پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دوران نتیجه گرفتن با شانتاژ تمام شد!

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 425392
هافبک سابق ملی‌پوش استقلال گفت: «اگر قرار است مربی خارجی بزرگ بیاورند دستیار ایرانی او باید یک مربی جوان و جویای نام و در حال پیشرفت باشد که در سال‌های آینده بتوانند از او به عنوان یک مربی خوب استفاده کنند.»
به گزارش جهان، گل نوشت: مجید نامجو مطلق این روزها یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال است اما می‌گوید با او هیچ صحبتی نشده است. وی می‌گوید اگر قرار است مربی خارجی برای استقلال بیاورند بهتر است در سطح كارلوس کی‌روش باشد وگرنه مربیان ایرانی خیلی بهتر هستند.

اظهارات نامجومطلق را در ادامه می خوانید:

* فکر می‌کنید استقلال چرا نتیجه نگرفت؟

- دلایل ناکامی استقلال خیلی زیاد بود. به نظر من اولین بحث که به استقلال در این فصل لطمه زد بحث خصوصی‌سازی و عدم حمایت اسپانسرها بود. در واقع شرایط نامساعد مالی باعث می‌شود که تیم ضربه زیادی بخورد. بازیکن وقتی حق و حقوقش را نگیرد تاثیر منفی بر روح و روان او می‌گذارد و کارایی‌اش کم می‌شود. دومین مساله بحث تیم ملی بود. استقلال بازیکنان زیادی در تیم ملی داشت تا حدی که دچار خستگی و دوگانگی میان تفکرات مربی تیم ملی و مربی باشگاه می‌شدند. بازیکنانی که از جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها برگشته بودند دیگر انگیزه کافی برای حضور در لیگ را نداشتند و همین مساله روی کار تیم اثر منفی‌ می‌گذاشت. مساله سومی که می‌توانم به آن اشاره کنم بحث خروج بازیکنان تاثیرگذاری مثل مهدی رحمتی در ابتدای فصل یا آندو تیموریان در نیم‌فصل که به تیم لطمه سنگینی زد و آخرین مساله که باید به آن اشاره کرد ناهماهنگی بین کادر فنی و بازیکنان بود که در بازی‌های زیادی این مساله را می‌دیدیم. به هر حال باید بگویم همه و همه در این ناکامی مقصر بودند و نمی‌شود تقصیر شخص خاص یا گروه خاصی انداخت.

* حرف شما درست اما بین مدیریت، کادر فنی و بازیکنان فکر می‌کنید تقصیر کی بیشتر بوده است؟

- ببینید تیم بزرگی مثل استقلال برای موفقیت باید تمام شرایط را داشته باشد از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکن و حتی شرایط مالی. من معتقدم همان اندازه که مدیریت مقصر بوده است کادر فنی هم مقصر بوده است و نیز بازیکنان و عکس این مساله هم صادق است زمانی که تیم می‌برد، همه موفق هستند.

* اما در این میان خیلی‌ها تقصیر اصلی را گردن امیر قلعه‌‌نویی می‌اندازند و می‌گویند دوره او تمام شده نظر شما چیست؟

- بله من هم این را شنیده‌ام اما زدن قلعه‌‌نویی به تنهایی منصفانه نیست. شما گذشته امیر را نگاه کنید، تمام افتخارات گذشته استقلال با او گره خورده است. به نظر من جوانمردانه نیست تمام مشکلات را به حساب او بگذاریم. امیر در این فصل تمام تلاشش را انجام داد اما در این میان همان‌طور که گفتم بحث مالی و نیز انگیزه بازیکنان در نتیجه نگرفتن بسیار مشهود بود. خیلی از این بچه‌ها تمرکز لازم را نداشتند. پس بنابراین باز هم تاکید می‌کنم امیر را مقصر تمام و کمال نباید بدانیم.

* یکی از اشکالاتی که در این فصل از استقلال می‌گرفتند بحث بدنسازی بود شما با این مساله چقدر موافقید؟

- قطعا من هم با این قضیه خیلی موافقم. فوتبال الان با علم جلو می‌رود. شما اگر با علم و دانش کار نکنید مطمئنا به مشکل می‌خورید. در علم جدید فوتبال توجه ویژه‌ای روی بدنسازی شده است و شما نمی‌توانید روی این مساله سرپوش بگذارید. به عقیده من بدنسازی در طول فصل خیلی مهم‌تر از بدنسازی پیش فصل است. بنابراین اگر بگوییم استقلال از بدنسازی در طول فصل لطمه خورد حرف بی‌راهی نیست. به خصوص در نیم‌فصل دوم که استقلال در اکثر بازی‌ها در دقایق پایانی کم می‌آورد.

* یکی از بحث‌هایی که طی یکی، دو هفته گذشته باعث دلخوری پیشکسوت‌های استقلال شده بود صحبت‌های فرهاد مجیدی بود. نظر شما در این مورد چیست؟

- من خودم فرهاد مجیدی را خیلی دوست دارم او به لحاظ فنی بازیکن بزرگی بود در ثانی به خاطر مسایل اخلاقی و شخصیتی از آن دسته بازیکنانی بود که در استقلال ماندگار شد. من وقتی مصاحبه او را خواندم، به شخصه سورپرایز شدم! اصلا فکر نمی‌کردم فرهاد چنین حرفی بزند. شما باید همیشه انتقاد سازنده داشته باشید البته به شرطی که گوش شنوا هم باشد. فرهاد نباید همه را با یک چوب می‌زد. من فرهاد را خیلی دوست دارم و به شخصه از این حرفایش ناراحت شدم.



* طی این روزها گزینه‌های زیادی برای مربیگری استقلال مطرح شده است. از جمله نام شما برای مربیگری این تیم مطرح شده است. آیا قبول می‌کنید؟

- هر پیشکسوتی دوست دارد روزی روی نیمکت این تیم بنشیند و من هم مستثنی از این قضیه نیستم. بالاخره من هم منتظر هستم که پیشنهاد مذاکره بدهند و بعد آن موقع تصمیم می‌گیرم که بپذیرم یا نپذیریم بالاخره من هم برای خودم شرایطی دارم.



* شما با گزینه خارجی بیشتر موافقید یا داخلی؟

- من با بهترین گزینه موافقم حالا می‌تواند این گزینه ایرانی باشد یا خارجی. اگر می‌خواهند مربی خارجی بیاورند باید یک مربی در سطح کی‌روش بیاورند تا به استقلال بتواند کمک کند. بعد از انقلاب هیچ‌گاه مربی خارجی خوبی برای استقلال نیامده است. مربی خارجی خوب باید بزرگ باشد و اسم و رسم داشته باشد تا بتواند در فوتبال ما تاثیرگذار باشد وگرنه غیر از این مربیان خودمان خیلی بهتر هستند.

* اگر مربی خارجی بزرگ بیاید مجید نامجو حاضر است دستیار او شود؟ مثل کی‌روش.

- از شرایط و سن و سال من گذشته و دیگر من به عقب برنمی‌گردم تا دستیار شوم. من بارها گفته‌ام هر جا کار کنم حتی استقلال فقط به عنوان سرمربی‌ کار می‌کنم. اگر قرار است مربی خارجی بزرگ بیاورند دستیار ایرانی او باید یک مربی جوان و جویای نام و در حال پیشرفت باشد که در سال‌های آینده بتوانند از او به عنوان یک مربی خوب استفاده کنند بنابراین من دستیار مربی خارجی خوب هم نمی‌شوم.

* بحث بلاتکلیفی باشگاه را کردید؟ نظر شما در مورد خصوصی‌سازی و عدم واگذاری تیم به بخش خصوصی چیست؟

- متاسفانه از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که این واگذاری انجام نمی‌شود. کسانی که قصد داشتند این واگذاری را انجام بدهند نمی‌خواستند اختیار تام به خریداران بدهند در صورتی که وقتی کسی چنین پولی را برای خرید یک تیم هزینه می‌کند می‌خواهد اختیار تام داشته باشد و بهترین تصمیمات را بگیرد. به هرحال دوستان دوست نداشتند این دو تیم را به بخش خصوصی واگذار کنند و در این مدت هم همه را سرکار گذاشتند و من عقیده دارم تا زمانی که این دو تیم به بخش خصوصی واگذار نشود همین آش و همین کاسه است.

* خیلی‌ها می‌گویند مجید نامجو مطلق حجب و حیای زیادی دارد و با توجه به این اخلاقیات کار کردن در استقلال با این همه حواشی برای او سخت است. آیا شما موافقید؟

- دوران فوتبال پرهیاهو و شانتاژبازی تمام شده است و دیگر کسی با این شرایط نمی‌تواند به موفقیت برسد. الان این علم است که بهترین سلاح برای یک مربی به حساب می‌آید و خوشبختانه این مساله در ایران هم دارد جا می‌افتد شما اگر علم فوتبال داشته باشید به راحتی می‌توانید تمام حاشیه‌ها را کنترل کنید. من هم احتیاجی به دادوفریاد و یا شانتاژبازی‌ها ندارم. اگر زمانی مربی استقلال شوم با علمم تمام حواشی را اداره می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *