پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

حداد: امام و توصیه به فرهنگ غربی؟ هرگز!

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 425884
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه امام(ره) مظهر یک فرهنگ مستقل بود و هیچگاه مردم را به سمت آنچه در غرب وجود دارد،سوق ندادند، گفت: دربسیاری از شهرها کاخهای شاه بنا بود اما امام در نهایت سادگی به خانه ساده جماران رفت.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس غلامعلی حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر روی آنتن رفت به بررسی ابعاد فرهنگی شخصیت امام خمینی(ره) پرداخت و اظهارداشت: ابزار کار امام خمینی فرهنگ بود.

حدادعادل تصریح کرد: امام سرمایه دار نبود و رسانه و حزب و تشکیلات سیاسی به معنای امروزی نداشت بلکه یک خانه ساده، میز کوچک و یک قلم و کاغذ داشت و با این سادگی یک ملتی را به حرکت درآورد؛ آنچه این مردم را با آن رهبر یگانه و مرتبط کرد و مردم را به حرکت درآورد و انقلاب را به پیروزی رساند اعتقاد مشترک بود.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه سرمایه ای که امام شناخت و آن را به بهره وری رساند اعتقادات و فرهنگ بود، افزود: امام تکیه بر فطرت دینی مردم کردند.

حدادعادل با بیان اینکه امام خود مظهر یک فرهنگ مستقل بود اظهارداشت: امام به هیچ وجه مردم را به سمت فرهنگ غربی سوق ندادند و همواره موازین اسلامی را مطرح کردند و از اول فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه بک کلمه زیاد.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از شهرها کاخهای شاه بنا بود اما امام در نهایت سادگی به خانه ساده جماران رفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگی که امام مدافع آن بود مبتنی بر خداباوری بود، که نتیجه آن خودباوری مردم شد گفت: ابنکه علی رغم میل ابرقدرت ها این انقلاب به پیروزی رسید همان خوباوری بود.

وی با تاکید بر اینکه نفس پیروزی انقلاب خودباوری بود، گفت: مهمترین غبارزدایی که امام از چهره اسلام کردند این بود که دین امری جدا از زندگی اجتماعی و سباست نیست.

حدادعادل با بیان اینکه امام حرکت دینی را مقابل سکولاریسم آغاز کرد، گفت: امام خمینی تشکیل حکومت دینی، اهمیت به مردم ، اجرای عدالت در جامعه و اعطای آزادی به مردم که خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند از متن دین بیرون آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امام (ره) در پی دانشگاهی بود که مبانی آن توحیدی و اسلامی باشد، افزود: این به معنای مخالفت ایشان با شیمی و فیزیک نبود بلکه امام معتقد بودند علوم انسانی باید حول محور انسان الهی و نه انسان مادی شکل بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: در سیاست خارجی این در دنیا پذیرفته شده که کشوری اروپایی با علم و فناوری اسلحه بسازد و در کشور آفریقایی یا آسیایی مردم را اسیر کند و در همین دنیا داعش یا تکفیری ها درست می شوند و اوضاعی که هر روز از اخبار صداوسیما میشنویم اما امام حکومتی بنا کردند که نه تنها به ملت خودش راست می گوید بلکه به ملت های دنبا هم دروغ نمی گوید و اگر می گوید متعهد به کیان اسلام هستیم بر سر مصالح مومنین معامله نمی کند.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: امام خمینی با صداقتی که داشتند حاصر نبودند بر سر مصالح مسلمین معامله کنند، امروز هم رهبر معظم انقلاب در همین مسبر حرکت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *