چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۲
آيت‌الله امامی‌کاشانی در نماز جمعه تهران:

برخورد امام با بیگانگان را نمی‌شود تحریف کرد

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 426184
امام جمعه موقت تهران گفت: نمی‌شود سیره عملی را تحریف کرد، رفتار ایشان با دشمن در عمل مشخص بود و در این خصوص نمی‌شود امام را تحریف کرد.
برخورد امام با بیگانگان را نمی‌شود تحریف کرد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به فضیلت دعا برای ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و اظهار داشت: دعا برای تعجیل امام زمان (عج) بسیار سفارش شده است و باید برای ظهور ایشان بسیار اصرار شود.

وی در ادامه و خطبه دوم خود به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در مرقد امام اشاره کرد و گفت: مطالبی که روز گذشته از سوی مقام معظم رهبری در مورد امام فرموده شد، بسیار عالی و ارزنده بود.

"خداوند بعد از رحلت امام خمینی(ره)، نعمت حضور مقام معظم رهبری را به ما عطا فرمودند. نظام ما، اسلامی است یعنی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد و اساس و پایه آن الهی و معنوی است."

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مسئله زیر سوال بردن امام زمان و بحث ظهور اشاره کرد و گفت :برخی هستند که با پول‌های نفتی عربستان ارتزاق می‌شوند و کلاً‌ وجود امام عصر(عج)‌ را زیر سؤال می‌برند که در اینجا با آنها کاری نداریم اما کسان دیگری هستند که در برخی دانشگاه‌های داخل و خارج مسئله امام زمان(عج) را زیر سوال می‌برند، اینها بعضا شیعه هستند و گاهی مخالفت با اصل نظام دارند و در نتیجه وجود امام زمان (عج) را نیز انکار می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی تاکید کرد: طبق روایات، ولی فقیه نایب امام زمان(عج) است و در نظامی که ولی فقیه وجود دارد، حکومت آن نظام، ولایی و نظامش اسلامی خواهد بود و نظام جمهوری اسلامی‌ نیز طبق قرآن کریم و آیات الهی بنا شده است اما برخی ها در این تصور هستند که باید اصل وجود امام زمان (عج) را زیر سؤال ببرند، در اینجا خطاب به آنها باید گفت که نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود رهبری مقام معظم رهبری، ان‌شاءالله حکومتش به حکومت و نظام جهانی امام زمان(عج) متصل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سیره عملی امام تصریح کرد: اساس عملکرد امام در نظام جمهوری اسلامی بر پایه معنویت استوار بود و یکی از امتیازات امام، ارتباط با خدا و خالص بودن ایشان بود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه سیره عملی امام قابل تحریف نیست و همیشه تحریف در مفاهیم صورت می گیرد، گفت: تحریف در مفاهیم وجود دارد، اما در عمل این چنین نیست و نمی‌شود سیره عملی را تحریف کرد، رفتار ایشان با دشمن در عمل مشخص بود و در این خصوص نمی‌شود امام را تحریف کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره بر وحدت، دشمن شناسی و دوری از تفرقه بین مسلمانان تأکید می‌کرد، خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند در این خصوص عملکرد ایشان را تحریف کند،‌ امام (ره) همواره به مسائل اقتصادی و تأمین معیشت مردم نیز اصرار و تأکید می‌کردند که خوشبختانه رهبر معظم انقلاب نیز راه امام(ره) را طی و پیش می‌برند.

وی تصریح کرد: باید از سنگ و کلوخ‌هایی که بر سر راه نظام وجود دارد عبور کنیم که امیدواریم با فضل و عنایت پروردگار، بتوانیم نظام جمهوری اسلامی را از مشکلات و گرفتاری‌ها عبور دهیم.

امام جمعه موقت تهران به مشکلات به‌وجود آمده در آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: امام(ره) همواره به موضوع جوانان توجه داشتند، ایشان زمانی که در قم تدریس می‌کردند، همواره طلبه‌ها را به رعایت اخلاق و تقوا توجه می‌دادند.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان اظهار داشت: معلمان، اساتید و مسئولین آموزش و پرورش باید به مقوله اخلاق توجه داشته باشند و ‌افرادی که برای جوانان تدریس می‌کنند از این شرایط ویژه‌ برخوردار باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرچی آدمکشی است زیر سر آمریکای جنایتکار است
"خداوند بعد از رحلت امام خمینی(ره)، نعمت حضور مقام معظم رهبری را به ما عطا فرمودند. نظام ما، اسلامی است یعنی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد و اساس و پایه آن الهی و معنوی است."

احسنت