پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

افزایش ۲.۵ برابری معاملات فرابورس ایران

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 424860
معاملات فرابورس ایران در هفته اول خردادماه با رشد ۲۸۱ درصدی حجم و ۲۵۹ درصدی ارزش به پایان رسید.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات هفته دهم سال ۱۳۹۴ با افزایش ۲۸۱ درصدی حجم و ۲۵۹ درصدی ارزش معاملات در بازارهای فرابورس ایران پایان یافت.

ارزش بازار فرابورس در این هفته به ۸۸۸ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال رسید و سه هزار و ۵۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال در ۸۴ هزار نوبت معامله شد.

در روز میانی هفته مذکور، معامله بلوک ۷۱.۵۱ درصدی سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر با خرید و فروش ۵۰۰ میلیون به ارزش ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال قطعیت یافت و با این حساب رکورد یازده ماهه حجم و ارزش روزانه فرابورس ایران شکسته شد.

در هفته‌ای که گذشت، در بازار اول شاهد معامله ۱۴۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴۱۹ میلیارد ریال و در بازار دوم، ۷۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۶۵ میلیارد ریال بودیم و در بازار پایه هم، ۲ هزار و ۱۰۹ میلیون ورقه به ارزش ۱۷ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین، ۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت و شاخص کل در روز پایانی معاملات هفتگی با ۱.۷ درصد کاهش نسبت به هفته قبل از آن روی ۷۱۵ واحد متوقف شد.

در نخستین هفته خرداد ۱۳۹۴ شاهد رشد ۲۳۱ درصدی حجم و ۲۰۵ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۱۸۲ درصدی حجم و ۴۲ درصدی ارزش معاملات در بازار دوم در مقایسه با هفته پایانی اردیبهشت بودیم و بازار پایه هم با رشد ۳۴۸ درصدی حجم و ۳ هزار و ۴۷۷ درصدی ارزش معاملات روبرو شد.

بر اساس این گزارش، گروه فرآورده‌های نفتی این هفته با سهم ۱۵ درصدی از معاملات بازار اول و دوم و پایه همانند هفته قبل در صدر قرار گرفت و پس از آن فلزات اساسی و انبوه سازی و املاک به عنوان صنایع پیشرو به ترتیب سهم ۱۵ و ۱۱ درصدی از معاملات هفتگی فرابورس را به خود اختصاص دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *