جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

جنجال‌حضورمادرشهیدبرسرمزارفرزندش+عکس

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 426694
حضور مادر شهید انفجار تروریستی مسجد امام حسین(ع) بر سر قبر فرزندش با گستاخی و خشم صدها وهابی سعودی همراه شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، حضور نویسنده و روزنامه نگار عربستانی که در انفجار انتحاری به مسجد امام حسین(ع) در دمام عربستان، پسرش «محمد العیسی» و دو خواهرزاده‌اش «محمد الاربش» و «عبدالجلیل الاربش» جنجالی میان وهابیان سعودی به پا کرده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی روز گذشته تصویری از خانم «كوثر الاربش» منتشر کردند که با حضور بر سر مزار فرزندش به شدت از فقدان و شهادت وی گریه می‌کند.

وب‌سایت اخبار ۲۴ که این عکس را منتشر کرده نوشته است: این تصویر نهایت ناراحتی الاربش را از فقدان و شهادت فرزندش نشان می‌دهد، درحالی که خاک قبر فرزندش را به آغوش گرفته است بخاطر شهادت فرزندش و دیگر قربانیان حادثه انفجار تروریستی مسجد دمام گریه می‌کند.

۹ روز پیش «خالد عاید محمد الوهبی الشمری» تروریست ۲۰ ساله عربستانی با پوشیدن لباس زنانه قصد داشت کمربند انفجاری خود را داخل مسجد امام حسین(ع) در شهر دمام منفجر کند که هوشیاری نیروهای مردمی محافظ مسجد مانع از محقق شدن هدف این فرد شد اما انفجار کمربند انفجاری چهار نفر از محافظان این مسجد به نام‌های «عبدالجلیل جمعه طاهر الاربش»، «محمد جمعه طاهر الاربش»، «هادی سلمان عیسی الهاشم» و «محمد حسن علی العیسی» به شهادت رسیدند.

اما حضور مادر شهید انفجار تروریستی مسجد امام حسین(ع) بر سر قبر فرزندش به اینجا ختم نشد و صدها وهابی در شبکه‌های اجتماعی به جای ابراز همدردی؛ وی را به باد انتقاد گرفتند.


عزاداری مادر شهید بر سر مزار فرزندش

یکی از این مخالفان به نام «ابوو فارس» ضمن لعنت کردن کسانی که به زیارت قبور می‌روند اعلام کرد مردها هم نباید به زیارت قبور بروند چه برسد به زنها!!

این وهابی به حدیث ضعیف السندی از پیامبر اسلام(ص) استناد کرده که پیامبر(ص) کسانی که به زیارت قبور می‌روند را لعنت کرده است!

دهها تن دیگر از وهابیون به تبعیت از پیام ابوو فارس تا توانستند این اقدام خانم الاربش را محکوم کردند و الفاظ رکیک و ناروایی را به وی و شیعیان گفتند.

این درحالی است که چهار مذهب اصلی اهل سنت به اين روايت عمل نکرده، طبق آن فتوا نداده‏، از آن اعراض کرده‏ اند که اين امر نشان می‏دهد روايت از جهت سند و دلالت، اشکال داشته است.

همچنین «صحيح بخاری» و «صحيح مسلم» که به گفته اهل سنت صحيح ‏ترين کتاب‌ها، بعد از قرآن است، اين روايت را نقل نکرده‌اند.



پدر و مادر یکی دیگر از شهدای عربستانی بر سر مزار فرزندشان

در صحيح بخاری و صحيح مسلم رواياتی وجود دارد دالّ بر اين‌که در زمان رسول خدا(ص) زن‌ها به زيارت اهل قبور می‏رفته‏ اند؛ از جمله، روايتي است که از عايشه که از پیامبر(ص) پرسيد: چگونه اهل بقيع را زيارت کنم؟ حضرت فرمود: بگو: «السلام علي أهل الديار من المؤمنين و المسلمين و يرحم اللَّه المستقدمين منّا و المستأخرين و انّا ان شاء اللَّه بکم لاحقون.»‌ در اين روايت، نه تنها حضرت، عائشه را از زيارت منع نکرد، بلکه چگونگی زيارت اهل قبور را به او ياد داد. اگر حرام بود، در جواب عایشه می‌فرمود: زيارت اهل قبور برای شما حرام است.

گستاخی ابوو فارس به مادر شهید عربستانی و شیعیان با واکنش‌های زیادی همراه بوده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

یکی از کاربران به نام «Aymanab» خطاب به وی گفته است: از خدا می‌خواهم که مسئولان کشور تو را ببینند و دستگیرت کنند ای کسی که احساس، فهم و شعور نداری.

«تيسير» نیز به وی گفت: ابوو فارس خدا تو را شفاعت کند از حالتی که در آن هستی.

«زائر عجل» یکی دیگر از کاربران در واکنش به حرام بودن زیارت قبور گفت: حنابله مخالف زیارت قبور توسط زنان هستند اما مذاهب دیگر به زنان این اجازه را داده‌اند.


«كوثر الاربش» نویسنده و روزنامه نگار عربستانی و مادر شهید العیسی

این کاربر شبکه‌های اجتماعی به روايتی اشاره کرد که پیامبر اکرم(ص) به زنی که بر قبر اموات خود گريه می‌کرد رسید و او را امر به صبر و تقوی نمود. حضرت به آن زن نفرمود چرا کنار قبر آمدی و او را نهی نکرد.

زائر عجل همچنین گفت که عائشه به زيارت قبر برادرش عبد الرحمن می‌رفت و حتی بر سر قبر برادرش اشعاری خوانده است.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی خطاب به ابوو فارس لعن کردن پیامبر(ص) به کسانی که قبور را زیارت می‌کنند را ضعیف السند عنوان کردند.

ibrahiem۲۱ یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی خطاب به ابوو فارس گفته است: ای برادر مذهبت چیه؟ حداقل به این قضیه و احساسات مادر نسبت به فرزندش احترام بگذار و به سیره و اخلاق پیامبر(ص) رفتار کن چنان‌که وقتی یک جنازه یهودی را آوردند، حضرت به احترام آن بلند شد و اصحاب با تعجب گفتند: آن جنازه یهودی است و پیامبر فرمود: هر زمان جنازه‌ای دیدید به احترام آن برخیزید.

bird_۱۲۳۴ نیز ابوو فارس و کسانی که با حضور كوثر الاربش بر سر قبر فرزندش مخالفت کردند را داعشی خطاب کرد و گفت: منفجر کردن مکان عبادت شیعیان چه فایده‌ای برای اسلام و مسلمین دارد ای داعشی؟؟؟ تندرو، احمق، زرقاوی. این کارها فقط باعث کشتار بیشتر مسلمانان در عراق شده است.

«محمد» یکی دیگر از کاربران گفته است کسانی که حدیث و فقه را نمی‌دانند بهتر است اظهارنظری نکنند.

بسیاری دیگر از عربستانی‌ها ضمن ابراز همدردی با این مادر شهید صبر و شکیبایی وی را در این غم بزرگ از خداوند برای وی مسئلت کردند.

یکی دیگر نیز گفته است این تصویر قلب مرا زیاد فشرد شهید شفیع تو باشد ای مادر شهید.




دیگر نیز گفت: وی مادر است از هر دین و آیینی که باشد قلبش می‌سوزد جرم فرزندش چه بوده؟ خداوند مادر و فرزندش را در بهشت قرار دهد.

یکی دیگر نیز گفت: خداوندا به درد بیاور قلب کسی که قلب این مادر و مادران دیگر را به درد آوردند خدایا مستجاب کن.

کوثر الاربش پس از انفجار تروریستی در مسجد امام حسین(ع) که عامل انتحاری نمازگزاران شیعی را هدف قرار داد با انتشار پیامی نوشت: فرزندم محمد، آزادانه و به اختیار خود رفتن را برگزید و انتخاب کرد که سپر بلای نمازگزاران باشد. او با این کارش، هرچند به مادران دیگر فرصت داد که باز هم فرزندانشان را در آغوش بکشند، اما با این انتخاب، آغوش مرا خالی گذاشت.

وی خطاب به مادر عامل انتحاری گفت: به مادرِ قاتلِ فرزندم تسلیت می‌گویم و از خدا می خواهم به خاطر رنجی که می بَرد، به او اجر جزیل عنایت کند. به او می‌گویم که پسرت، بهترین و پاک ترین جوانان را (برای کشتن) برگزید، مطمئنا اگر مدتها جست وجو می‌کرد تا پاک ترین آدم ها را انتخاب کند، نمی‌توانست با این دقت، اهداف خود را برگزیند.

الاربش پسرش را شاگرد ممتاز مدرسه، خدمتگزار مردم در مراسم دینی و مذهبی، ساده زیست و دنیاگریز معرفی و تاکید کرد: پسرم دشمن نفرت پراکنی و تندروی و جهل و تروریسم بود.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *