چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱

سفیرفرانسه درآمریکا:ایران قدرتی بزرگ است

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 426607
«ژرارد آرو» با بیان اینکه ایران بر اساس منافع ملی خود در مسیری منطقی پیش می‌رود، مدعی شد که این به واسطه خلأ پیش آمده در منطقه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ژرارد آرو» سفیر فرانسه در آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز، ایران را قدرتی بزرگ خواند که بر اساس منافع ملی‌اش تصمیم‌گیری می‌کند.

آرو که زمانی نماینده فرانسه در مذاکرات هسته‌ای بود، به انتشار مطالب متعدد در خصوص مسئله هسته‌ای در توئیتر معروف است.

وی در بخشی از این مصاحبه به یکی از توئیت‌هایش در مورد ایران و واکنش مقامات آمریکایی اشاره کرده است. در آن توئیت که در ماه مارس منتشر شد، آمده بود: «ما می‌خواهیم به توافق برسیم. آن‌ها به توافق نیاز دارند. تاکتیک‌ها و نتایج مذاکرات باید بازتاب‌دهنده این عدم تقارن باشد.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، وی با پوزخندی غرورآمیز بر لب، در مورد واکنش واشنگتن می‌گوید: «وندی شرمن (نماینده آمریکا در مذاکرات) در حالی که بسیار عصبانی بود، به من زنگ زد و گفت "ژرارد چی داری میگی؟".»

به گفته آرو، پس از این تماس بود که وی توئیت دیگری منتشر کرده و توضیح داد که منظورش این است که ایرانی‌ها تا لحظات آخر منتظر می‌مانند.

سفیر فرانسه در آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از کسانی که ایران را «چیزی مثل یک هیولای تروریست که دائما برای نابودی اسرائیل نقشه می‌کشد» می‌بینند، گفت: «در حالی که من فکر می‌کنم بسیار درست‌تر است اگر ایران را قدرتی بزرگ بدانیم که به دلیل خلأ به وجود آمده، بر اساس منافع ملی، آرمان‌ها و اهدافش در مسیری بسیار منطقی پیش می‌رود.»

آرو که همواره مخالفت خود با حمله آمریکا به عراق را نیز ابراز کرده است، تهاجم آمریکا را موجب تقویت جایگاه ایران در منطقه می‌داند. وی این حمله را یک «فاجعه کامل» توصیف کرده و دو هفته قبل هم به حاضران در شورای آتلانتیک گفت: «عراق برای ۱۰۰۰ سال به عنوان سدی در برابر آمال پارسی نقشی مهم ایفا کرده بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایران با داشتن رهبری چون آیت ا... خامنه ای قدرتی بزرگ است.