شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جنتی سه‌شنبه به مجلس می‌رود

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 426332
وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی سه شنبه هفته جاری جهت پاسخگویی به سوال عده ای از نمایندگان مجلس در صحن علنی حضور خواهد یافت.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، سه شنبه هفته جاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت پاسخگویی به سوال عده ای از نمایندگان مجلس در صحن علنی حضور خواهد یافت.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در هفته جاری گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبعی در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور را استماع خواهند کرد.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گزارش خود را در خصوص تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، و تحقیقات فنآوری در جهت نحوه اعطای بورس تحصیلی و جذب هیئت رئیسه علمی از سال ۱۳۶۸ تا کنون را در صحن علنی قرائت خواهند کرد.

نمایندگان در هفته جاری همچنین از نتیجه نهایی تحقیق و تفحص از عملکرد بانک سرمایه نیز اطلاع خواهند یافت چراکه گزراش این تحقیق تفحص را اعضای کمیسیون اقتصادی در صحن علنی ارائه خواهند کرد.

نماینگان مجلس در این هفته در ضمن رسیدگی و بررسی طرح ها و لوایح دو نفر از نمایندگان را به عنوان ناظر در شواری عالی بیمه و یک نفر را به عنوان ناظر در شورای مرکزی زکات انتخاب خواهند کرد.

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم از جمله لوایحی است که در صحن علنی مورد بررسی نمایندگان در هفته جاری قرار خواهد گرفت.

لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پژوهشی غیر دولتی در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد.

نمایندگان برررسی و رسیدگی طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار هفته جاری خود قرار داده اند.

بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پاز دیگر برنامه نمایندگان در صحن علنی هفته جاری محسوب می شود.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس در هفته جاری بررسی طرح‌ الحاق یک بند به عنوان بند(ه‍) به تبصره جزء(۱) ماده(۳) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور را بررسی خواهند کرد.

طرح‌ اساسنامه‌ شرکت‌ ملی نفت‌ ایران در هفته جاری توسط نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.

نمایندگان بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را با اولویت در دستور کار خود قرار داده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *