جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آخرین اخبار انتخاباتی مجلس در بوشهر

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 426785
اعضای کنونی و سابق شورای شهر و مدیران دولت سابق در استان، کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس هستند، اعضای شورای شهر و فعالان اجتماعی این روزها حضوری پررنگ در رسانه ها دارند.
به گزارش جهان به نقل از نماینده، انتخابات مجلس دهم، هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود و از هم اکنون کاندیداهای احتمالی، رایزنی و نشست های انتخاباتی را آغاز کرده اند، استان بوشهر نیز ازاین فعالیت های سیاسی مستثنی نیست به همین جهت اصلاح طلبان، اصولگرایان، فعالان اقتصادی، اعضای شورای شهر و مدیران دولت سابق در مقام بازیگران انتخابات ظاهر شده اند.

همچنین منابع آگاه و رسانه های محلی از احتمال کاندیداتوری چهره همسو و نزدیک رئیس مجلس شورای اسلامی در انتخابات پیش رو خبر داده اند.

اصولگرایان در پشت صحنه، انتخابات مجلس را کارگردانی می کنند و هنوز خبری پیرامون"کاندیداهای احتمالی" مخابره نشده البته نمایندگان کنونی این استان که از عقبه اصولگرایی برخوردار هستند به عنوان کاندیداهای جریان اصولگرا شناخته می شوند.

وزن اصولگرایان بوشهر در خانه ملت

وزن اصولگرایان در حوزه انتخابیه بوشهر سنگین است، از بین نمایندگان فعلی فقط سیدمحمدمهدی پورفاطمی عضو فراکسیون اصولگرایان نیست و ما بقی، عضو این فراکسیون هستند.

عبدالکریم جمیری، سیدمهدی موسی نژاد، سیدمحمدمهدی پورفاطمی و موسی احمدی در انتخابات مجلس نهم با رای مردم بوشهر راهی بهارستان شدند.

وضعیت اصلاح طلبان و اصولگرایان در بوشهر

مدیران سابق در دولت اصلاحات و فعالان حزبی کاندیدای انتخابات مجلس خواهند شد، در این بین نام سه چهره اصلاح طلب به عنوان کاندیدای احتمالی اعلام شده است.

۱) مسعود شکوهی: معاون سابق آموزش و پرورش استان بوشهر، رئیس سابق شورای شهر بوشهر و رئیس ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر.

۲) اسماعیل تبادار: استاندار سابق بوشهر در دولت اصلاحات، معاون وزیر و مدیرعامل سابق فرودگاه های کشور و مشاور کنونی ترکان دبیر مناطق آزاد کشور.

۳) مرتضی سراجی: رئیس حزب اعتماد ملی بوشهر و رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان.

همچنین شکرالله عطارزاده هم دراردوگاه کاندیداهای احتمالی قرار گرفته است، وی در مجلس هفتم حضور داشت اما به دلیل عدم احراز صلاحیت نتوانست در رقابت های مجلس نهم ایفای نقش کند.

در جریان رقیب، هنوز خبر جدیدی منتشر نشده است. براساس شنیده ها، عباس علوی نژاد و جعفر پورکبگانی به احتمال زیاد قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از حوره انتخابیه بوشهر را دارند. اواخر سال گذشته بود که برخی رسانه های محلی خبر از تشکیل جمعیت دفاع از ولایت دادند و اعلام کردند این جمعیت ازسوی پورکبگانی و با نام"دفاع از ولایت، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی" فعالیت خود را آغاز کرده است.

علوی نژاد، فرمانده سابق سپاه استان بوشهر، معاون سابق برنامه ریزی استانداری بوشهر، معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، مدیرکل سابق منابع انسانی وزارت کشور، مدیرکل سابق پیشگیری ازوقوع جرم قوه قضائیه بود و هم اکنون مشاور و رئیس مرکز مطالعات اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائیه است.

علاوه براین افراد، رسانه های محلی یکی از نیروهای همسو با علی اردشیر لاریجانی را به عنوان داوطلب انتخابات مجلس معرفی کرده اند، علی افراشته که پیش از این استاندار سابق بوشهر بود هم اکنون معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد.

** تمایل فعالان اجتماعی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس

اعضای کنونی و سابق شورای شهر و مدیران دولت سابق در استان، کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس هستند، اعضای شورای شهر و فعالان اجتماعی این روزها حضوری پررنگ در رسانه ها دارند.

از حوزه دشتستان سیده خدیجه حسینی"عضو شورای شهر برازجان"، حوزه دشتی و تنگستان غلامحسین زارعی"، فرماندار سابق دشتستان و لنگه"، احمد شیخیانی"شهردار کنونی خورموج و استاد دانشگاه" و کمال الدین شهریاری نماینده سابق مجلس و عضو جامعه اسلامی مهندسین و از بوشهر، زهرا رضایی عضو شورای شهر و زهرا عرفان "مدیرکل اسبق امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر" نامزد احتمالی انتخابات هستند.

در دشتستان اصلاح طلبان عزم خود را جزم کرده اند تا در انتخابات حضور و با اصولگرایان رقابت کنند از این رو چهره های احتمالی این جریان در حوزه انتخابیه دشتستان شناسایی شده اند، برخی از آنها از مدیران و فرمانداران دولت اصلاحات و برخی دیگر به عنوان نیروهای سفید شناخته می شوند.

احمد رزمجو، اکبر صابری، حشمت اله جعفری، علی احمد زاده، سید عبدالصاحب سجادی، یداله قایدی، محمدباقر سعادت، ابوالقاسم محمدزاده و عبدالرسول عمادی در صورت کاندیداتوری و تائید صلاحیت در فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان قرار خواهند گرفت.

از نیروهای همسو با دولت روحانی تا نمایندگان رد صلاحیت شده و فرمانداران دولت اصلاحات در این فهرست حضور دارند.

** فعالیت چهره های کمتر شناخته شده در عسلویه

کنگان، دیر، جم و عسلویه حوزه دیگر استان بوشهر است اما تاکنون چهره سیاسی و حزبی اعلام آمادگی نکرده و بیشتر چهره های کمتر شناخته شده در متن انتخابات ظهور پیدا کرده اند در غیاب این افراد، از یک دیپلمات به عنوان کاندیدای احتمالی نام برده شده است.

شنیده شده سکینه الماسی، یکی از کاندیداهای مجلس نهم که رقابت تنگاتنگی با موسی احمدی داشت در برخی محافل برای کاندیداتوری خود اعلام آمادگی کرده است.

همچنین خبر می رسد بعضی از نیروهای نزدیک به اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان از وی خواستند در حوزه جنوب استان بوشهر کاندیدا شود.

از دیگر کاندیداهایی که احتمال می رود در این حوزه ثبت نام کند قاسم حسینی "دیپلمات سابق و کارشناس مسائل سیاست خارجی" است.

همچنین برخی محافل نزدیک به عسکر جلالیان، نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس هشتم نیز از احتمال کاندیداتوری وی خبر می دهند.

جلالیان هم اکنون، معاون دانشگاه پیام نور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *