جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴
دولت همچنان درباره حذف یارانه‌ها هیچ اطلاعاتی نمی‌دهد؛

حذف یارانه پولدارها؛ پولدارترها هنوز یارانه می‌گیرند!

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 426521
در حالی که حذف یارانه پردرآمدها یک قانون برای دولت یازدهم است ؛ اما همچنان ساز و کار مشخصی برای این حذف اعلام نشده است.
حذف یارانه پولدارها؛ پولدارترها هنوز یارانه می‌گیرند!
به گزارش جهان، این در حالی است که برخی ثروتمندان از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و به گفته سخنگوی دولت این افراد دارای درآمدهای میلیاردی بودند. اما برخی افراد که از فهرست یارانه بگیران حذف شدند مدعی‌اند که دارای یک خانه در وسط شهر و یک خودروی معمولی هستند.

این افراد می‌گویند پولدارتر از ما نیز وجود دارد،اما گویا دولت برای حذف یارانه پردرآمدها نیز فرق می‌گذارد و معیار مشخصی برای حذف یارانه ندارد.‌ حال عملکرد دولت ابهاماتی را در رابطه با بانک‌های اطلاعاتی شناسایی میزان درآمد این میلیاردرها ایجاد کرده است.

برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند دولت کار غیرقانونی انجام نمی‌دهد که در سایه حرکت می‌کند. به اعتقاد این عده ‌ دولت باید عملکرد خود را به صورت شفاف اعلام کند، زیرا‌ اگر قرار به اجرای قانون است باید شفافیت در اجرای آن حاکم باشد و گزارش آن به دست مردم برسد.

در حالی که دولت به مجلس تعهد داده شش‌میلیون پردرآمد را از فهرست یارانه بگیران حذف کند تا با کسری بودجه مواجه نشود، اما تعداد حذف شدگان از این فهرست نشان می‌دهد هنوز تعهد دولت به صورت کامل عملی نشده و معیار مشخصی هم برای حذف اعلام نکرده است...

کاری که اکنون دولت انجام می‌دهد مورد تائید همه کارشناسان نیست و باید برای مردم کار خود را به صورت شفاف گزارش دهد.‌ هیچ کسی راضی نیست دولت بخواهد غیر شفاف یارانه افراد را حذف کند ؛ اما اگر این کار قانونی خود را در قالب یک گزارش ارائه کند همه حتی حذف شدگان نیز راضی خواهند بود.‌..

دولت با این که خودش اذعان می‌کرد ده میلیون فرد پردرآمد را شناسایی کرده‌است، برای حذف آنها از فهرست یارانه بگیران زیر بار نرفت.‌ هنوز هم نتوانسته شش میلیون نفری را که به مجلس تعهد داده حذف کند و این یک کار غلط برای دولت به حساب می‌آید.‌..

دولت نباید به صورت آدرسی یا تصادفی بر طبق منطقه مسکونی حذف کند و منتظر بنشیند که آیا اعتراضی پیش خواهد آمد یا خیر؟... دولت باید خیلی شفاف معیارهای حذف پردرآمدها را به مردم از طریق رسانه‌ها اعلام کند تا افراد کم درآمد و فقیر خیالشان راحت باشد یارانه آنها قرار نیست قطع شود.
منبع: جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
... کم کنند
اگه ارزونی شده بود آره
نه اینکه همه چیز 400 برابر شده
...
....
تحليلگر
Iran, Islamic Republic of
اصرار دولت بر عدم کنترل حساب بانکي کار اشتباهي است.
جهت افزايش شفافيت بايد حساب شخصي افراد کنترل شود. اين امر منافاتي با رعايت حريم شخصي افراد ندارد.
امروزه در اغلب کشورها اين کنترل توسط نهادهاي مورد اعتمادي انجام مي‌شود در عين حال مکانيسمهاي جلوگيري از انتشار اطلاعات مالي افراد هم به صورت جدي انجام مي‌شود
احمدی نژدگفته این پول امام زمانه ..... به نظرمن پول امام زمان رو همه باید بگیرن پول دار و بی پول هم نداره مثل نذری خوردن که فرقی بین پول دار و بی پول نیست نمیگن فقیرا بشتر نذری بخورن پولدارا کمتربخورن
جرات کنند یارانه پولدارا رو حذف کنن
....