جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد

تقویت بنیه دفاعی کشور در بودجه سال ۹۴

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 425839
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت بنیه دفاعی کشور در بودجه سال ۹۴ مدنظر قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ضرغام صادقی عصر امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس اظهار داشت: شاخصه بودجه ۹۴، تقویت بنیه دفاعی کشور بود که با توجه به شرایط منطقه و جهان ضروری به نظر می‌رسید.

وی افزود: علاوه بر تقویت بودجه دفاعی، نقش نفت در بودجه سال ۹۴ کاهش پیدا کرد که این امر می‌تواند در بلندمدت اثر بسیار مطلوبی در ارتقای شرایط تولید در کشور داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در ماده هدفمندی یارانه ۴ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شد.

صادقی اضافه کرد: ورود بخش خصوصی و فعالان اقتصادی که یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است در شرایط فعلی اقتصادی باید به جد مدنظر قرار گیرد.

به گفته وی، توجه به راه‌های روستایی و آب روستایی در بودجه ۹۴ مدنظر نمایندگان قرار گرفت و تنها در یک مصوبه، حدود ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه به بحث خشکسالی و آب روستایی اختصاص یافت.

صادقی بیان کرد: برای خروج کشور از شرایط فعلی باید نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی به‌طور جدی مدنظر مسئولان قرار گیرد که به‌عنوان‌مثال اگر شیوه آبیاری فعلی ما به روش گلخانه‌ای تغییر پیدا کند حدود ۹۶ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب محقق می‌شود.

این نماینده مجلس خواستار آن شد که تلاش مدیران اجرایی فارس این باشد که اعتبارات ملی را بر اعتبارات استانی اولویت بدهند و زمینه چانه‌زنی در مورد بودجه را فراهم آورند.

صادقی ابراز داشت: برنامه توسعه ششم در مردادماه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود و اگر پیشنهادات و راهکارهایی برای افزایش سهم استان در بخش‌های مختلف وجود دارد ارائه شود تا در برنامه مدنظر قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *