کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیدحسن خمینی: انقلاب، مقابله با فاصله طبقاتی را از وظایف خود می‌دانست

12 خرداد 1394 ساعت 9:44

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تأکید کرد: یک نظام و مجموعه حاکمیتی علاوه بر آنکه شکم گرسنگان را باید سیرکند و محتاج و درمانده را به سرمنزل برساند، باید کاری کند که احتیاج و فقر از بین برود .


به گزارش جهان به نقل از جماران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از جهادگران وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) اظهار داشت: براساس این روایت کسانی که خداوند عهد خود را به آنها واگذار کرده باید فقرا را ارتقاء داده تا فاصله طبقاتی کم شود .


وی یادآورشد: انقلاب اسلامی هنگام شکل گیری یکی از وظایف خود را مقابله با فاصله طبقاتی و مبارزه با استضعاف می دانست. باید توجه کرد که این به عنای جنگ فقیر و غنی نیست بلکه به معنای جنگ بر سر فقر و غنا و آن نظم و نظامی است که به فاصله طبقاتی می انجامد.

وی تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که در جامعه و نظام روابط اجتماعی و قوانین و مقررات به شکاف فقیر و غنی بیانجامد، بلکه همه باید غنی باشند و جهاد سازندگی با همین هدف شکل گرفت زیرا در هرجامعه ای -ولو مدینه النبی(ص)- باشد فقر وجود دارد.

سید حسن خمینی گفت: جهاد سازندگی شکل گرفت تا فقرا بالا آمده، آرام آرام غنی شوند و بتوانند دست دیگران را هم بگیرند و در روستاها و مناطق کوچک سایر افراد را با قدرت توانمند سازی خود به غنا برسانند. زیرا هدف صرفا سیرکردن شکم افراد نیست و این گام اول است؛ یک نظام و مجموعه حاکمیتی علاوه برآنکه شکم گرسنگان را باید سیرکند و محتاج و درمانده را به سرمنزل برساند، باید کاری کند که احتیاج و فقر از بین برود .

وی افزود: جهاد سازندگی تلاش بسیار موفق و ارزشمندی در راستای نیت بسیار پاکی بود که در دفاع مقدس با تلاشهای بی نظیر خود با عنوان سنگر سازان بی سنگر افتخار آفرید.


کد مطلب: 425696

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/425696/سیدحسن-خمینی-انقلاب-مقابله-فاصله-طبقاتی-وظایف-خود-می-دانست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com