جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۱
۱۵۰
واکنش انصاری به انتقادات در مورد ساخت و ساز مرقد امام؛

هرکس‌ نمی‌تواند حرم‌مجلل را تحمل کند یا حسود است یا نادان!

حرم هرچه مجلل‌تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است!
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 425552
قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) به انتقاد گسترده درباره ساخت اشرافی حرم امام راحل واکنش نشان داد و گفت: هر کس ساختمان ساخته شده در حرم امام خمینی(ره) نمی تواند تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.
هرکس‌ نمی‌تواند حرم‌مجلل را تحمل کند یا حسود است یا نادان!
به گزارش جهان، حمید انصاری قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با راه دانا در پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به ساخت و سازهای حرم امام(ره) اظهار داشت: تا به امروز هیچ اعتراضی نسبت به این مسئله نشده و فقط صحبت‌هایی مطرح شد و برخی نیز با انگیزه های خاص به این مسئله دامن زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه مردم در انتظار بودند تا حرم امام(ره) ساخته شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از رحلت امام راحل فرمودند که نام امام خمینی(ره) همه جا با نام انقلاب عجین است و انقلابی به این عظمت انجام شده و این انقلاب خیمه گاهی نیاز دارد که هم محل تجمع میلیونی و سالانه مردم باشد که انشالله این تجمع را در روز ۱۴ خرداد خواهیم دید.

انصاری همچنین خاطرنشان کرد: بحث از سازه ای است که قرار است قرن ها باقی بماند و تا ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ سال آینده استوار باشد و انشالله بقای این نظام نیز همزمان با آن جاری باشد. امیدوار هستیم این مکان محلی برای تجلی عظمت نام امام خمینی(ره) و تجمع مردم باشد.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه یک مقایسه مع الفارق و بی ربط انجام شده که ساده زیستی امام(ره) را با حرم ایشان مورد مقایسه قرار می دهد. مگر امام(ره) زنده هستند که بخواهند از این حرم استفاده کنند. برخی آن را با کاخ مقایسه کرده اند آیا این ظلم به امامان نیست که ما حرم آنها را با کاخ سلاطین مقایسه کنیم. اینها تجلی عشق و ارادت مردم و کسانی است که می خواهند به بزرگداشت امام(ره) بپردازند. بنابراین این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: از نظر اقتصادی حرم های ائمه و حرم امام رضا(ع) نیز برای کشور اهمیت دارند. مردم امروز این حرم ها را بزرگترین سرمایه ملی می دانند و کشورهای دیگر به چنین اماکنی غبطه می خورند. اگر قرار باشد یک فضایی داشته باشیم که هیچ یک از المان های معماری اسلامی در آن نباشد، چگونه می توان یک مکان گردشگری که سالانه میلیون ها نفر در آن حضور یابند را داشته باشیم.

انصاری افزود: قرار است مرکز هویت انقلاب اسلامی که به نام امام خمینی(ره) هست و خانه تجلی عشق مردم به حساب می آید با هدایت های بزرگان و مسئولان نظام و رهبری و با بالاترین و مرتفع ترین امکان ایجاد شود. بنابراین این نقدهایی که می شود ناشی از کوته فکری هاست.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ عاشورا و ائمه اطهار بود و شخصیتی بی بدیل و منحصر به فرد است و حرم ایشان نیز باید در عظمت ایشان باشد.

وی در خصوص محل تامین بودجه ساخت و ساز حرم بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: محل تامین هزینه های ساخت حرم امام خمینی(ره) کمک های مردمی، نذورات، دولت ، مجلس و حرکت هایی بود که مسئولین حرم انجام دادند. در این مسیر همه کمک کردند تا این بنا شکل گرفته و تداوم یابد.

انصاری همچنین خاطر نشان کرد: اینجا نماد شهری است که به لحاظ فرهنگی و پژوهشی فعالیت دارد و در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجو در جوار حرم امام(ره) به تحصیل اشتغال دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: ساختمان ساخته شده در حرم امام خمینی(ره) به گرد پای بسیاری از سازه هایی که همین الان برای امام زاده هایی که حرکت و نقش آنها قابل قیاس با نقش امام راحل نیست، نمی رسد. از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گرفته تا شاهچراغ و ... بزرگانی هستند که حرم آنها می بایست مجلل باشد تا بزرگداشت نام آنها باشکوه برگزار شود.

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت: امام خمینی(ره) فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند و جای دارد که نام و یاد ایشان در بالاترین سطح باشد. هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.
https://jahannews.com/vdcammnyu49num1.k5k4.html
jahannews.com/vdcammnyu49num1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چون با پول خودت نساختی این و میگی
پول بیت المال خرج کردنش یک مزه دیگه میده نه؟؟
ج س
Iran, Islamic Republic of
موضوع فقط ، تجملی بودن نیست :
۱_ معماری آن اسلامی نیست
۲_ با سیره و روش امام همخوانی ندارد
۳_ محل فتنه گران شده و از اسم امام سوئ استفاده می‌کنند
دقیقا
علی
اتفاقا موجب تنفروبیزاری مردم می شود آقای محترم وفکرمی کنم شماعمدا قصددارید چهره ی نورانی امام راحل راتخریب کنیدواین کاررا کردید.مسولان ارشدنظام الان باید ورود پیداکنند وپروژه امام ستیزی شمارا متوقف نمایند.
تقاضای روشنگری
دقیقا، الان که این اقا داره به مردم تهمت حسادت و نادانی میزند جا دارد نخبگان و مراجع بزرگوار در این زمینه اطلاع رسانی کنند و محکم از ارمانهای امام عزیز دفاع کنند. امام متعلق به عصر حاضر است ولی انگار برای همه حتی خادمین بیت مبارکش هم ناشناخته است.
این موضوع در بین مردم بسیار بحث داغی شده و برخی در حال سو استفاده از این موضوع برای اتهام به نظام اسلامی هستند.  
ابوالفضل
Romania
درست گفتی. زیبایی بنا هم حدی داره. کاخ درست کردین ؟!
Iran, Islamic Republic of
با توجه به سخنان جناب سید حسن خمینی در مورد لزوم مبارزه با فساد خواهشمند است خودشان در اولین قدم و در راستای شفاف سازی منابع تامین مالی ساخت این بنای مجلل و اشرافی را به جزییات بیان فرمایند.
نه بابا
Iran, Islamic Republic of
امام چقدر غریبی که منسوبین به خود و کسانی که به ظاهر و به صورت فیزیکی دور و برت بوده اند -و به ویژه الان که عده ای خود را مدعی خط تو می دانند - هم برای ارضای تمایلات نفسانی و امیال شخصی زا تو برای خودشان خرج می کنند و همچنان با کمال و. خود را داعیه دار راه تو آرمان تو و اهداف تو می دانند.
اینهمه مسکن مهر معطل چند میلیون چند میلیارد دارید خرج میکنید که چی خود امام راضی نبود شما شدید کاسه داغتر از آش اون دنیا خود امام ازتون شکایت میکنه
اشتباهی مثبت دادم.صدتا منفیم کمشه.
جناب میشه بگید اگه کسی از بیرون یه غربی قبر ملک عبدالله و ببینه و قبر امام خمینی رو چی فکر میکنه قابل توجه شما نگاهی به مزار گاندی هم بندازید حالا برو 100 تا منفی بزناین هزینه چندین میلیاردی رو برای بی خانمانها و بیکاری جوانان خرج میکردن صوابشم هدیه میکردن به روح امام بهتر بود
ای بابا !ببخشیدا. حرفمو پس میگیرم همون مثبتی که دادم درست بود. هزار تا مثبت هم کمشه.
احمد
مسکن مهر پیش کش
بابا من 7 ماهه برا وام ازدواج (6 میلیون...! )اقدام کردم تا الان نتیجه ای نشده...
مثل اینکه این دولت تدبیر و امید قصد داره ما رو از ازدواجی که کردیم پشیمون کنه...
عصبانی نشو شاه داماد
از این دولت ابی گرم نمیشود.
من جای تو بودم به سبک همون ازدواجهای دهه 60 ازدواج میکردم و خوش و خرم زندگیمو میکردم و روی این دولت که چه عرض کنم یکلت یازدهم حساب باز نمیکردم.
دهه 60 قیمت خونه و اجاره خونه چند بود برفرض هیجچ مراسمی نگرفتن برای کرایه خونه الان چند میلیون باید پیش بدن و چند میلیون رهن این وظیفه دولت که در زمان رکود مسکن بازار رو با عرضه بیشتر مسکن از رکود در بیاره
بله اما وقتی از این دیگ آبی گرم نمیشه باید خود آدم یه فکر دیگه بکنه مگه اینکه بخواد تا دو سال دیگه صبر کنه!
ما که تهرانیم وقتی سالی یکبار به حرم امام میرفتیم (اگه میرفتیم چون بیشتر وقتا از همون دم مترو سلام میدادیم و میرفتیم گلزار شهدا، انقدر صعب العبور شده بود که عطاشو به لقاش میبخشیدیم) وقتی وارد میشدیم غصه داغونی حرم رو میخوردیم حالا هم به جای اینکه حواسمون به ضریح امام باشه باید بعد از سالها حرص خوردن محو در و دیوار مجلل حرم بشیم!
امام جان آجرک الله
Iran, Islamic Republic of
اگر غیر از این بود و از این آسمان ریسمان بافتن ها می گفتید جای تردید داشت. شما بر اساس طبع و خصلت خود عمل کرده وساختید و در واقع خود را نمایان کردید نه امام را
مرتضی psdkd
Iran, Islamic Republic of
شهدا جان خود را به فرمان امام فدای اسلام کردند.
Iran, Islamic Republic of
ایکاش مجلس در مورد این مسله وارد عمل می شد وتحقیق وتفحص صورت می گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مجلس مجلس جرات این کارارو نداره چی فکر کردی
حمزه
لازم به ذکر است 300 هزار شهید عزیز ما جانشان را تقدیم راه و اندیشه و تفکر امام کرده اند نه خود امام
آقای انصاری دقت کن
اتفاقا حرف همینه نام خمینی باید بماند
که با این کار طرفداران اشرافیت اسم امام در حد شانش بالا نمی رود
Iran, Islamic Republic of
وقتی دفاع بد کل مطلب را ضایع میکند...
300 هزار شهید جان خودشون رو فدای اسلام کردند نه امام...
هرچی حضرت آقا این مطلب رو تکرار می کنند این دوستان برعکس این رو تحویل ملت میدن...
جان همه ما فدای اسلام نه فرد و شخص خاص.
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر میخواهید نظر امام را در مورد این گونه مشی زندگی و طرز تفکر بدانید خوب به پیام خود امام نگاه کنید:
"لت عزیز ما که مبارزان حقیقى و راستین ارزش هاى اسلامى هستند، به خوبى دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبى سازگار نیست، و آن ها که تصور مى کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه اند. و آنهایى هم که تصور مى کنند سرمایه داران و مرفهان بى درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مى کنند آب در هاون مى کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه ، بحث قیام و راحت طلبى ، بحث دنیاخواهى و آخرت جویى، دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى بضاعت، گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلاب ها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.
مسئولین نظام ایران انقلابى باید بدانند که عده اى از خدا بی خبر، براى از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد براى فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فورا او را کمونیست و التقاطى مى خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتى نترسید.
آمریکا و استکبار در تمامى زمینه ها افرادى را براى شکست انقلاب اسلامى در آستین دارند، در حوزه ها و دانشگاهها، مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام. اینان با تزویرشان از درون، محتواى انقلاب و اسلام را نابود مى کنند. این ها با قیافه اى حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بى دین معرفى مى کنند. باید از شر این ها به خدا پناه بریم. و همچنین کسانى دیگر که بدون استثنا به هر چه روحانى و عالم است حمله مى کنند و اسلام آن ها را اسلام امریکایى معرفى مى نمایند، راهى بس خطرناک را مى پویند که خداى ناکرده به شکست اسلام ناب محمدى منتهى مى شود."
من
Iran, Islamic Republic of
خود شهدا هم راضی نیستند شما درباره امام این جمله رو بنویسی که:
"300 هزار شهید جان خودشون رو فدای اسلام کردند نه امام..."
در نوشتن دقت کنید
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
برایم زور دارد که این آقایان انصاری که در واقع به برکت خدمتکاری در بیت شریف حضرت امام ره به نان و نوایی به مراتب فراتر از حد و اندازه شان رسیده اند اینگونه متکبرانه و مانند هم حزبیهای بی ادبشان صحبت میکنند. کاش کمی قابلیت هم داشتند که اینقدر بی شرمانه به دیگران میتاختند.
لطفا فیلتر نکنید! این که دیگر هاشمی نیست...
Iran, Islamic Republic of
خوب راست می گه حرم امام را تبدیل به یک مکان گردشگری کردند ؛ پیشنهاد می کنم برای جذب بیشتر گردش گرد کنسرت هم برگزار کنید همراه با رقص و پایکوبی ؛ خیلی هم خوش می گذره سالن ها هم به قدر کافی جا دارد
Iran, Islamic Republic of
شاید تو راست بگی
میثم
آقای انصاری عشق به خمینی آنست که مثل او رفتار کنیم
دوستار امام خمینی
Iran, Islamic Republic of
اگر در فرهنگ تشیع و یا ادیان دیگر مشاهده می شود که برای نکوداشت و بزرگداشت پیشوایان دینی خود زیارت گاهی با معماری زیبا و با شکوه ساخته می شود ، اکثر هزینه یا تمام آن از طریق کمک های مالی مشتاقان و موقوفات انجام می شود و هیچ اجباری برای کمک همگانی نیست .
ولی این آقایان درست می گویند گزارش بدهند که از تمام هزینه بارگاه امام خمینی چند درصد را مردم تأمین کرده اند و چند درست از سوی دولت یا نهادهای حاکمیتی پرداخت شده است
پولی که از دولت از مالیات شهروندان می گیرد چه نیازی است که صرف تزیینات و تجملات این بارگاه شود .
اگر این هزینه ها در بخش هایی از مرقد امام نظیر احداث اماکن اقامتی ، پارک ها و فضای سبز ، پارکینگ ، درمانگاه و ... شود باز قابل توجیه است .
آینه کاری و کاشی کاری سقف حرم با پول مردم چگونه می تواند خستگی زائر امام خمینی را از تن به در آورد . به جای آن یک لیوان آب خنک به دست او بدهید . گمان کنم امام محرومان و امام ملت راضی تر باشند.
Iran, Islamic Republic of
هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.

ای ول به این استدالال!!!!!!
من که جرو نادانهای بسواد هستم
فلج کننده بود. راس می گی. امان از دنیا طلبی که سردمدار این خط آقای ... از دهه ی هفتاد تئوریزه کرد. اینها نتیجه ی همان دعوت به مانور تجمل است.
Iran, Islamic Republic of
اگر بقای حکومتی با این کاخ ها ادامه پیدا می کرد الان هخامنشیان روی کار بودند
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف دارد که چنین فکری بر موسسه امام غلبه دارد
از مردم جنوب شهر
آقای انصاری ما نه حسود هستیم نه نادان،عشق ما به امام به دلیل ساده زیستی و مردمی بودنش بود نه بخاطر ثروت و قدرت مادی ایشان ،اگر اعتراضی هم هست بخاطر اینکه خود امام مخالف سر سخت کاخ نشینی بود. ضمنا بهتر است شما نگاهی به زندگی وساختمانهای دور اطراف حرم امام بیندازید، ببینید زندگی مردم در چه وضعیتی است،آیا با هزینه هایی که شما انجام دادید و قسمتی از آن هم از بیت المال هست ،همخوانی دارد ؟
مردم پابرهنه امام دوست
چقدر انتقادات رابااستدلال ومنطق جواب دادند هرکس هم که نمی تواند این مسائل راتحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی واقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را!
United States
عزیزم اصلا ما از مریخ حرف شما درست
سوال اصلی اینه که شما که تو زمین زندگی می کنی و در ایران سالها است خدمت به خلق می کنی میشه بفرمایید پروژه ای با این حجم عملیات و گستره زمانی 20 ساله در کشور ما چقدر لفت و لیس و دزدی مالی توش هست ؟
اگر میشه و صداقت دارید بفرمایید چقدر خرج ساخت این بنای بزرگ شده چقدر خرج پر کردن جیب نورچشمی ها!؟
نسل اولی
اگر در 14 خرداد در گرما به حرم امام می آییم ،به عشق زیارت امام مستضعفین و شنیدن سخنرانی رهبر معظم انقلاب است نه دیدن شکوه و جلال کاخی که ساختید!!!
یکی از بین شما
ببخشیدا ولی 300هزار شهید جانشان را تقدیم اسلام کردند نه تقدیم امام خمینی....
پروانه
300 هزار شهيد جانشان را تقديم خدا كردند نه تقديم امام! امام خودشون هم بنده مخلص خدا بودن و هميشه و همه جا همه توفيق‌ها را از خدا مي‌دانستند. يك بار هم نشنيديم بگويند اين جوانها به خاطر من جانشان را فدا ميكنند!! و مسلما امام راضي به اين تجملات در حرمشان نيستند.
از پول بیت المال؟؟؟؟ اونهم وقتی دولت از کمبود پول اجناس و خدمات رو یکی یکی گرون میکنه؟!!!!
فرزند امام
Iran, Islamic Republic of
آقای انصاری
1) لطفا گزارشی از صرف هزینه ها و منابع آن خصوصا کمکهای اجباری دستگاه های دولتی را در اختیار عاشقان امام قرار دهید.
2) لطفا بفرمایید ما عاشقان نادان امام چگونه باید محبت و عشق خود به امام را در تشریفا سقف آن مکان، بخش ویژه (وی آی پی) و سنگ قبر عظیم و ضریح آنچنانی و صدها چیزی که خودتان بهتر می دانید پیدا کنیم؟
3) لطفا در کنار این مکان ساخته شده، مکانی هم برای امام خوبیها و صداقتها و بی آلایشی ها و... برای مردم مستضعف بسازید تا مزاحم تصویرسازی دلخواه جمعی محدود از امام نشویم!!!
Iran, Islamic Republic of
هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.
.
اوج منطق!!!!!!!! و استدلال گرایی!!!!!!!!!!!
اوج سقوط منطق و استدلالگرایی
Iran, Islamic Republic of
لطفا برای ساخت قصر مجل با بهترین امکانات رفاهی برای خود و خانواده تان از امام خرج نکنید. مردم بهتر از شما که به ظاهر از نزدیکان ایشان هستید، امام را می شناسند
همه فرمایشات شما درست!!اما نمیدانم چرا این برج و بارو به دل دوستداران امام نمینشیند!!!شاید نیت سازندگان مشکل داشته!
با سلام
آیا این ظلم نیست برای امامی که مخالف کاخ نشینی بود، کاخ بسازیم؟!!
Iran, Islamic Republic of
" بنابراین این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است."
.
بسیجیانی که در زمین خاکی جماران می نشستند و با یک اشاره امام رو به سوی جبهه می کردند و جان با ارزش خود را فدای وی می کردند و در مقابل توپ و تانک و مین بدنهای خود را سپر می کردند تا بر روی امامشان اخمی و حزن واندوهی ننشیند، نشانه ای از عشق نداشتند؟!!!!!!!!!!!
چرا فکر می کنید مردم نمی فهمند و آنها را مثل خود ا. و ن. فرض می کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از قدیم میگفتن نه همین لباس زیباست نشان آدمیت، حالا از قضا قبر اشرافی گویا نشان عشق و ارادت شده!!! حالا باید بگن :
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت اما قبر اشرافیست نشان عشق و ارادت.
این چه حرفی است که آقای انصاری می زند اگر از بیت المال خرج شده که فکر نکنم روح امام هم راضی باشد واگر از کمک مردمی بوده انشاالله که اشکال ندارد
اگر از بیت المال باشد حرام، و اگر از کمک های مردمی باشد اسراف و باز هم حرام است.
ضمنا خاک بر سر اقتصاد سرمایه داری که مکان زیارتی رو با مکان گردشگری اشتباه میگیره.
Iran, Islamic Republic of
صبح بخیر خودت فهمیدی چی گفتی چطور تحلیل کردی جواب شبهات را دادی؟! سوال مردم چیست و تو چه می گویی اخوی؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خوشم می آید استدلالها و منطقها از جنس استدلالها و منطق های آقای رییس است ....
چیزی می گویند که در دکان هیچ عطاری موجود نیست و انسان با شنیدن این حرفها می تواند بگوید:"از قیاسش خنده آمد خلق را"!!!
حامد
برادر عزیز 300هزار شهید لبیک به ساده زیستی وصداقت حضرت گفتند درراه آرمان امام راحل به شهادت رسیدند وخدا نکند که ماازنام حضرت امام سوءاستفاده کنیم
نسل گهواره
Iran, Islamic Republic of
در تایید صحبت های حامد ، شهدای ما برای ارزشهای ترسیمی امام به جبهه رفتند حال اشرافیت عین خوره افتاده به جان ارزشها
Iran, Islamic Republic of
مردم به خوبی عمق غربت امام را الان درک می کنند که بعد از وی نزدیکان با وی چه ها کردند؟!!!
مهدی
United Kingdom
آقای محترم
نام حضرت امام (ره) با سازه و برج باقی نمی ماند، اگر این طور بود باید کاخ ها و ایوان های گذشتگان برایشان عظمت و شکوه میآورد که هیچ نیاورد.
نام بزرگ حضرت امام (ره) را در اندیشه ها و دلها باید جستجو کرد. دلهایی که عاشق ساده زیستی ایشان شده بود.
متاسفانه رویکرد شما نشان دادن خلاف واقع از حضرت امام است.
بازنشسته
آقای انصاری اگر راست میگی اعلام کنید چه مبلغی هزینه شده و میزان کمکهای دولت ،مجلس و... به تفکیک چقدر است ؟
آنوقت میاد راست و حسینی همه چی را میگه؟
Iran, Islamic Republic of
آقای حفظ و نشر آثار
امام هم می توانستند در نامه ماوفقت با ساخت مصلی بفرمایند
اینجا را با فلان المان ها بسازید چرا و چرا
مصلی گردشگران زیادی می آیند چرا و چرا
ولی چه فرمودند
گفتند ساده
سید
Iran, Islamic Republic of
وای این دیگه کیه
بابا یکی نیست به این بفهمونه دو دوتا چندتا میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
... و بعد قرار است اینها تفکر خمینی کبیر را در میان ملل مستضعف و ملتهای ستم کشیده و مظلومان عالم علیه طاغوتهای زمان و استکبار جهانی گسترش داده و مروج آن باشند!!!!
ایثارگر
300 هزار شهید جان خود را برای حفظ دین ومملکت تقدیم خداوند متعال کردند.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ دندان شکنی بود به ما بی سوادهای بی شناسنامه،وکسانی که از جاهاهای بخصوصی تغذیه می شوند و دلواپسان و...و کسانی که عظمت امام را نشناخته اند وبا این سازه باید بشناسند!! والبته در مسابقه اهانت به معترضین یا منتقدین نسبت به دولتمردان و رئیس دولت،شفاف تر،محکم تر و...بالاخره،حرف اصلی ایشان: هر کس هم که نمی تواند این مسائل را تحمل کند یا از حسادت اوست یا از نادانی.کاش با شجاعت می گفت:این موسسه باید بچرخد!!اینهایی که خیمه انقلاب که "ولایت" است، را رها کرده اند و مرقد امام را خیمه انقلاب می دانند،چون به قول شهید آوینی: امام حاضر را باید اطاعت کرد، اما امام راحل را هر گونه بخواهی می توانی تفسیر کنی!!
محمد
امام راضی بود که پولهای این کاخ را برای مردم مدرسه میساختند هرگاه تمام کشور مدرسه داشت بعد اقدام به ساختن این کاخ میکردید
مجيدافشار
اگر صدراسلام قرار بود بااين توجيهات اسلام معرفي بشهواقعا اسمي از اسلام باقي نمي ماند.لولا التوجيه لهلك موسسه تنظيم ونشر
مهدی
این چه قیاس مع الفارقی بین حرم ائمه با امام (ره) است؟
چه ربطی به هم دارند.؟
مگر هزینه این حرم از وجوه مردمی و به نام کمک به ساخت حرم امام است؟
تازه اگر هم این باشد، سوق دادن مردم به این سمت اشتباه است.
مگر حرم امام(ره) قرار است تنه به تنه حرم ائمه بزند؟؟؟
United States
دروغ هم هر چه بزرگتر باشد، باورش راحت تر است!
م.م
فردا تکذیب میشود.........
زرديني
Iran, Islamic Republic of
واسه شما كه نون داره
مجيد
من نميدونم شان ايشون غيرازمحافظ امام بودن چيه كه توهمه چي صاحب نظرن .تازه به مخالفين لطف كردن گفتن ياحسودن يا نادان البته شان ايشون ازحسادت وناداني اجل هست .خوشم مياد ادعاي تحمل مخالف دارن شديد.
یک بسیجی
"نادانی" رافهمیدم. اما "حسادت"؟ حسادت به چه؟ حسادت به کاخی که برای مقبره امام (ره) ساخته اید؟ مگر در جهانبینی خمینی این کاخ ها ارزشی دارند، که حالا بسیجی ها به آن حسادت کنند؟ آقای انصاری، این سنگ و بتن و شیشه و رنگ در نظر شما ارزشمند اند و لایق حسادت، نه در نظر امامی که شما مدعی تولیت خط فکریش هستید! اگر خدای ناکرده، در این فکرید که امام کوخ نشینان را با مظاهر اشرافیت مخفی کنید، زهی خیال باطل. خمینی امام بسیجیانی است که هنوز هم گمنام و ساده زیست اند، خودشان را به زخرف دنیا نمی فروشند و او در قلبشان است، نه در کاخی که شما برایش ساخته اید!
Iran, Islamic Republic of
نشانه عشق به امام بخاطر مجلل بودن نیست بلکه بخاطر ساده زیستی امام است
United States
چرا انقدر شلوغش می کننین؟
من شخصا از منتقدین سید حسن هستم ولی انصافم خوب چیزیه...
امام خمینی علاوه بر شخصیت سیاسی یک امام زاده هستند و شکی نیست که مقامشون از بسیاری از امام زاده های عزیزی که حرم و بارگاه مجلل دارند بالاتره..... فتأمل!
موسوی
Iran, Islamic Republic of
لطفا بگند این همه زمین اطراف حرم چطور موقوفه حرم شد ایا با زور همین حرفا
امام هرگز و هرگز ادعا نداشت که شهدا جانشان را فدای ایشان کردند!!کمااینکه اگر حضور داشتند و کسی در حضورشان چنین یاوه ای میگفت تودهنی سختی میخورد
احمدخواجوند
ايشان قائم مقام هستند حالا بفرماييد رئيس چه كسي است ؟؟ته ودم اين قضيه بكجا ارتباط پيداميكند
Iran, Islamic Republic of
واقعا جالب است!!! اآقاي انصاري اين جمله را واقعا شما فرموده ايد:"این حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام (ره) است."
اين ظلم نيست كه حرم امام پابرهنگان شبيه كاخ سلاطين باشد؟؟؟ مگر ما اين بنا را ساخته ايم كه شرمنده مردم باشيم؟؟!!
United Kingdom
اگه امام زنده بود ميدونست چ كارت كنه
خداترس
ایشان راست می گوید ما حسود ونادانیم چراکه این ساخت وسازها برای ایشان وروسای بالاتر خود حتما نفع زیادی داشت که حالا بااین لحن مردم منتقد خودرا اینگونه خطاب می کند ولی به قول قدیمیها عاقلان دانند
Iran, Islamic Republic of
شكم كه سير باشه از اين خيالبافي مي كنه
مگه عظمت امام تجلي اش در كاخ سازي است؟؟
حیفه اون لحظاتی رو که شما با امام گذروندید ولی دوزار از روش و منش و اصل قیام اون عزیز بزرگوار رو نفهمیدید. یک عده بیسواد بظاهر باسواد در موسسه نشر تنظیم آثار امام چادر زدند و نفع و بهره خود میبرند و به کاشته های امام تیشه میزنند.
یعنی هیچ نهادی وجود نداره که از قائم مقام دفتر نشر ثار امام بخاطر دروغ پراکنی و نشر اکاذیب بازخواست کنه؟ یعنی اینقدر آش شور شده؟!
ع.د
Iran, Islamic Republic of
دفاعی مسخره تر از این نمی شد که جناب برادران انصاری از ساخت مرقد امام (ره) کرده اند.مردم عشق خود با امام را در حسینیه گلی جماران را اثبات کرده اند و مکان مجلل بر ارزشها نمی افزاید امام خمینی (ره) بر قلبها ححکومت می کرد ونیاز به این توجیه ها نیست ولازم برای ریخت وپاشهای خود از امام راحل خرج کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای انصاری برایتان متاسفم فکر نمی کردم اینقدر بد توجیه اشتباهاتتان را بکنید .
اعتراض مخاطبان به تزیینات وهزینه گزاف آن است نه مستحکم بودن آن . یک جای خیلی بزرگ را هم می توان بسیار ساده ساخت .
حالا باقی ایرادات سخنتان را دوستان جواب داده اند.
از صبح تا شب نشستید این حزب به اون حزب گیر میده و میگه من درست میگم و هی مرتب به هم لجبازی میکنند...
واقعا عجیبه که هیچ کدامتان از خدا نمی ترسید و افتادید به جان بیت المال ککتان هم نمی گزد..
به خدا آدم را از انقلاب و ... خسته میکنید..
خاک بر سرتان که از این فرصتی که امام با خون دل برای شما فراهم کرد استفاده نمیکنید. خاک بر سرتان...معلوم نیست این نظام تا چند ماه دیگه یا سال دیگه سر پا هست؟؟!!! ... با این کارای شما ...
حسین
نرود میخ آهنین در سنگ!
سالها همین آقایان هنگام سخنرانی حضرت امام(ره)، یا کنار امام بودند یا در صف اول!!
آقایان از آن همه نصیحت امام چی یاد گرفتید! کدامش را در خودتان پیاده کردید! به کدامش عمل کردید!! وا أسفا که شماها شدید خزانه دار تنظیم و نشر آثار امام(ه).
سوري
Iran, Islamic Republic of
قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت(( امام خمینی(ره) فردی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود را تقدیم ایشان کردند ))
اقا اينا اصلا مفهوماسلام و انقلاب اسلامي و شهادت و امام رو درك نكردن شهيد كسي است كه در راه خداوند شهيد ميشود احدي نه شهيد پيامبرن و نه علي عليه السلام و نه امام راحل همه شهيد راه حق و خداوندند بنده به عنوان يهك فرزند شهيد عرض ميكنم كه واقعا براي افكار اقاي انصاري متاسفم پدران ما بخاطر تجمل شهيد نشدند انها ضد تجمل بودند اللهم عجل لوليك الفرج
رضا
Iran, Islamic Republic of
مگر مي شود حرم فرزندي از حرم جدش مجلل تر باشد.هنوز مصلاي تهران يعني مسجد خانه خدا نيمه كاره است.اشرافيت اموي در ايران عزيز در حال ريشه گرفتن است.خدا به دادمان برسد.
Germany
در آن دنيا مشخص ميشود چه كسي حسود و نادان است
مطیع رهبرم
همراه وهمسفر امامم
آیا واقعاًامام اینگونه می اندیشید
فارغ از هرگونه سخنان جناحی ،سوالی دارم بااین اعتقادات چگونه میخواههی امام را درآن دنیا زیات کنید
United States
....... این افراد و ادبیاتشون!!

جهان تایید کن!!!
شهبا ی
جناب انصاری:اولا هیچکس در ایران نادان نیست ؛ وازبرکت انقلاب همه میفهمند ودرک درستتری نسبت به خیلی از خواص دارند دوما در حالیکه بقول رییس جمهور خزانه خالیست؛ودلت در جیب ملت برده است وبهر طریقی ملت را سرکیسه میکند ؛ وصدها هزار ازجوانان بدلیل نداری ازدواج نمیکنند ؛والدین نمیتوانند جهاز دختران دم بخت خودرا فراهم کنند؛پسران جوان در حسرت پیش پر داخت اجاره مسکن هستند ؛و هزاران آیاهای دیگر....چه معنایی دارد مقبره مجلل! چه مفهومی دارد صرف اینهمه از بیت المال!؟ اگر امام الان زنده شود آیا باشماها برخورد غضب آلود نخواهد کرد؟حرکتهایی در محدوده حضرت امام قدس سره دیده میشود که چندان موجب رضایت عامه مردم نیست .بخود آیید وبیشتر ازاین روح مطهر وآرام خفته آن عزیز سفرکرده را آزار ندهید.فاعتبر یا اولولابصار.
رحیمی
ببخشید این هدایا و نذورات و کی داده؟ حتما ارگانهای دولتی زحمتشو کشیدن نه مردم عادی.
....
میم
باعث خجالته .مگر امام بارگاه چون معصومین میخواد .تو ادن شرایط واقعا لازمه .اون هم از جیب مردم
دوست
United States
امان از این شبکه ....
Estonia
این کاخ عظیم چهره نظام اسلامی را در خصوص اسراف،تخریب میکند
Iran, Islamic Republic of
اگر ملاک ارزش گذاری شما این است برا امام کم گذاشته اید باید از الماس استفاده می کردید
آخه مرغ پخته از ادله شما تعجب میکنه این چه توجیحی است
حسود نادان
من تأسف ميخورم از اين قوت استدلال
از طرفي متوجه نشدم نسبت به كي و چي حسودم و اينكه هركي استدلال جنابعالي و رفقات رو قبول نداره چرا دست بر قضا حتما نادانه
ناشناس
کافر همه را به کیش خود پندارد
امیدوارم تو اون دنیاهم انقدر راحت بگین مردم ایران حسود و نادانن
ادب مرد به زدولت اوست با این اسرافی که در ساخت این کاخ که مطمین امام هم راضی به این اسراف نیست را میتوانستید خرج محرومینی که حتی به نان شبشان محروم هستند خرج بیمارستانی که افراد مستضعف بطور رایگان درمان شوند که حتما روح بزرگ امام هم شادتر میشد تا اینکاخ را به اسم امام به کام خودتان ساختید آقای انصاری حرف زدن بلد نیستی به ملت توهین نکن کسی که نتواند ملت را قانع کند متوسل به توهین میشود یعنی کم آورده است دل ملت جای حرم امام است و ملت و امام نیازی به این کاخ ندارد
معمار
جدای از تمام بحث‌ها درباره هزینه‌های ساخت حرم(که احترام مردم ایران به امام خمینی(ره) بیش از این است) و احساس من این است که حس مردم نسبت به این بنا نه بخاطر هزینه گزاف که بخاطر سبک معماری آن است
در معماری حرم مطهر امام رضا(ع) که با شکوه تر و زیبا تر و صد البته با هزینه بیشتر است. انسان حس همراهی با بنا را دارد(به علت وجود معماری سنتی اسلامی و آینه‌کاری) اما سبک معماری حرم امام بزرگوار به سبک قصر که تحقیر کننده انسان است بنا شده، ستون‌هایی به آن پهنا؟ وجود گنبد هرمی؟ مقیاس بنا انسانی نیست و به این دلیل تحقیر کننده انسان است. و بزرگترین دلیل مخالفت همه با این بنا نه به دلیل مخالفت با برپایی یک حرم با شکوه برای امام عزیزمان، بلکه به دلیل نا سازگاری ماهیت این بنا(سبک تحقیر کننده) با ماهیت اسطوره انقلابمان است.
به هوش باشید و در حال مراقبت از دینتان
حسین
Iran, Islamic Republic of
از اظهار لطفتان ممنون.
نادان انهایی هستند که جهل مرکب دارند و جرات دفاع از اندیشه های امام در برابر تحریفات دروغگویان ندارند و تنها خواسته خود و وابستگی سببی را از امام به یادگار دارند
مهدی
نه امام به این چیزها احتیاج داره ؟ نه اسلام؟ این آقایان فقط برای خودشان دکان کاروکاسبی راه انداختند!میگی نه ؟فردا که برکنارش کنن،خودش اعتراض میکنه به این ساخت وسازها.
بی زحمت عشق به امام را با اطاعت از ولایت و حفاظت از انقلاب و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان نشون مردم بدید! نه با سنگ و سیمان!!!!!!!!!!!!!
مکان گردشگری😯😯😯
روستای ساروجه
اماما سلام.
ساروجه از روستاهای سراجوی مراغه و روستاهای اطراف هنوز هم از جاده های مال رو برخوردارن.
مطمئنا دل امام راحل خون است
خودت فهمیدی قبل از همه این برچسبها را به چه کسی چسباندی؟!!!
ببخشید من این نظر را در جای دیگه گذاشته بودم اشتباه شد
ناصری
معتقدم بعضی ها به بهانه حضرت امام برای خود کاخ سلطنتی ساخته اند تا قدرت و جاه و جلال خود را به رخ بکشند و انجا را پاتوق سیاسی برای گسترش قدرت خود کنند . واقعا حضرت امام بعد از وفاتش هم در مظلومیت بسر می برد .
وای بحال ان کسانی که بخواهند از این جایگاه و مقام و شخصیت حضرت امام به نفع خود بهره برداری سیاسی کنند و ان را بحساب حضرت امام بگذارند .
سید عماد
برادر حاج اقا بحث مجلل ساختن نیست
داداش من ،ما کوته فکر ولی شرایط فعلی مملکت اقتصاد مملکت مردمی ک از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند هیچکدام همچین برنامه ای را نمی پسنده ومن احساس میکنم در شرایط فعلی این کار درستی نبوده است......وگرنه کی بدش میاد حرم امام امت از لحاظ معماری اصیل اسلامی در بهترین شکل ممکن باشه....
محمد
Romania
ای کاش زمانی که فتنه گران شعار میدادند مرگ بر اصل ولایت فقیه عکس العمل نشان میدادید
ای کاش وقتی روز عاشورا پرچم امام حسین(ع)
را آتش زدند وعکس امام خمینی راچراسکوت کردیدوبا فتنه گران هم راهی کردید
اگر امروز خمینی در بین ما بود توی دهن تو وحسن خمینی میزد وشمارا پیش حسین خمینی می فرستاد
Iran, Islamic Republic of
جناب انصاری عملکرد شما از این بریز و بپاش ها از دیدگاه مردم چگونه است ؟
Iran, Islamic Republic of
آقای انصاری لطف کنید صورت هزینه های انجام شده را منتشر کنید تا بازرسی کل کشور اگر تمایلی داشته باشد بررسی کند
Iran, Islamic Republic of
"حرم هرچه مجلل تر باشد نشانه عشق به امام(ره) است."
این جمله جناب انصاری از اون حرف هاست.
انصافا بیت امام راحل و موسسه حفظ آثار ایشون خانه ...و .... در کشور شده ...
تاج خاتون
ازمردم نظرسنجی کنید که اگر بتوانیم نظر امام را بدانیم.به نظر شما نظر امام(ره)چیست؟بعد نظر سنجی را بدهیدموسسه
سعید
مرقد امام یک مکان گردشگری نیست. بلکه این مکان باید جلوه گر تفکر و فرهنگ امام عزیزمان باشد که یک موی کوخ نشینان را با دنیای کاخ نشینان عوض نمی کرد. شهدای والامقام ما نیز جان خود را تقدیم خدا و مکتب امام که همان اسلام عزیز است، کردند نه شخص امام. و اصولا تقدیم جان برای هیچ بشری انجام نمی شود بلکه جان ما از آن خداست و فقط هم برای خدا هدیه می شود.
مسعود
جناب انصاري! آخه اين چه منطقيست كه شماها دارين! هركس نسبت به اقدامات وتفكرات شما انتقادي كرد بلافاصله ا و را متهم به انواع نسبتهاي ناروا از قبيل بي سواد و جهنمي و بي منطق و بي شناسنامه وحسود و نادان و ... مي كنيد!!
در ضمن برخلاف ديدگاه و تفكر امثال شماهايي كه متأسفانه در مؤسسه نشر آثار و افكار امام جمع شده و مسئوليت گرفته ايد و متولي حرم امام هم شده ايد,امام عزيز ما حقيقت هميشه زنده اي اند كه از مرده هايي كه در اين دنيا نفس مي كشند زنده ترند و اينكه شما گفته ايد مگر امام زنده اند كه بخواهند در اين حرم زندگي كنند ,نشان از بيگانه بودن متوليان حرم آن عزيز سفركرده با حقيقت وجودي ايشان و جايگاه معنوي و الهي آن عبد صالح خدا در بين آزادگان جهان بخصوص ملت شهيد داده ايران است .
اگر امام راحل عظيم الشأن محبوب قلوب ميليونها انسان آزادانديش در سراسر عالم بوده و هستند اين محبوبيت را بيش از هرچيز ديگر مديون رعايت تقواي الهي در حد بسيار بالا و گرايش شديد ايشان به ساده زيستي واستفاده از امكانات حداقلي زندگي در حد ضعيفترين اقشار جامعه و دوري از تجملات و عيش و نوشهاي دنيوي وعدم وابستگي به قدرت و ثروت و كاخ و كاخ نشيني بودند.درست برخلاف برخي از حضرات سياست زده و دنيازده اي كه اين روزها ادعاي همراهي و شاگردي و پيرو خط امام بودن و در مكتب امام بودنشان گوش فلك را پر كرده اما درعمل فرسنگها راه با امام و راه و خط و فكر و سيره امام فاصله دارند و روز به روز نيز بر طول اين فاصله مي افزايند.
منتظر
آقاي انصاري با اين كارها و رفتار خلاف جهت خط و سيره امام عزيز از شماها ياد اين ضرب المثل معروف افتادم كه : در يمني پيش من , پيش مني دريمني!!
شما جماعتي كه خود را از هر كسي به امام نزديكتر و وفادارتر مي انگاريد و خيلي هم ادعايتان مي شود و اينهمه براي ساخت و ساز حرم امام خود را به آب و آتش زده و منتقدان را به تبعيت از رييس دولت تدبير با استفاده از تعبيرات و الفاظ نادرست و نا مأنوس مورد خطاب قرار مي دهيد, در عمل ثابت نموده ايد كه ازآن جوان مسلمان در دورترين نقطه آفريقا كه تصوير امام راحل را بر سينه مي چسباند و خود را عاشق امام مي داند ,با امام بيگانه تريد و آن جوان از شما به امام و راه امام نزديكتر است.
راستي ايام نحس يكه تازي جماعت مدعي اصلاحات در دولت شوم خاتمي را كه يادتان هست؟ آن روزهايي كه شبه روشنفكران غربزده زخم خورده از مرام خميني عزيز فضا و فرصت را مناسب ديده و در رسانه هاي زنجيره اي معلوم الحال ,صراحتا" به مرام و سيره و نام خميني كبير مي تاختند و راه به راه اهانت مي كردند اما دريغ از يك بار موضع گيري توليت آستان مقدس روح الله و سايرابوابجمعي ايشان در دفاع از حيثيت و قداست امام روح الله, شماها آن موقع كجا بوديد ؟! در فتنه و آشوب سال 88 كه باز هم با ميدان داري همان جماعت مدعي اصلاح طلبي به نيابت از دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامي و ملت ايران و با همراهي تروريستهاي منافق و وهابي و سلطنت طلبهاي متوهم و حمايتهاي پيدا و پنهان صهيونيستها و غربيها و به ويژه دولتهاي آمريكا و انگليس براي به زانو در آوردن انقلاب و رهبري و ملت پنجه بر سيماي نوراني اين نظام مقدس كشيدند و عكسهاي امام روح الله را آتش زدند و پاره كردندو صراحتا" شعار دادند كه انتخابات بهانه است ,اصل نظام نشانه است, باز هم دريغ از يك موضع گيري مردانه و شجاعانه از شماها در حمايت از امام عزيز و ولايت فقيه و حتي محكوم كردن لفظي و ظاهري اين خس و خاشاكهاي افتضاح طلب از سوي شما جماعت مدعي!! چرا آن روزها از اين ژست امام شناسي و حمايت شماها از امام خبري نبود؟؟؟!!!ا آيا اين تناقض رفتار شما نشان دهنده اين نيست كه قدر و منزلت ظاهر قبر و مزار امام براي شما بيشتر از شخصيت و مرام و راه و خط امام است؟
مهدي
همان مردمي كه انقلاب كردند و پاي اين نظام ايستاده اند معترض اين اسراف هستند.
آقاي انصاري !!!! شما چه كساني را نادان خطاب مي كنيد؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سخنان مخدوش شده است.....
نمیدونم چرا تصویر مزار خاک آلود ایمه بقیع جلوی چشمام اومد. امام عزیزم شما با همون ساده زیستی در قلبمان نشستی و تا ابد در دلها خواهی ماند.
asghar
بنام خدا . بعضی وقتها آدم به صبر و تحمل امام راحل ، حیرت می کنه . اون بزرگوار چه کسانی رو در اطراف خودش تحمل می کرد؟ این چه ادبیات سخیفی است که مد شده ؟ امامی که در دوران حیاتش اجازه نداد جماران راسفیدکاری کنند ، الآن اگر بود و مخالفت میکرد ، العیاذ بالله حسود و نادان بود .؟حضرت امام بجای کاخ مجلل ، اعتقادات و افکار مجلل داشت . بروید آنهارا به منصه ظهور برسانید . آدمی چقدر ضعیف و زبون و نادان میتواند باشد !!؟
خیلی بی بصیرت تشریف دارن که نمیفهمند با این کارها ، روح امام را ناخشنود میکنند.
پیشنهاد میدم که امسال مراسم سالگرد ارتحال امام رو در حسینیه جماران برگزار کنند. تا دست اندرکاران این پروژه شیرفهم شوند.رهبری باید خودشان مستقیم دخالت کنند حساسیت این مسئله کمتر از مسئله هسته ای نیست.
ناظر
پیشنهاد میشود کارهای عام المنفعه در آنجا انجام شود . مانند
. مرکز صلیب سبز و سرویس دهی بهداشتی درمانی به نیازمندان بصورت رایگان
. در اختیار گذاشتن مکان حتی بصورت چادر برای خانواده هایی که بیمارانشان در تهران هستند و سرویس دهی غذای ساده بصورت رایگان به انها
. مرکز صلیب سرخ جهان
. ده ها کار عام المنفعه در صورت امکان بصورت رایگان برای افراد نیازمند
خداوکیلی خداوکیلی خداوکیلی خود امام الان زنده بشن برای این کار، چی میگن حمید خان؟! هر چی وجدانت گفت ما قبول داریم!
سید جلال
این مکان برای استفاده نسل های حال . آینده مردم بنا شده نمادی از ارادت دوستداران آن رهبر فرزانه است ،
پیکرمطهر امام چه نفعی از این شکوه و عظمت میبرند؟
قرار است این مکان سال های سال به عنوان ام القرا ، مرکزفرهنگی ، علمی مورد استفاده قرار گیرد ، تابلویی از شکوه معماری ایرانی اسلامی باشد انهایی که درمخالفت با این بنای با شکوه صغری کبری می کنند مراجعه ای به قلوبشان بکنند ، خدای ناکرده مصداق " فی قلوبهم مرض " نباشند
United States
شما هی اسلام اسلام میکنید و ادعای مسلمانی دارید.
منم مالیات میدم و با مالیات من ساخته شده.

اصلا راضی نیستم!
حتی یک ریال!
مهندس معمار
جناب انصاری صحبت سازه رو از تزیینات جدا کن کجای حرم امام رضا و دیگر امام زادگان چنین فضای مجللی ساخته اند ما به جایگاه امام خمینی واقفیم ایشان که فقط اجازه گچ و خاک دیوار حسینه جماران را دادند چه طور شما این گونه تزیینات چون لباسی فاخر بر روی سازه های سنگین کشیده اید مگر همان اجر و لوله های نفتی چه ایراد داشت نگاهتان غلط است مگرنه نه مردم جاهلند و نه حسود رفتار شما چون پادشاهان جبار شده است
بهلول
این دادش سومی است نه بزرگه دادش کوچکه مجید؟
علی
هرکس‌ نمی‌تواند حرم‌مجلل را تحمل کند یا حسود است یا نادان!
اگر امام زنده بود و اجازه نمیداد که در این وضعیت معیشتی مردم از بیت المال اینگونه هزینه کنید چه میگفتی ؟؟؟؟ آیا از واژه های فوق استفاده میکردی ؟؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام .اقداماتی که در حرم امام خمینی انجام می شود با روح انقلاب و جان فشانی عزیزان آن و با منش خود امام سازگاری ندارد حتی اگر روسای جمهور و مجلسیان و دیگران این اقدامات را تایید کرده باشند . متاسفانه مدتی است باب شده که در برابر اسراف کاری ها و اقدامات نسنجیده برخی مردم را نادان و کج فهم معرفی می کنند و لابد اگر آقای انصاری و اقدام ایشان را تایید کنند ، فهمیده می شوند . آقای انصاری که مدت ها با امام حشر و نشر داشته اند ، بفرمایند که کدام ذکر و عمل امام با اقدامات انجام شده در حرم منطبق است . اصلا آقای انصاری امام به خاطر پیروی اش از سیره ائمه مورد توجه قرار گرفته است که شما با عملکردتان دارید آن را تخریب می کنید
بوسجین
Romania
من نمی دانم اینها چرا به مردم اینقدر توهین می کنند بابا در کشور 80 میلیونی زندگی می کنی قرار نیست بر اساس تفکرات خود که حالا با درست و غلط بودنش کار ندارم به دیگران توهین کنید ان ادبیات دیگر به پایان رسیده
عجب! پس تو اون سالهایی که حرم رو به اون شکل در آورده بودید هیچ ارادتی به امام راحل نداشتید و الان ارادتمند شده اید؟!!
خدا شفات بده
ملت باید موظب باشد که کسی در این کاخ بر ملت سلطنت نکند و یا تبدیل به مسجد ضرار نشود .
من هم دقیقا امروز در همین فکر بودم!
سید علی
Iran, Islamic Republic of
قطعا امام ره را هم همین مقدار شناخته اند والا استدلالکشک وبادمجانی نمی کردند خدااینان ومرشد تجملرارا(ع ه ر ) هدایت کند
ایا کسی که تجمل گرایی را اصراف می داند نادان است ؟ به اقای انصاری پیشنهاد می کنم مدتی از وقت خود را صرف شرکت در کلاس های اخلاق در محضر علمایی وارسته صرف کند تا دیگر به راحتی به مومنین توهین نکند .
چرا حسودی میکنین نادونها؟!
دارندگیه و برازندگی! شماها بیشتر میفهمین یا حاج آقا و علامه و حمیدشون؟
....
Finland
جاى بسى تاسف دارد كه حرم ائمه اطهار عليهم السلام را با مرقد امام خمينى مقايسه مى كنيد ....
حرم ائمه با پول نذورات ساخته مى شود نه با پول دولت ! نه با پول بيت المال !
رضا
اينجور حرف زدنها مرا به ياد...