پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۲۰
سالروز آغاز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای؛

با وجود آقای خامنه‌ای چرا تردید به خود راه می‌دهید؟/ روایت هاشمی رفسنجانی از توصیه امام برای رهبری

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 426170
معمار انقلاب در بیانات متعددی به تایید روش و منش حضرت آیت الله خامنه ای پرداختند از جمله می فرمایند: در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستیدکه چون خورشید روشنی می دهید.
با وجود آقای خامنه‌ای چرا تردید به خود راه می‌دهید؟/ روایت هاشمی رفسنجانی از توصیه امام برای رهبری
گروه سیاست جهان نيوز: پس از درگذشت امام راحل، مجلس خبرگان رهبری جلسه‌ای فوق‌العاده در ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ برگزار نموده و حضرت آیت‌الله خامنه ای را به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد.

آن چه در ادامه می آید تائیدات حضرت امام(ره) در زمان حیاتشان مبنی بر رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و نیز اظهارات برخی از بزرگان و شخصیت های سیاسی و مذهبی درباره ایشان است.

تائیدات حضرت امام(ره) در زمان حیات ایشان

- اینجانب که از سالها قبل از انقلاب با جناب عالی ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط ... بحمد الله تاکنون باقی است، جناب عالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنای به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید. (صحیفه نور، ج ۲۰، ص ۱۷۳)

- خداوند متعال بر ما منت نهاد که افکار عمومی را برای انتخاب رئیس جمهوری متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست هدایت فرمود. (صحیفه نور ج۵ص۱۷۹)

-اینان [منافقین] آنقدر از بینش سیاسی بی نصیب اند که بی درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت، به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند (آیت الله خامنه ای) که آوای دعوت او به صلاح و سداد، در گوش مسلمین جهان طنین انداز است. (صحیفه نور ج ۱۵ ص ۴۱)

- من به شما خامنه ای عزیز تبریک می گویم که در جبهه های نبرد، با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی، سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. (صحیفه نور ج ۱۵ ص ۴۱)

- [شما] سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب هستید. (صحیفه نور ج۱۵ص ۴۱)

- ایشان... به حکم قرآن کریم، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بوده اند. (صحیفه نور ج۱۵ص ۴۱)

- اینجانب ... با اطلاع از مقام و مرتبت متفکر و دانشمند محترم جناب حجت الاسلام آقای سید علی خامنه ای (ایده الله تعالی) رای ملت را تنفیذ نمودم. (اولین حکم تنفیذ ریاست جمهوری ۱۷/۷/۶۰)

- من آقای خامنه ای را بزرگش کردم. (صحیفه نور، ج ۱۵، ص ۱۳۹)

- البته باید اشخاصی که هم گوینده هستند بیایند در دانشگاه و من پیشنهاد می کنم که آقا سید علی آقا بیایند. خامنه ای. شما ممکن است بروید پیش ایشان، از قول من بگویید ایشان بیایند به جای آقای مطهری، بسیار خوب است. ایشان، فهیم است، می تواند صحبت کند، می تواند حرف بزند. (صحیفه نور، ج ۷، ص ۱۰۳)

- حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی نقل می کند: در جلسه‌ای با حضور سران سه قوه، آقای نخست وزیر و حاج احمد آقا در محضر امام بحث شد. حرف ما با حضرت امام این بود که ما بعدا با قانون اساسی مشکل خواهیم داشت، زیرا ممکن است خلا رهبری پیش بیاید. ایشان گفتند: «خلا رهبری پیش نمی‌آید و شما آدم دارید». گفته شد: چه کسی؟ ایشان در حضور آقای خامنه‌ای فرمودند: «همین آقای خامنه‌ای» که بعد از آن، آقای خامنه‌ای خدمت امام عرضه داشتند که نقل مطالب این جلسه را بر ما تحریم کنید و حضرت امام نیز چنین کردند.

بعدها در جلسه‌ای که تنهایی خدمت امام رسیدم، مطالب خود را با صراحت بیش‌تر بیان کرده و گفتم: آقا با وضعیت به وجود آمده، درباره رهبری چه کنیم؟ ما که کسی را نداریم. حضرت امام‌قدس سره فرمودند: «با وجود آقای خامنه‌ای چرا این قدر تردید به خود راه می‌دهید؟».

- مرحوم حاج سید احمد خمینی نقل می‌کند: وقتی که آیت اللّه خامنه‌ای در سفر کره (شمالی) بودند، امام گزارش‌های آن سفر را از تلویزیون ‌می‌دیدند. آن منظره دیدار از کره، استقبال مردم و یا سخنرانی‌ها و مذاکرات ایشان در آن سفر، خیلی برایشان جالب بود. امام بعد از آن‌که این‌ها را مشاهده کردند، فرمودند: «الحق ایشان شایستگی رهبری را دارند».(کتاب مرجعیت ص ۷۰)

برخی از تاییدات مراجع عظام تقلید، علما و شخصیت ها

- سید احمد خمینی (ره): حضرت امام بارها از جناب عالی به عنوان مجتهدی مسلم و بهترین فرد برای رهبری نام بردند. انتخاب شایسته و بسیار خداپسندانه حضرتعالی، باعث شادی تمام دوستداران اسلام و انقلاب اسلامی در جهان گردید. حضرتعالی از چهره های درخشان انقلاب اسلامی بوده و همیشه مورد تایید و تکریم امام عزیزمان بوده اید. (روزنامه رسالت ۱۶ / ۳ / ۶۸ )

- آیت الله بهاءالدینی (ره): از همان زمان، رهبری را در آقای خامنه‌ای می‌دیدم؛ چرا که ایشان ذخیره الهی برای بعد از امام بوده است. باید او را در اهدافش یاری کنیم. باید توجه داشته باشیم که مخالفت با ولایت فقیه، کار ساده‌ای نیست. هنگامی که میرزای شیرازی بزرگ، مبارزه با دولت انگلستان را از طریق تحریم تنباکو آغاز کرد، یک روحانی با او مخالفت کرد و میرزا با شنیدن مخالفت او، وی را نفرین کرد. همان نفرین باعث شد که نسل او از سلک روحانیت محروم شوند. پسر جوانش جوانمرگ شد و حسرت داشتن فرزند عالم به دل او ماند. (آیت بصیرت، ص ۱۳۱) بعد از امام خمینی اگر بشود به کسی اعتماد کرد به این سید است ... البته هیچ کس حاج آقا روح الله نمی شود، ولی آقاسیدعلی خامنه ای حقیقت ولایت فقیه هستند و رهبر از همه به امام نزدیکتر است.

- آیت الله العظمی اراکی (ره): انتخاب شایسته حضرت عالی به مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران، مایه دلگرمی و امیدواری ملت قهرمان ایران است. (روزنامه جمهوری اسلامی ۲۲/۳/۶۸)

- آیت الله علی مشکینی (ره): بر همه مسلمین جهان اعم از سنی و شیعه و بویژه روحانیت محترم و علماء عظام فریقین ایدهم الله تعالی، و بر همه کسانیکه علاقه به دوام انقلاب اسلامی ایران و نفوذ و گسترش اسلام در جهان دارند و طالب امتثال اقیموا الدین و لا تتفرقوا هستند و میل به تحقق لیظهره علی الدین کله دارند واجب موکد شرعی و عقلی است معظم له را به فقاهت و ولایت امر مسلمین بشناسند و بپذیرند. (کتاب مرجعیت، ص ۷۰)

- آیت الله فاضل لنکرانی (ره): در مورد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته اشعار می دارد که مقام شامخ علمی و اجتهاد و فقاهت معظم له جای هیچگونه تردیدی نیست. اینجانب با توجه به سابقه آشنایی دیرین با ایشان و اطلاع از مراتب تحصیلی اذعان به اجتهاد وی دارم ... تصریح امام عظیم الشان در موارد متعدده به صلاحیت و شایستگی رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، دلیل عمده بر مقام اجتهاد معظم له می باشد (کتاب مرجعیت ص ۷۲)

- آیت الله مهدوی کنی(ره): این الهامی بود از الهامات الهی و هدایتی بود از هدایت معنوی روح حضرت امام رضوان الله علیه که هنوز این ملت را رها نکرده و این رحمتی بود از طرف خداوند که در کوران این مصیبت جانکاه، با تعیین آیت الله خامنه ای که از یاران صدیق امام و از یاران خوشنام و خوش سابقه بوده و مجتهد و عادل است، به عنوان رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران، آرامشی توام با اعتماد و اطمینان بر کشور و امت فداکار حاکم گردید. (روزنامه رسالت)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روح بنیان گذار انقلاب اسلامی شاد و یادش همیشه گرامی
انشاالله ظهور حضرت مهدی عج
خداوند سايه معظم له را بر سر مسلمين جهان و بخصوص ملت ايران مستدام بدارد.مخالفين ايشان اعم از متحجرين و خوارج زمان را هدايت و در غير اين صورت نابود فرمايد.
آمین
بالاخره نقل خاطره توسط هاشمي را قبول داريد يا نه چون نه نوار هست نه دستخط//البته ما كه شك نداريم هاشمي عين صداقته ولي مخالفين ايشان تكليف خودشان را روشن كنند
محمد
United States
مرحوم احمد خمینی در جلسه حضور داشتن.
Iran, Islamic Republic of
ایشون که مرحوم شدند. ای کاش خاطره فرزند زنده امام دکتر زهرا مصطفوی درباره ادامه جمله امام را هم می آوردید
هاشمی فعلی را نه. چون نقطه مقابل امام و انقلاب اسلامی است، حرفش حجت نیست، مگر اینکه ثابت کند.
البته هاشمی آن روز هم به اصرار یکی از نمایندگان، مجبور شد واقعیت را بگوید. گویا در جریان کامل ماجرا نیستید!
شما ها هم كه منتظريد يه خاطره درست وحسابي از آقاي هاشمي نقل بشه تا دستاويزي بشه براي شما در جهت گرفتن تأييده در مورد همه خاطرات هاشمي!!!
شهامت
خاطره ایشان اینجا استثناءا توام با تایید چندین نفر از جمله آیت الله اردبیلی، اذری قمی، مومن و.. هست و اگر هر خاطره ای ازایشان با تایید یک نفر دیگر از بزرگان موثق توام باشه حجت خواهد بود
حمید
Romania
مقدمه کتاب انسان در عرف عرفان ایت الله حسن زاده املی در تقدیم کتاب به رهبری بسیار زیباست. ان را هم اگر اضافه کنید خوب است
حالا دیگه اقای هاشمی حاج اقا خاطره نیستند
از خدا بترسید
لقب دادن های این چنینی از ابتدا اشتباه و اثباب تفرفه بوده است
1. خاطره هايي که الان تعريف ميکنن؛ با خاطره هايي که اون زمان تعريف کردند خيلى فرق داره
2. براى صحت و درستى خاطره ها بايد با صحيفه امام مطابقت بدى! اگر خلاف اونها بود مطمئنا خاطره اى که تعريف کردند درست نبوده!
3. آقاى هاشمى اينجا تعريف ميکنن امام به آيت الله خامنه اى اطمينان زيادى داشتن؛ ولى الان طورى خاطره تعريف ميکنن و از زبان همسر امام هم تعريف ميکنن که امام انقلاب رو به من سپرده!!!
4. خاطره الان آقاى هاشمى درباره مرگ برآمريکا کاملا مشخصه که تحريف بود...

هاشمى الان با هاشمى اون زمان تفاوت زيادى داره خيلى زياد
Iran, Islamic Republic of
اگه از خدا ميترسيدن كه اينهمه تهمت نميزدن
Finland
خدایا رهبر ما را نگه دار
گل پیغمبر ما را نگه دار
امیر کشور ما را نگه دار
درود بر رهبر معظم انقلاب
بلاخره سخنان هاشمی شد سند؟؟
البته بجای ایت الله، حجت الاسلام نوشتنتون معلومه که هنوز از ایشان کینه دارید.
ولی بدانید هاشمی یکی از ستون های انقلابه.ومردم او را دوست دارند/
پس خاطرات هاشمی همیشه بد نیستند از نظر شما
تا به مذاق شما چه آید
محمد
خاطره بده یا خوب