پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پیوستن اعضای جبهه النصره به داعش

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب: 426090
بیش از ۲۰۰ نفر از عناصر تکفیری گروه «جبهه النصره» با اعلام جدایی از این گروه، به گروه تروریستی تکفیری «داعش» ملحق شدند.
به گزارش جهان از فارس، منابع محلی در شمال حلب اعلام کردند، بیش از ۲۰۰ نفر از عناصر تروریستی گروه تکفیری «جبهه النصره»، شاخه رسمی «القاعده» در سوریه روز گذشته (چهارشنبه) از این گروه جدا شدند.

این منابع افزودند: این عناصر مسلح پس از جدایی از جبهه النصره با «داعش» بیعت کرده و به این گروه ملحق شدند.

بالطبع این موضوع تاثیر خاص خود را بر روند و جریان درگیری‌ها در ریف شمالی حلب خواهد گذاشت و انتظار می‌رود، روند درگیری‌ها بین داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در این منطقه را به سود داعش تغییر دهد.

به این ترتیب این اقدام بیش از پیش به داعش کمک خواهد کرد تا به شهر مرزی «اعزاز» که مهمترین دروازه ورود سلاح و تجهیزات نظامی و تردد عناصر مسلح در استان حلب و ریف آن شمرده می‌شود و داعش تلاش بسیاری دارد که بر آن تسلط یابد.

منابع مذکور توضیح دادند: پس از این رخ داد و برای جلوگیری از جدایی بیش از پیش عناصر النصره از این گروه و پیوستن آنها به داعش، «ابو محمد الجولانی»، سرکرده این گروه دستوراتی صادر کرد که به موجب آن با چنین اقداماتی به شدت برخورد شده و عاملان آن مجازات شوند.

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره طی درگیری‌های اخیر با داعش در مناطق مختلف ریف شمالی حلب بیش از ۱۵۰ نفر از عناصر خود را از دست داد و ده‌ها نفر آنها نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/ز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *