جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
بگیر و ببندهای آمریکا و سوئیس ادامه دارد؛

بازداشت ۵نفر دیگر در ارتباط با پرونده فساد

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 425198
در حالیکه تکلیف ریاست سازمان جهانی فوتبال، فیفا برای ۴ سال آینده روشن شده، بازداشت خاطیان و مفسدان پرونده قطور و پیچیده فساد مالی و اخلاقی در فیفا همچنان ادامه دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز گذشته برای بلاتر و همراهانش روز شلوغ و عجیبی بود، البته که چند ماه گذشته برای امپراطوری بلاتر، چند ماه خسته کننده و طاقت فرسایی بوده است اما تداوم بازداشت‌ها نشان می‌دهد که عزم نیروهای امنیتی برای برخورد جدی با مفسدان پرونده فیفا جدی است.

در ساعات اولیه ۳۰ ماه می و در حالیکه خورشید زوریخ هنوز طلوع نکرده بود، خبر بازداشت ۵ مدیرعامل وابسته به فیفا در شرکت‌های بازرگانی و چند منظوره روی خبرگزاری‌های داخلی سوئیس و آمریکا حک شد.

این شرکت‌ها عمدتا در آمریکای جنوبی تمرکز دارند و عمده فعالیت آنها خرید و فروش محصولات ورزشی بوده است اما به گفته مقامات امنیتی آمریکا، این کمپانی‌های چند منظوره محل مناسبی برای پول شویی، فرارهای مالیاتی و دلالی در فوتبال محسوب می‌شوند.

یکی از این شرکت‌های بازرگانی با نام تجاری fullplaygroup بیش از ۱۰ سال است که در ارتباط کامل با وب سایت رسمی فیفا است و اخبار مربوط به فوتبال آمریکای جنوبی و لاتین را پوشش می‌دهد. این کمپانی از طرفی محلی برای شرطبندی‌های کلان در فوتبال است که معمولا حامیان مالی مشترکی با وب سایت فیفا داشته و بدون مجوز اقدام به برگزار ینظرسنجی، مسابقه آنلاین و شرط بندی می‌کند.

مدیرعامل این گروه تجاری نیز روز گذشته در سان فرانسیسکو و در منزل مسکونی خود، بازداشت شده است.

در خبرهای منتشر شده آمده است که هوگو جینکیس و پسرش به عنوان مقامات عالی‌رتبه شرکت SA وابسته به همین گروه تجاری نیز در اتاق کار خود پس از هجوم ناگهانی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *