شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۴

ایران هنوز چهارمین بنزین ارزان دنیا را دارد!

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 425059
بنزین ایران با وجود افزایش اخیر قیمت‌ها،‌ همچنان جزو ارزان ترین های دنیاست و تنها در ونزوئلا، عربستان و کویت بنزین با قیمت ارزان تری نسبت به ایران عرضه می شود.
به گزارش خجهان به نقل از تسنیم، با وجود افزایش اخیر قیمت بنزین، ایران همچنان یکی از ارزان ترین بنزین های دنیا را دارد و تنها در سه کشور ونزوئلا، عربستان و کویت مردم بهای کمتری نسبت به ایرانی ها برای خرید بنزین می پردازند.

با افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت بنزین در ایران بهای هر گالن بنزین در این کشور به ۳۷۸۰ تومان یعنی ۱.۱۴۷ دلار رسیده است که بر این اساس ایران از نظر عرضه بنزین ارزان در جایگاه چهارم جهان قرار گرفته است.

هر گالن برابر با ۳.۷۸۵ لیتر است.

بر اساس محاسبات انجام شده ارزان ترین بنزین دنیا در ونزوئلا عرضه می شود. قیمت هر گالن بنزین در این کشور تنها ۰.۰۴ دلار است. پر کردن باک خودرو در این کشور ارزان تر از خرید یک فنجان قهوه تمام می شود.

عربستان سعودی در جایگاه دوم از این نظر قرار دارد. قیمت هر گالن بنزین در این کشور ۰.۴۵ دلار محاسبه شده است. عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت عضو اوپک، یارانه زیادی بابت بدون تغییر ماندن قیمت بنزین پرداخت می کند.

کویت در جایگاه سوم عرضه بنزین ارزان قرار دارد و هزینه خرید یک گالن بنزین در این کشور ۰.۷۹ دلار برآورد شده است. درآمدهای نفتی تقریبا نیمی از تولید ناخالص داخلی کویت و ۹۵ درصد صادرات و درآمد دولت این کشور را تشکیل می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یعنی حالا حالاها راه داره برا گرون شدن؟!!
چرا حقوق را به دلار نمیدهند اگر قیمت بنزین را با دیگر کشورها میسنجند خوب حقوق را با انها مقایسه کنند
منصور
راوی یا نویسنده این متن واقعا .....
متوسط درآمد هر ایرانی در سال 4500 دلاره و هر آمریکایی حداقل 60000 دلار .لطفا به این تفاوت فاحش هم اشاره کنید.
در ترکمنستان کسانی که خودرو دراند ماهیانه 120 لیتر بنزین رایگان میگیرند واضافه بر آن لیتری 300 تومان (کمتر از 10 سنت ). لطفا اطلاعات ناقص ندهید .