پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵۵
۲۵۲
اگر امام بود جرات ساخت چنین برج و بارویی را داشتید؟

کاخی که به نام امام خمینی(ره) ساخته‌ شده است! +تصاویر

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 424697
روزگذشته جمعی از مدیران رسانه‌ها با حضور در حرم امام خمینی از پروژه ساخت و ساز حرم بازدید کردند و برای اولین بار عکس‌هایی از صحن‌های جدید حرم در فضای مجازی منتشر شد. تصاویری که گویای فاصله میان آرمان‌های خمینی کبیر و سازه‌های عظیمی و زیبایی است به اسم او ساخته شده است.
کاخی که به نام امام خمینی(ره) ساخته‌ شده است! +تصاویر
به گزارش جهان، تریبون مستضعفین نوشت: در پی اعتراض مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی به اشرافیت حاکم بر بارگاه امام خمینی روزگذشته جمعی از مدیران رسانه‌ها با حضور در حرم امام خمینی از پروژه ساخت و ساز حرم بازدید کردند و برای اولین بار عکس‌هایی از صحن‌های جدید حرم در فضای مجازی منتشر شد. مهاجری در یادداشتش نوشته بود:

«فقط کسانی که امام خمینی را از نزدیک دیده‌اند و با زندگی واقعی ایشان آشنائی دارند می‌توانند با مشاهده اینهمه تشریفات و زرق و برق ظاهری مربوط به حرم، به این نتیجه برسند که آنچه به بهانه تکریم امام در مجموعه حرم ساخته شده، با فرهنگ مورد نظر خود ایشان منطبق نیست.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000424/nf00424697-1.jpg

مروری بر خاطراتی از امام خمینی که درسایت‌های متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی هم موجود است می‌توان اصول حاکم بر تفکر و شیوه زندگی امام مستضعفین و کوخ نشینان را شناخت.

۱- «زمانی که حضرت امام به جماران تشریف فرما شدند، آقای جمارانی علاقه داشتند که حسینیه از لحاظ ساختمانی و فرم عمومی اش تغییر یافته و به اصطلاح، محلی تمیز و مدِرن شود. یک روز حضرت امام (س) از طریق حاج سید احمد آقا پیغام دادند که از انجام این کار (تعمیر و تغییر ساختمان حسینیه) امتناع کنید، آقای جمارانی احساس کردند حاج احمد آقا در ادای پیغام حضرت امام (س) چندان مصِر نیست؛ و وقتی آقای جمارانی به کار تعمیر حسینیه ادامه داد، امام عصبانی شدند و پیغام دادند اگر می خواهید اینجا را تعمیر کنید، بگذارید برای وقتی که من از دنیا رفتم.» (پرتوی از خورشید ص ۴۶)

۲-حضرت امام در پی کسب اجازه از ایشان برای ساخت مصلی تهران در اراضی عباس آباد اینگونه می‌نویسند:

«با حفظ جهات شرعى در مورد زمین مذکور با پیشنهاد حجتى الاسلام، آقایان: خامنه‏ اى و هاشمى، موافقت مى شود. ان شاء اللَّه در کنار ساختن مصلاى تهران، در ساختن‏ بینش کفر ستیزى مسلمانان موفق باشید. ضمناً سادگى مصلا باید یادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شدیداً از زرق و برق ساختمان هاى مساجد اسلام امریکایى جلوگیرى شود. خداوند تمامى دست‏ اندرکاران برپا کننده مساجد اللَّه را تأیید فرماید.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000424/nf00424697-2.jpg

تولیت آستان حضرت امام (ره) باید توضیحاتی را درباره ساخت‌وسازها بدهد و بگوید چگونه این سازه‌ها قرار است مردم را به یاد آرمان‌های امام بیندازد! و توضیح دهند اگر امام (ره) زنده بود، با چنین برج و بارویی چگونه برخورد می‌کرد همان امامی که به اعتراف دوست و دشمن دلش برای مستضعفین می‌تپید وقتی در کشورمان حدود ۶ میلیون نفر هستند که می‌خواهند اما نمی‌توانند کار کنند، آدم‌هایی که کهولت سن یا بیماری توان‌شان را گرفته و همه نگاه‌شان به کمک‌های دولت است. کمیته امداد و بهزیستی از این افراد حمایت می‌کنند اما با مستمری‌های ماهانه‌ای که در بیشترین حالت به ۱۰۰هزار تومان در‌ ماه هم نمی‌رسد نمی‌توان از پس «بخور و نمیر» زندگی در روزگار نان سنگک ۱۲۰۰تومانی برآمد.

این افراد از چند مسیر مشخص ممکن است دریافتی داشته باشند. یارانه‌ای که سهم همه مردم است، کمک‌ها متفرقه مردمی و صندوق‌های حمایتی بخش غیردولتی که گاهی هست و گاهی نیست و دست آخر هم مستمری ماهانه. در کمیته امداد به هر مدد‌جوی تحت‌پوشش ماهانه ۵۳هزار تومان داده می‌شود. اگر ۲نفر و خانواده باشند ۶۰هزار تومان، اگر ۳نفر باشند ۷۱هزار تومان و اگر ۴نفر باشند ماهانه ۸۲هزار تومان می‌گیرند. تعداد اعضای خانواده ۵نفر که باشد ماهی ۱۰۰هزار تومان دریافت خواهند کرد و برای افراد بیشتر از ۵نفر هیچ کمکی پرداخت نمی‌شود. در بهزیستی نیز رقم‌ها دقیقا به همین اندازه است. به این ترتیب اگر یک خانواده ۴نفره شامل یک سرپرست معلول، یک همسر بیمار و ۲نوجوان در حال تحصیل داشته باشیم، باید با ۸۲هزار تومان ماهانه‌ای که از کمیته امداد یا بهزیستی می‌گیرند چرخ زندگی‌شان را بچرخانند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000424/nf00424697-3.jpg

مروری کوتاه بر برخی سخنان امام خمینی در باب مستضعفین و محرومین بیانگر نسبت سازندگان حرم با آرمان‌های خمینی کبیر است.

«شما این انقلاب را به ثمر رساندید و گروههایى که در سرتاسر این کشور این انقلاب را به ثمر رساندند، همان زن و مرد محروم [بودند] و همانهایى که مستضعف هستند و کاخ‏نشین‌ها آنها را استضعاف مى‌‏کنند و اینها ثابت کردند که کاخ‌‏نشین‌ها هستند که ضعیفند و پوسیده‌‏اند و براى این ملت هیچ کارى نکرده‏‌اند و نخواهند کرد » (صحیفه امام، ج‏۱۴، ص: ۲۶۱)

«تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى‏بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم‏… ما براى احقاق حقوق فقرا در جوامع بشرى تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.» (صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۸۶ و ۸۷)

«بار سنگین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر دوش قشر مستضعف است و همین گروه هستند که در جبهه و پشت جبهه فداکاری می کنند و نه طبقات بالا: «شما باید توجهتان به این توده‏‌هاى مستضعفى که با زحمت خودشان و رنج خودشان الآن در جبهه‌‏ها مشغول فداکارى هستند که خداوند تأییدشان کند و در پشت جبهه هم مشغول فداکارى هستند و مستضعف‏اند، آن بالاها اینها را ضعیف مى‌‏شمارند و مى‏‌شمردند… برای اینها کار کنید.» (صحیفه امام، ج ‏۱۵، ص: ۷۵)

«با توجه به اینکه بار سنگین انقلاب بر دوش قشر مستضعف است… وظیفه داریم فعالیت و توجه را به نواحى محروم، خصوصاً جنوب شهر، که در رژیم گذشته توجهى به آنها نشده، معطوف کنیم.» (صحیفه امام، ج‏۱۵، ص: ۲۷۳)

«خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیر المؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست.» (صحیفه امام، ج‏۲۰، ص: ۳۴۱)

تصاویر زیر مربوط به حرم امام خمینی (ره) است که سایت جماران متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار امام منتشر کرده است.















https://jahannews.com/vdcjhxexauqe8mz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhxexauqe8mz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
ه....تجمل گراست و متاسفانه .... هم از ظواهر زندگیش مشخص شده که شدیدا تجمل گرا می باسد در کشوری که ملتش به زحمت با گرانی دست و پنجه نرم می کنند در کشور که امام عزیزمان خود مخالف تجملگرایی بوده آیا این از لحاظ شرعی و عرفی درست است که حرم امام تجملاتی باشد در صورتی که خود امام بزرگوار مخالفتجملگرایی بوده امامی که میفرمود یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح میداد آیا نمشد با این همه اسراف این پولها خرج چند خانواده کم توان یا ناتوان میشد اگر ما خود را پیرو علی میدانم امام علی ع همان کسی بود که سعی در رعایت بیت المال مینمود این پولها میتوانست دل چندین خانواده ای که حتی محتاج نان شبشان هستند را شاد کند دل ملت ایران جای حرم امام است نه این ساختمان پر زرق و برق ملتی که با سختی و گرانی به زور میتوانند زندگی روزمره خود را به زور طی کنند آیا این تجملات برای امامی که مخالف تجملگرایی بود آیا درست است بیشتر با این کار غیر اصولیتان تن امام بزرگوارمان را در گور می لرزانید.
ی
فقط باید گفت وای بر بنیان گذار تجمل گرایی و رانت خواری در ایران وای بر او و خاندان از خدا بی خبرش
Estonia
چه ذوقی میکنند از دیدن این کاخ والاحضرتان ... راستی مردم وقتی واردش میشن تو دلشون چی میگن ... من یکی هیچ علاقه ای به رفتن به اونجا ندارم همیشه با ماشین که از کنار مرقد رد میشیم براشون و همه شهدا فاتحه میخونم
Estonia
..... راستی چقدر یاد مرگ میافتند؟؟؟؟؟؟؟
وای کمه اف و تف بر او
نيكتا
هـ
س
Iran, Islamic Republic of
بیش از ۲۰ سال قسمت جنوب حرم را بسته بودند و مردم در ۱۴ و ۱۵ خرداد هر سال چقدر اذیت شدند۰
الان هم نیش منافقین و ضد انقلاب را باید امت حزب ا۰۰۰ تحمل کند که امام کی بود و چه کرد?
Iran, Islamic Republic of
25 سال است که امام فوت شده و طی این 25 سال با پول بیت المال که بودجه را نصف میکنند برای امام حرم درست میکنند آقای جهان تورا به امام زمان منتشر کن من که 80 ماه با پیشانی بند لبیک یا خمینی در جبهه بودم الان چند سال است که به حرم امام نمیرم آقا یعنی چی امام اگر میدانست اینگومه نیکنند ....
در سالگرد امامم دلم خیلی گرفته
برای مظلومیت حضرت امام ادم دلش میخواد گریه کنه تا اروم بگیره ؛ اون مرد بزرگ به چه فکر می کرد و وارثین به چی فکر می کنند بجای جذب پا برهنه ها و نشان دادن خاکی بودن اون ابر مرد دارن با دیگر کشورها تو تجملات رقابت می کنند البته حق هم دارن از بس الوده تشریفات و تجملات شدن که دیگه این چیزها به چشمشون نمیاد متاسفانه
Estonia
خدائیش من که تهرانم فقط سالی یک بار اونهم سالگرد امام و برای شنیدن سخنان رهبرم میام مرقد و از آفتاب داغ چنان سردردی میگیرم که نگو .... کاش فقط برای مردم سایبان میساختند
لطفا برای شنیدن...
مریم
عزیزم پولی که حلال نباشد خداوند خودش اجازه نمی هد که در جای صحیح وحلال استفاده شود
Iran, Islamic Republic of
.....
عاقل پشیمون
روحانی پشیمونیم...
....
البته برای پشیمانی از رای به روحانی دلیل زیاده اما قضیه بی لیاقتی تولیت استان حضرت امام خمینی ربطی به ریاست جمهوری ایشان نداره!!
Iran, Islamic Republic of
چون هر دو يك فكر دارند
با هم قرين و مرتبط اند
البته این تجمل گرایی برای دیگر امامان نیز انجام شده
Iran, Islamic Republic of
هزينه ساخت حرم امامان معصوم بيشتر از طرف خود مردم تامين مي گردد و از پولهايي که نذر حرم و داخل ظريح مي ريزند مثل ساخت ضريح امام حسين (ع) حرمشان که 10 برابر ساده تر از حرم امام خميني مي باشد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
۱_ برای حرم امامان بودجه بیت المال ندارند نذورات مردمی است که خلاف شرع است جای دیگر هزینه شود ولی حرم امام بودجه دولتی دارد
۲_ هنوز روستایی داریم که برای عبور و مرور انگشتان دست خود را از دست می دهند آنوقت اینجا۰۰۰
ماندانا
Iran, Islamic Republic of
خدا اولیا خودش را بعد از رحلتشون بزرگ می کنه همانطور که امامان و امام زاده ها حرم دارن و ازشون یاد می شود از امام هم باید یاد فراون بشه و حقش بیشتر از این هم هست ثانیا امام به عنوان شعائر این نظام شیعی است و تعظیم شعار هم از تقوای قلب. اصل کار کار صحیحی است ولی در منابع اون نباید به کسی ظلم بشه
Iran, Islamic Republic of
بله حق نوه هاس هم هست که خانوم نعیما اشراقی تواروپا بی حجاب بگرده چون ماها گوش درازیم دوست گلم
Iran, Islamic Republic of
...
کی گفته نوه امام یادگار امامه یادگار امام انقلاب و ارمانهای انقلابه که داره فراموش میشه
احسنت واقعا گل گفتی
کلا هم حرم امام هم تولیتش دارن بیراهه میرن. متاسفانه عده ای اصلا نفهمیدند که انقلاب برای چه بود. سئوال اینجاس این پولهای میلیاردی از کجا میاد؟
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
پول نفت و سهم ایت مردم دردمنده
اصلا من میگم خرج مستضعفین هم هیچی خرج انتشار پیام امام به اقصی نقاط دنیا و قبل از اون خرج رسوندن پیام امام به نسل جدید میکردن. نسل جدید چقدر و چی میدونه از امام خمینی جناب سید حسن مصطفوی؟!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
امام جسما نحیف و روحا عارف و الهی با کاخها و اشرافیت مخالف بود ، سند آن را دقت کنید:
_ من یک موی کوخ نشینان و محرومین را ، با دنیای کاخ نشینان عوض نمی کنم اگر۰۰۰
_ زندگی زاهدانه و موکت های حسینیه جماران ۰۰۰
_ عده ای در نجف همراه امام راه افتادند و امام اعتراض کرد چه خبر است مگر من سلطانم ۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
شما دیده بودی که امام درباغ خسروشاهی زندگی میکنند؟ میتونی به مصاحبه فائضه هاشمی رفسنجانی گوش کنی!
ج س
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری در دیدار با مجلسیان فرمودند کسرس منابع را از صرفه جویی جبران کنید .
به نظر من یکی از مصادیق صرفه جویی همین جاست
من ماندم چرا بعضی ها از مرام و اهداف امام ذره ای بو نبردند ، بیایید تصور کنیم که امام در حال عبور از این مکان یا بازدید کننده از این مکان است چه می فرمود من حدث می زنم شما منفی یا مثبت بدهید:
۱_ کسی که از بیت المال اینجا را ساخته از جیب خودش باید بدهد
۲_ من این درد را پیش که ببرم مرا با سلاطین اشتباه گرفتند
۳_ خدا از تقصیرات ما بگذرد که بخواهیم در این مکان باشیم و در گوشه ای از کشورمان گرسنه ای باشد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
روح اله؛ همشهری خمینی
سلام
شک ندارم امام خامنه ای به این اشرافی گری اعتراض خواهند کرد؛ همگی منتظر آنروز باشیم....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
صد رحمت به كاخ سفيد و نياوران !!!
خداییش نکنید این کارارو اون امامی که ما می شناختیم این کارارو نمی پسندن
Finland
اینها قصد دارند از این اعمال
اینها میخواهند مهر امام (ره) را از دل مردم بیرون کنند
این کاخ بدون هدف برای یاور محرومین و مستضعفین ساخته نشده.
اینجا ارامگاه و مقبره کسی است که در ذیل عکسش در کتب دبستان نوشته شده بود امید من به شما دبستانیهاست و در همان کتاب از قول امام نوشته بود (من یک موی کوخ نشینان را به تمام کاخ نشینان نمیدهم) حالا اون دبستانیها چه میبینند؟ ایا ان دبستانی گفته امامی که در این مکان خفته است را میپذیرد؟
ایا امید امام عزیزمان که جوانان امروز هستند را نسبت به ارمانهای امام دور و دلسرد نمی کند؟
چه کسانی در پشت این رفتارها وجود دارند؟ 
متأسفانه به نظر میرسه که یه عده از اینا شاهراه رو گم کردن اما ما که شکر خدا لااقل چند سالی امام خمینی امام مستضعفین و حال و هوای اون دوران رو به اندازه سنمون درک کردیم حالا وظیفه داریم که به نسل امروز بگیم حساب امام از بعضی منتسبینش جداست و باید امام رو با خودش و کارهاش و بسیجیانش و وصیت نامه اش بشناسند و به قول مولا حق رو بشناسند تا بتونن اهلش رو بشناسند و افراد و نام خانوادگیشون ملاک حق و باطل و نسبت داشتن با امام نیست
Finland
عموما روی سنگ مزار مینویسند ارامگاه ، حالا این سرای مجلل ارامگاه است برای امام امت؟ بعید میدانم
وقتی نوه امام باشه نعیمه اشراقی و نتیجه اش نعیما بایدم اینطور ساخت و ساز بشه و حسن خمینی هم بره تماشا
حمید
Iran, Islamic Republic of
کجای این حرم کاخ مانند، شبیه حرم ائمه معصومین(ع) و امامزادگان شریف است؟ حقیقتا کاخ ساخته اند.
آقای سیدحسن خمینی این تذهب؟!
نمیدونم چرا یاد دانشگاه آزاد افتادم
Ali
دقيقا. حرف دلو زدي برادر.
یاد کیش هم میشه افتاد
احتمالا برنامه بعدی زدن دریاچه مصنوعی و امکانات رفاهی مثل جت اسکی،هتل،سالن بدنسازی و ... برای رفاه حال مردم است
من میدونم
Estonia
کسی که الگوش بشه عالیجناب سرخپوش انتظاری ازش بیشتر نداریم
Estonia
واقعا کاخه ... لابد جناب علامه و آیت الله که میدانند....
حسن
جایی که هاشمی رفسنجانی باشد تجملگرایی نیز خواهد بود هرکس که نشست و برخواستش با ایشان باشد در همان راه هدایت خواهد شد .
رادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا که درست گفتی
Sweden
آن زمان قدیم شرایط فرق داشت.
اولا این تجملات نوعی ابراز وجود شیعه در مقابل قصرهای سلاطین بود. نوعی
مبارزه سیاسی بود. مردم می گفتند سلطنت و حکومت مال معصوم است. برای همین می گفتند السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام یا می گفتند اعلیحضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه.
. ثانیا:این تاسیسات برای رفاه مردم بود و هیچ کدام بی دلیل نبود.
در واقع اگر به ساختمان خود حرم های ائمه دقت کنید می بینید که آنچه صحن
نامیده می شود در واقع نیست مگر طرح یک کاروانسرا. تمام صحن عتیق امام
رضا علیه السلام فقط یک کاروانسرا چسبیده به حرم بوده است و اسماعیل
طلایی هم فقط چاه وسط کاروانسرا. و آن جمال طلا و آینه کاری هم نبوده
است مگر برای تامین حداکثر نور وو روشنایی و مشخص بودن محل حرم در شب
برای زائران.

فکر می کتید صنعت آینه کاری از کجا آمد؟
در ابتدا مردم آینه های بزرگ را وقف حرم می کردند – که مثلا در موزه آستان قدس این آینه ها را می توانید ببینید- تا شبها در کنار در و دیوار گذاشته شود تا حداکثر نور لازم را در
محوطه ای که با تعدادی چراغ پیه سوز یا شمع روشن می شد تامین کند. اما
اشکال این آینه ها آن بود که مردم تصویر خود را در آن می دیدند و حواسشان
پرت می شد. لهذا به جای آینه بزرگ از چیدن آینه های کوچک استفاده کردند و
به طرز زیبایی زیر سقف ها را با آنها پوشاندند تا محوطه زیر سقف برای
عبادت کنندگان و زیارت کنندگان کاملا روشن باشد بی آنکه حواسشان پرت شود.

چرا از طلا بر روی گنبدها استفاده کردند؟
چون طلا به خوبی صیقلی می شود و کمترین نوری را به خوبی تا فواصل دور منعکس می کند. در ضمن زنگ نمی زند – بر خلاف نقره و مس- و لهذا می بینید که دلیل طلایی کردن گنبد حرمها چه بوده است. کاروانهایی که از دور می آمدند به آسانی حرم را در شب تشخیص می دادند. ولی به عنوان مثال نیازی به طلایی کردن ضریح نبود لهذا تا صد سال گذشته
همواره از ضریح فولادی و یا چوبی استفاده می شد و در واقع ضریح فعلی امام
رضا(ع) دومین ضریحی است که با طلا و نقره ساخته شده است.

چرا سنگ مرمر استفاده کردند؟
سنگ مرمر استفاده می کردند تا به آسانی و فوریت قابل تطهیر باشد. در قدیم
ابراز سیم برش الماسه برای انواع سنگها وجود نداشت و سنگ مرمر ساده تر از هر سنگ دیگری صیقلی و سمباده خور می شد و پای زائران را ادیت نمی کرد.
آری. مردم کم کم یادشان رفت دلیل اینکه از طلا و آینه کاری یا سنگ مرمر
در حرمها استفاده می کردند. حالا شما فکر می کنید همه اینها تجملات بی
دلیل و اسراف بوده است!

کاشیکاری از کحا آمد؟
کاشی برای آن بود که خاک دیوارها نریزد. ضمنا با کاشی دعا و قرآن و چاووش می نوشتند.اما نوشته ای که با حوهر روی دیوار باشد پاک می شود. لهذا سرامیک و کاشی را اختراع کردند. البته ترکها به جای اینکار گچبری می کردند.

آری. شما می توانید اینک ایراد بگیرید که چرا در گذشته بیشتر موقوفات
آستان قدس جهت رفاه حال زوار تعریف می شد ( از تامین آب و غذا و
کاروانسرا وحتی علوفه اسبان و شتران و…) اما الان این موقوفات عمدتا
تنها جهت تجمل بناها به کار می رود.

اما آیا الان چنین کارهایی لازم است؟ آنهم برای امام خمینی که وصیت کرده
بود بین شهدا دفن شود؟ یک ضریح ساده کافی نبود؟
نيكتا
بسيار عالى.
ali
سلام. فرمودین اظهار وجود شیعه در برابر سلاطین! جل الخالق! کدام معصوم در زمان حیاتش چنین اشتباهی مرتکب شده که شیعه دومیش باشه؟ مگر خود معصومین دستشان از مال و منا دنیا کوتاه بوده که این چنین برای مسائل و اغراض سیاسی و غیر سیاسی اظهار وجود کنن اون هم با این وضع تا شیعه هم از اونا تبعیت کنه؟ سراسر زندگی معصومین علیهم السلام لحظه لظحه زندگیشون مبارزه با تجمل و سبک زندگی طاغوتی و سلطنتی بوده اون وقت جناب عالی از کدام سیره و سنت معصومین این استنباط عجیب و غریب و غیر شرعی در آوردید؟ اجتهاد کردین؟ اینو میگن اجتهاد در ماقبل نص. نص و صریح سیره معصومین مخالفت و مقابله بود و شما دارین میگین شیعه باید در برابر رفتار روشن معصومین رفتاری 180 درجه خلاف انجام بده؟ این کدوم منطقه ایه؟ اگه خوب بود چرا خودشون نه در رفتار و نه در گفتار بهش دستور ندادن( ولو به صورت کلی که در اینده هم مجوز براش درست بشه) و حتی اجازه هم ندادن. دوست عزیز اینجا بحث از رفتار و سبک زندگی اشرافی و طاغوتیه خاص فرهنگ سردمداران کفر و طاغوت بوده چطور یک معصوم با خودشون مبارزه میکنه اما سبک زندگیشون تایید میکنه؟ این تناقض چطور حل می کنید؟ ضمنا مگر رفتار شیعه عینا مطابق با رفتار معصومه؟ اسلام شیئ و المسلمون شیئ آخر اسلام و مسلمین دو چیزن نه یک چیز. هر رفتار مسلمان به پای اسلام ننویسید. اینکه کاری رو مسلمانی انجام داده دلیل بر درستی و شرعی بودن این رفتار نیست. در آخر اینهمه از هنر و معماری و توجیه اینه کاری و فلان کردین اما نگفتین: آینه نماد خود بینی و خود بزرگ بینی تفاخر اونم تو کاخ های سلاطین مگه غیر از آیینه چیز دیگه ای نبود که سلاطین ازش استفاده کنن اونم با اون هزینه های گزاف! فرمودین: سلطان گفتن و رفتار سلطان مابانه برای مقابله به مثله. دوست عزیز! در اسلام چیزی منفورتر از سلطان و شاه نیست( به روایات مراجعه کنید) این واژگان در اسلام نماد کفر و طاغوته. دز ضمن سلطنت از آن خداست نه غیر خدا . انیکه شاهان خودشون سلطان می نامیدن نشانه همان کفرو کبر طاغوتیه نه نشانه ای مثبت. اینکه مردم به امام رضا (ع) میگن سلطان یه اشتباه بزرگه که حضرت که مقام مقدس امامت رو داره که با ارزشتر و دینی هم هست صفات و القاب طواغیت دادن نوعی کج فهمیه و اشتباه. امام این بارگاه ها که برای معصومین و امام زادگان به این شکل ساخته شده دلیلش اینه که شاهان برای توجیه تجملات طاغوتی خودشون و بستن دهان مردم اولین( شاهان صفوی) این سبک پر زرق و برق شاهانه رو تو شیعه ترویج کردن تا به مردم بگن امامان هم مثل ماه شاه بودن و کاخ نشین هستن و مردم از روی حماقت به این قضیه رنگ و بوی دینی و قدسی دادن و الا کدوم معصوم چنین رفتاری رو تایید کرده؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قبری که برای امام ساخته شده شبیه قبر سلاطینه!
واقعا امام خمینی(ره) حامی مستضعفین باید چنین قبری داشته باشه؟! اگر زنده بودن خودشون راضی بودن به این کارها؟
قبر ائمه ما هم این طور نیست به خدا که شما قبر امام رو این طور ساختید؟
عظمت و بزرگی امام در چشم مردم به خاطر ساده زیستیش بود نه برج و باروها
برخی از عکسها نشان می دهد که از معماری مسیحی هم در ساخت حرم استفاده شده است.
یوسی
United Kingdom
چه خوراکی دارن به دشمنان انقلاب و امام میدن،پناه برخدا
شهاب
هر دم از باغ مؤسسه نشر آثار بری می رسد!
United States
مسولین در دنیا به دنبال مدل مالزی و متاسفانه بعد مرگ به دنبال مدل فراعنه مصر هستند
این کارها از شان امام عزیزمان کم نمی کنه اما نشون میده ما چقدر از امام فاصله گرفتیم
البته اگه شماها می ساختید بخاطر ارزش والی امام بود منتها چون مخالفهای شما می سازند و خوب هم می سازند میشه کاخ
...
کاخ می شه چون 1 آدم فقیر وقتی بره توش به جای احساس امن بودن احساس حقارت می کنه و اینجاست تفاوت امام خمینی و هاشمی ونوه امام،ای کاش می فهمیدن ولی افسوس که کسی که خودش رو به خواب زده نمی شه بیدارش کرد تا ببینه توی مملکت نون نسیه می فروشند!!!!
Romania
کاخ امام کوخ نشین ها.....به کجا میرویم....نه اون ساختن مصلی پر زرق و برق در شان ساده زیستی دین مبینه نه این کاخ امام کوخ نشینان در شان آن عزیز از دست رفته است
تو چقدر دیدت کم هست که فقط جلوی پات رو می بینی البته حق هم داری چون حضرت امام رو ندیدی که بدونی اون چه مرد بزرگی بود و مخالف این تشریفات بود که الان امثال اقای ... درگیرش هستند
حرف بیخود نزن قبلا کی دم از اقتصاد مقاومتی زده شد و اینجوری خرج شد برای مزار امام
یه مورد رو نام ببرید؟ ولی ما میتونیم از تجمل گرایی احزاب مطبوعتون صدها مورد نام ببریم
s
United States
...فقط یاد گرفتید برای توجیه هر کار غلطی فرار روبه جلو کنید و خطکشی کنید و ما... شما .. در بیارید . والله اگر ارادتی به انقلاب و اسلام وامام داشتی و مستضعین و آخرت را باور داشتی به این توجیهات دور از منطق انسانی و عقل متوسل نمیشدی . اف بر غیرت وایمانتان که چه ارزان بر سر بازی سیاسی خود راه انداخته , فروختید.
کاش لحظه ای خلوت پیدا میکردید تا فرصت تفکر پیدا کرده و میفهمیدی چگونه بجای یک مبارز سیاسی (ارزشمند ) تبدیل به یک بازیگر ... سیاسی شده ای
عزیزم یعنی واقعا تفاوت کاخ و یک مکان ارزشی رو نمی فهمی؟ اینکه این ها ساختند کجاش بوی معنویت می ده؟
دوره احمدی نژاد مسکن ساخته میشد و عرضه مسکن زیاد بود تا بازار مسکن نره در رکود نه اینکه مثل الان بازار مسکن در رکود باشه چندین میلیارد برای بازسازی مرقد امام هزینه بشه
Iran, Islamic Republic of
ما اینجوری نمی ساختیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کردن پیروان ابلیس را هرکس که هست پسر نوح باشد یا آدم
اووووووه چه خبره بابا!!!!!

خیلی وحشتناکه خیلی فاجعه است
ای کاش کسی از نزدیکان امام مخالفت کنددیدم مسیح مهاجری مقاله ای در مخالفت نوشته خدا راشکر کردم یک نفر از هم فکران خودشان اعتراض کرده
نزدیک تر از سید حسن چه کسی!!که متاسفانه ایشان بد جور تحت تاثیر افکار و حتی اوامر اقای هاشمی است!!!
Iran, Islamic Republic of
....
بعد از 26 سال تعلل و دست دست کردن اینهم نتیجه کار حضرات!!!تصور میکنید فرزند 10 ساله بنده با دیدن چنین بارگاه وجبروتی چه شناخی از امام محرومان وپابرهنگان پیدا میکند!!!!؟این بنا باید همان سال 68 یا 69 با سادگی و درایت به اتمام میرسید!!
خدایا به غربت و تنهایی امام زمان عجل الله تعالی فرجه کاخسازان کاخ نشینان و مرفهان بی درد و اشرافگران و مفسدان بزرگ آقازاده و حامیانشان را لعنت ودر دنیا رسوا و در آخرت به خواری مبتلا و به درک و اسفل سافلین روانه کن آمین یا رب العالمین و اللهم عجل لولیک الفرج آن نابود کننده ی سیاست بازان معاویه ای حزبگرایان دروغگویان تهمت زنندگان مرفهان بی درد اشرافگران مفسدان بزرگ آقازاده و وابستگان به غرب و شرق
اینم طرز فکرایت اله حسن خمینی !!!!!!!!!گیرم پدر توبود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
علامه اقا...علامه حسن خمینی
محسن
Iran, Islamic Republic of
این آیت الله را خیلی قشنگ آمدی
Iran, Islamic Republic of
حاصلش خوشگزارني مفرط
حالا باید دید پشت سر این آیت الله و علامه بستن به این بنده خدا که اغفال شده چه خوابی براش دیدن!
تقبل الله انشاء الله
هادی
Iran, Islamic Republic of
للأسف وقتی بدون حساب و کتاب بودجه تزریق میشه...
United States
چی بودیم چی شدیم.
بهتره بگی چی شدن
ما که امام راحلمون همون امام ساده ایه که دمپاییش وصله داشت امام الانمون هم اینیه که به جز کتاباش بقیه وسایل زندگیش تو یک وانت جا میشه و فرش خونش رو اگه به فقیر بده فقیره قهر میکنه
مسعود دیپلمات
اولا": با عنایت به اینکه همین گروه مستضعفین هستند که در جبهه و پشت جبهه فداکاری کرده و می کنند، اگر ما بدست خودمان کاری کنیم که آنها همچنان مستعضعفان نباشند! آنوقت چه کسانی این فداکاری ها را بکنند!!؟
ثانیا": شاید آقایان انتظار دارند که برای آنها هم چنین عماراتی احداث شود؟!
Iran, Islamic Republic of
همه کسانی که به نهضت امام خمینی علاقه دارند، باید همصدا این کار را محکوم کنند.
چطور امام زنده ما در آن حسینیه فروتنانه به سر بردند و حتی اجازه پلاستر آن را ندادند ولی اجازه می دهند که برای مرقدشان چنین تجملی به کار رود؟
هیهات .... خمینی به این کارها راضی نیست؟
و پیروان خمینی نیز راضی نخواهند بود ...

الله اکبر ... خمینی رهبر
United States
از بیت امال دیگه پول نفت
حسین
اگر دلتون خیلی میسوزه برید جلوی اختلاس های میلیاردی دوران احمدی نژاد رو بگیرید و اختلاس کنندگان رو مجازت کنید نه اینکه به حرم امام راحل گیر بدید که هرچی براش کنند کمه
ش
Iran, Islamic Republic of
موافقم اشتباهی منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
اون رو كه گرفتيم شكر خدا اما هزار بار بدترش الان هست و شما به روي خودتون نمي آريد اما دولتتون كه .... همه رو مستند خواهيم كرد
United States
اینم یه جوراختلاس از بیت الماله که باوجود اینهمه فقیر توجامعه اینجوری خرج می کنن برای مرقد امام (ره) که روحشون از این اسرافکاریها ناراحته ولی کو گوش شنوا.
ناشناس
نمیدانم اگه احمدی نژاد رو نداشتید چکار میکردید
Romania
اگر او را نداشتیم ، مشکلات امروز را نداشتیم
ای ساده لوح!!!!
اولا هزینه این حرمم میلیاردی بعدشم همون دوره احمدی نژاد رهگیری شد اختلاس 3000 میلیاردی و حتی از اینترپل درخواست برگردوندن خاوری شد دولت کانادا همکاری نکرد حداقل انقدر شفاف بود که خود دولت رو کنه رقم اختلاس رو نه اینکه مثل الان مردم نامحرم باشن هیچی از مذاکرات بهشون نگن تا فکت شیت آمریکایی متشر بشه و اونا اظهارنظرکنن و بعدم عراقچی اول تایید کنه بازرسی از مراکز نظامی رو پذیرفته و بعد منکر بشه واگذار کنه به خدا یه عده رو وبعد دوباره برگرده بگه چشم بازرسان رو می بندیم ضمنا همین افزایش قیمت قبوض که از اسفند اعمال شد و الانم 15 درصد رفته رو تعرفه گاز اونم ظرف 3 ماه خودش در مقیاس یک کشور رقم یه اختلاس بزرگ میشه موی بشکافی زعیب دیگران چون به عیب خودرسی کوری از آن حکایت شماست این چند میلیارد هزینه ساخت تجملاتی رو میدادن برای مسکن مهرهایی که معطل مونده
چه ربطی داشت مرد مؤمن کمتر کسی پیدا میشه که امام خمینی رو دوست نداشته باشه اگه راست میگن و میخوان برا امام کاری کنن این پولها رو خرج شناسوندن امام خمینی و اهدافش به دنیا کنن الله اکبر از جهل بعضی ها
این همه وقت حرم امام رو تبدیل به دخمه کرده بودند که حالا اینطوریش کنند؟! هم اون موقع باید جلوی زوا. خارجی خجالت میکشیدیم هم حالا باید خجالت بکشیم! منکه هر وقت زوار لبنانی رو میدیم میگفتم تو دلشون چی میگن! اون اوایل ساده بود اما دلباز و معنوی چرا اینطوریش کردن؟!!!
متاسفیم!!
خدا وکیلی خدا وکیلی امام چی میگه به شما ? امامی که حاضر نشد دیوار گچی حسینیه جماران رو رنگ کنند و با اعتراض و عصبانیت ایشون نقاشی حسینیه نصفه کاره موند! امام چی کار کنه از دست شما?! پیام جهانی و تاریخیامام با این ظواهر منتقل میشه یا دفن???
قربونت ای امام که در خانه خودت غریبی!
هر کی با ه... دم خور بشه،...
سعد آباد22
United States
بايد ديد هزينه ساخت اين تجملات چقد و از كجا اختصاص يافته
بيايد ببرمتون روستامون هنوز در و ديوار نداره مدرسه بچه هاي روستامون بخدا دريغ از يك توپ فوتبال براي بازي بچه ها
بيت معزز امام اين تذهبون به كجا چنين شتابان
سادگي و بي پيرايه گي امام عزيز ايشون رو تو قلوب ماندگار كرد نه زرق و برق روزگار
چرا نام ايشونو با اين امور ظاهري به ورطه سوال مستضعفين ميبرين!!؟
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن خمینی پاسخ منطقی به ملت بدهد
حمیدرضارزمجومقدم
پسر نوح بابدان بنشست .....
امام مظلوممان را دیگر نباید ازداخل کاخ زیارت کنیم
اسلام علیک یا عبد صالح
اسلام علیک یا امام ورهبر مظلومان ومستضعفان توآرام بخواب زیرا ارادت مانسبت به تو ذره ا ی کم نخواهد شد حتی اگر بدترازاین کنند.
حسین
پسر كو ندارد نشان از پدر !
ساخت چنین مجموعه ای کار یک ماه و یا یک سال اخیر نیست. پروژه ای طولانی مدت هست که مراحل مطالعه و طرحی آن از گذشته آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. بودجه ی آن هم چیزی نیست که مرکز نشر و یا بیت امام آن را به تنهایی تهیه کرده باشند.
...
Iran, Islamic Republic of
امان از فرزندان ناخلف
متاسفانه سردر ورودی شبیه سردر کاخ عالی قاپو شده
ناصر
بنظر ميرسد اين حضرت علامه خود را مالك امام ميدانند
سعید
فقط میتوانم بگویم متاسفم!!
شهدا و فقرا

شرمنده ایم
قبل از اون اماما شرمنده ایم
علی
Iran, Islamic Republic of
جهان خجالت بکش چون هاشمی از این پروژه بازدید کرده حالا باید شما از یادگار امام انتقامجویی بکنید؟؟؟
صحبت از اشرافیگری و تجمل است انهم بر مزار امام ساده زیست چرا فرافکنی میکنی. انتقام نیست انتقاد از عملکرد است
حالا کی باید خجالت بکشه؟
ما براي قبرستان بقيع كه حرم ندارد متاثريم براي امام هم كه دارد داد فرياد مي زنيم چرا دارد نمي دانم چه فكري است اين ....
محسن
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت این جمله از سخنرانی فیدل کاسترو درسفر به ایران را فراموش نمی کنم که گفت به زیارت قبر امام خمینی رفتم و چون دیدم مقبره اش مانند فرعون نیست مطمئن شدم که بر حق است. حالا می شود فهمید که شعار نواده روح الله سید حسن نصرالله درست بود
Romania
یعنی چی ؟ یعنی امام رضا نا حقه ؟!
شمس
Iran, Islamic Republic of
ای سید حسن سیره خود حضرت امام را در نظر بگیر . مکانی که زندگی کرد . جایی که با مردم ملاقات میکرد. این شیوه ساخت واقعا ظلم در حق امام است و خیانت
تفکر علامه سیدحسن خمینی
علامه میشه بگید یعنی چه
مهندس راه ساختمان ؟ و ....
احمدی جونم
Iran, Islamic Republic of
وقتی علامه ای! را مصدر این کار قرار بدی، خوب علامه می خواد بلندپروازی خودش رو به رخ بکشه دیگه!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
با سلام
امام عزيرما با امام اينها فرق داره اون امامي كه ما مي شناختيم حامي كوخ نشينها بود نه اينكه خودش كاخ نشين باشه اينها مسجد ضرار درست كردن حتما هم روز پانزده خرداد با چند نفر چند تا مصاحبه مي كنن و اين افتضا را توي اين وضعيت تحريم ماست مالي ميكنن. از تمام دنيا ميان سادگي اين بزرگ مرد ببينن نه كاخ پر خرج و پر زرق و برق رو
خدا به داد اين انقلاب برسه و اون رو از دست نا اهلان نجات بده
هميشه جريان چپ و دوم خرداد و اصلاحات از آنهايي مايه مي زارند كه دستشان از دنيا كوتاه شده مثل شهدا - امام شهدا - همسر امام و .... حالا اگر جرائت داشتند در روزگار حيات امام اين برنامه ها را اجرا مي كردند
1-باید منابع مالی اجرای این پروژه اعلام شود.
2-سازمان بازرسی و محاسبات کشور در مرود هزینه های آن وارد عمل شوند.
3-دارایی مدیران این پروژه بررسی شود.
والبته افسوس از پول هایی که هزینه می شود وبعد اعتراض ها شروع می شود.
امام عزیز در مظلومیت تو پس از مرگ همین بس که عده ای با نام تو کاخ نشینی میکنند.تویی که کوخ نشینان را افتخار خود می نامیدی.
این کارا مخالف اهداف امام و انقلاب هست ، همین کارا باعث میشه وهابی ها تکفیرمون کنن ...
آسید
بابا اینها خودشون (بازدیدکنندگان)دهنشون وامونده از این تجملات ای کسایی که امام حرص می دادید دیگه دست از سر آقا بردارید توی این دنیای بیرحمی
alimazeh
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر حضرت علامه؟!
بودجه اش توسط خود شما تاييد و پرداخت مي شود بعد انتقاد هم مي كنيد!!!
علی
قربونت برم امام، چی میکشی از دست برخی اعوان و انصار!!!
تعجب نداره خاندان (ه) که حالشون معلومه توی ریخت و پاش!. و از قدیم هم گفتن "پسر کو ندارد نشان از پدر" نگفتن نوه کو ندارد نشان از پدر بزرگ!!!!!!!
والله با اون پول بیش از 1000 جوون سر و سامون میگرفتن اونم سرو سامون مَشتی! روح امام راحل هم شاد می‌شد، توپ!.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
با این کار روز به روز از تعداد زائرین حضرت امام (ره) کاسته خواهد شد...
ali
United States
اگر این هزینه ها توسط شجونی و طائب میشد مقدس بود و ولائی ولی حالا که توسط حسن خمینی میشود طاغوتی است و تجملی با این توضیح که همه شان جزء نظام هستند .
بودجه نهادهای من درآوردی نظیر تقریب مذاهب و را چرا نمیگوئید که شاید ده ها برابر هزینه آن خراب شده باشد .
اگر می خواهید به ملت بصیرت و اگاهی بخشی بدهید عکسی از منزل خواص بگذارید تاملت سره از ناسره را بهترتشخیص دهد.
خاطرات دیگران را بخونید و ببنیند که امام حتی اجازه گچکاری حسینیه جماران را نداد
اما سید حسن خمینی چنین کاخی را برای رهبر مستضعفان جهان ساخت تا نشان دهد چقدر به آرمانهای جدش وفادار است
حمید
Iran, Islamic Republic of
زبانم لال....
به سبک مقبره های فراعنه
با ستون های درب ورودی و هرم های اطراف گنبد و سبک سنگ مقبره و و و
چه سوء استفاده هایی که نخواهد شد از این حرکت اسلام آمریکایی این حضرات...
آذری
Iran, Islamic Republic of
پسر نوح با بدان نشست دست اونا رو از پشت بست
ماشاالله سیدحسن! خوب مزد زحمات امام و شهدا رو میدی.
سید حسنی
Norway
آقا اینجا کاخ سید حسنه. به امام بنده خدا ربطی نداره که، از قبر امام برای ساختن یک کاخ در اطرافش استفاده شده. فقط همین
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن خمینی پاسخ منطقی و درخور شأن امتی که وارثان حقیقی رهبر کبیر وعظمی الشأن و فقید ایران اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید روح الله الموسوی الخمینی ( رضوان الله تعالی علیه )هستند به پیشگاه این ملت ارادتمند و وارثان حقیقی بدهد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
از اشخاصی که در تصاویر وجود دارن خیلی چیزها رو میشه فهمید : سید حسن مصطفوی ، اکبر هاشمی رفسنجانی ، حمید انصاری ، محمود دعایی ، ...
.
Iran, Islamic Republic of
بسازن...، پولشو خودشون نخورن.... ما راضی هستیم.
نصیری
این سنگ قبر را از روی قبر شاهان هخامنشیان در شیراز الگو گرفتید؟؟؟؟؟
آخه خجالت بکشید چرا به اسم امام برای خودتون کاخ می سازید.
امام ما امام محرومان و پابرهنه ها بود
امام شما کیه؟؟؟؟
United States
بیخود نیست اون به این میگه ایت ا.. و اون یکی به این یکی میگه علامه !
Iran, Islamic Republic of
دیدن این تصاویر اصلا جای تعجب ندارد چرا که تولیت آستان مبارک خمینی کبیر بارها نشان داده که با آرمانهای آن مجاهد یگانه عصر فرسنگها فاصله دارد . اگر جز این می بود جای تعجب داشت ........ از فضل پدر تو را چه حاصل.
نسل اول
وقتی سیدحسن ملقب به " علامه " می شود این کارها هم حتما بدون اشکال است!
سید مقداد
واقعا برای خبرگزاری افراطیتون و مخاطبتین بدتر از خودتون متأسفم. آقایون اون دنیا باید جوبا بدید. آقایی که این گزارش رو تهیه کردین، گذاشتن عکس آقای هاشمی به چه معناست؟ من کار به خوب و بد بودن ایشون ندارم ولی شما چرا به نفاق و تفرقه دامن می زنید؟ آیا شما شخص دیگه ای مثل امام خمینی در دنیا پیدا می کنین؟ مگر ایشون اسطوره نبودن؟ در تمام دنیا کسانی رو کوجکترین کاری کرده باشن به هر طریقی اکرام می کنن اما در کشور ما برعکسه. خوبه که پول بیت المال رو تو فوتبال و سینما و... خرج کنن؟ چرا نباید برای امامی که نه فقط برای ما که برای کل دنیا اسطوره بوده همچین تجملات و زیباسازی باشه؟ برید خودتون رو اصلاح کنید. تفکرتون رو اصلاح کنید
آقا سید ما با اون خرجهای یامفت فوتبال و سینما هم مخالفیم اما ظاهرا صدامون به جایی نمیرسه همون طور که حالا با این حال یادت نره که فوتبالیست و سینماگر مقتدای مستضعفین و پرچمدار اسلام ناب محمدی که 180 درجه با اسلام آمریکایی فاصله داره نیستند
جناب مقداد،جهان نیوز فقط عکس نشون داد.هیچ حرفی از آقای هاشمی نزد.شما گویا علم غیب دارین !:) از روی عکس از کجا متوجه شدی که جهان نیوز به دنبال نفاق و تفرقه است؟
حسین
امام (ره) اسطوره بود چون یاور مستضعفان و محرومان و پا برهنگان ستم کشیده بود و از کاخ نشینان ظالم ستم پیشه بدش میآمد و از آنها بیزار بود و به هر مسئولی که می خواست خود را شبیه زراندوزان کاخ نشین کند نهیب میزد. امروز متأسفانه آنهایی که نهیب امام(ره) را چشیده اند با این کارهایشان در صدد انتقام از آن روح پاک و از انقلاب ظلم ستیز آن قائد بینظیر میباشند.
اماما کجایی ! ببینی که چه خاکی بر سر بعضی ها مون شده است ؟و در چه لجن زاری غوطه ور شده ایم که دیگر بوی بهشتی تو را احساس نمی کنیم؟؟!!
حسین
تابستان پارسال رفته بودیم شاه عبد العظیم و حرم امام زیارت در حرم امام وضو که گرفتیم با خانمها قرار گذاشتیم 10 دقیقه زیارت کنند وبرگردند. من هم با محمد حسین پسر 13 ساله باجناقم رفتیم که وارد حرم بشویم وارد صف تفتیش شدیم مامور نیم تنه بالای مرا تا کمر بند تفتیش کرد و رد شد یه دفعه این زبان مار گزیده و فضول من پرید و گفت پایم مصنوعی ها !!
مأمور هم انگار یه نفر ارهابی را دستگیر کرده باشد مچ دست مرا گرفت و گفت اینجا بنشین تا مامور مسئولش بیاید و تلفنی آن مامور را خبر کرد. 10 دقیقه ای منتظر ماندم نیامد وقت قرارمان هم تمام شده بود .پایم را کندم سوکت و جوراب های آن را هم جدا کردم وهمه را جلو آن برادر جوان مأمور گذاشتم حتی کارت شناسایی و کارت ایثار گری خودم را نشان دادم و اصرار کردم که بروم داخل ، قبول نکرد فرصت وعده ام گذشته بود. و خبری هم از آن مأمور مخصوص نشد.به محمد حسین گفتم سریع برو زیارت کن برگرد گفت شما رو راه ندادند داخل من هم نمی روم.برگشتم با مهری که جلو پنجره کفشداری زائرا گذاشته بودند همان جا نماز خواندم .
محمد حسین گفت عمو به خاله نمیگم که راهمان ندادند!! . در راه تا بیام به ماشین برسم سه دفعه اشکهایم را پاک کردم.کنار ماشین رو به گنبد کردم دست ادب به سینه گذاشتم :السلام علیک یا ذریة رسول الله یا روح الله ورحمة الله وبرکاته. و گفتم آقاجانم شما تو قلب من جا دارید دوباره میام انشاالله.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
همین زیارتت قبوله.
من
وقتی حرف از کمک به حرم امامان معصوم یا فلام کشور اسلامی میشه یه عده زود یاد فقیرای کشور میفتن، اما چون بین این عکس‌ها چهره هاشمی و حسن خمینی معلومه دیگه یاد فقیر کردن کیلویی چند؟ :D
است
جهان چقد كارت شده سوختن دلها
دلمان سوخت
كاري جز كامنت ذاشتن نداريم
واي بحالتون واي بحالتون كه داريد مستقيم ميرويد به سمت جهنم
من كه از يك ريال حقم نخاوهم گذشت خدا هم قطعا نخواهد گذشت
چه خوب ابزاري براي نابودي ارزشها و تخريب نام خميني آنهم بدست نزديكانش بوجود آمده
واي بر ما واي
s
من تا چند سال پیش خیلی به حرم امام راحل می رفتم و از آرامش و معنویت اونجا لذت می بردم و اصلا دلم نمی خواست بیرون بیام ولی از وقتی شروع کردن به تعمیر حرم دو یا سه بار بیشتر نرفتم چون دیگه احساس آرامش و معنویت رو نداره
کاش به همون شکل ازش نگهداری می کردند و هر وقت که می رفتم همون احساس نوستالژیک بهم دست می داد کاش کاش کاش
Romania
جالبتر اینجاست که برای توجیه کاراشون خودشونو به امام منتسب میکنن دم خروس باور بشه یا قسم آقایون؟؟؟
نمیخواستم مثبت یا منفی بدم اشتباه مثبت دادم
کیوان
Iran, Islamic Republic of
سید حسن خمینی بویی از مرام و منش پدربزرگ والامقامش نبرده.
خیلی باعث تأسفه
کمال همنشینی با خانواده هاشمی چنین نتیجه ای می دهد.
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
امام دارد از این کار میلرزد و اینها چه خوشحال و راضی به نظر میرسند!
کاظم بیاضی
خداحافظ امام ، خدا حافظ مظهر ساده زیستی ، خداحافظ از تو به یک اشارت از ما بسر دویدن

این ها تورا که نتوانستند با زیور دنیا فریب دهند ولی برای امت تو دنیا را بد جوری بزک می کنند و تمام جوانها که امید تو و امید رسول الله بودند را به فساد و تباهی و بی غیرتی می کشند
Iran, Islamic Republic of
چرا مسوولیت این کار را به افرادی مانند سید حسن خمینی واگذار کرده اند؟؟؟؟؟؟؟
عاشق امام
Iran, Islamic Republic of
در مورد تجملات وغیره نظرات خوب بود ولی بدانیم در این دنیای وانفسا باید چیزی بعنوان توجه و دارایی داشته باشیم که توی چشم بیاد بنظرم این کارها اسراف نیست اقتداره دنیا بداند برای تفکر و راه امام هزینه میکنیم ولی محل اسراف و دزدی هم در هر جا باشه باید گرفته بشه
Iran, Islamic Republic of
فاتحه۰۰۰۰
خوی کاخ نشینی و توهم برتری خونی نتیجه اش میشه همین. امام برای خودش امام بود نه نوه و نتیجه اش هیچ ارثی از اخلاق ساده زیستی اون مرد پاک در وجود اینها نیست
افسوس
وعده ما 14 خرداد
نه توي كاخ
در حياط حرم امام در ملا عام
پاسخ قاطع مردم را بايد از زبان مردم شنيد
انشا الله پیرو امام خمینی
گرانی
فقر
.
.
.

جواب خدا را چگونه می دهید؟ ای اهل بصیرت!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
تمام این تجملگراییها از سرسید حسن مصطفوی بلند میشه و انصاری رئیس دفتر حفظ و آثار امام خمینی رحمته الله علیه
Iran, Islamic Republic of
این تذهب
او همه ما وشما را نجات داد درحالی که مثل بردگان شرق وغرب بودیم اسلام وایران اسلامی را عزت وقدرت داد تحت رهبریش هر چه داریم درسایه ولایت و
دشمن ستیزی اوست .
سلام خدا براو
حسین
اگرامام خمینی چنین کاخ هایی را می دید صد درصد دست اندرکاران وسازنده این بنا های تجملی را باز خواست می کرد وتنفروبیزاری خود را از این افراد دنیا طلب به مردم اعلام می کرد
اشتباهی منفی دادم.
Iran, Islamic Republic of
او بزرگ بود امااسراف دیگران را به نام اوتوجیه نکن که توجیع بزرگی است
شاهین
ممنون واقعا ممنون چه خوب دارید با احساسات مردم بازی میکنید ، اصلا شما میدانید اینجا برای چه اینگونه ساخته میشود آیا میدانید اینجا محل تشریفات است انهم نه برای داخلیها بلکه برای میهمانان خارجی اگر سید حسن انجا زندگی میکرد و برای خود ساخته بود حرفی نیستو تمامی گفته های شما درست است لیکن کمی هم آبروداری هم خوب است اینجا محلی است که میهمانان خارجی می آیند برای نثار تاج گل و ادای احترام برای امام این ملت و خود این ملت والا اگر مسئله دیگری بود که امام حاظرمان (خامنه ای عزیزتر از جانم ) که هست و ساده زیستی را میبینند ، نه شما مشکل دیگری دارید والا اگر این بود پس چرا به بارگاه های ائمه اطهار ایراد نمیگیرید مگر نه آنکه آنان از امام این امت ساده زیستتر بودند - خواهی این ایراد مرا بگذارید خواهی نه اما کمی مسائل را واقعی تر و خارج از جبهه گیری های سیاسی ارزیابی بفرمایید.
اقا شاهین جواب شما رو چند تا نظر بالاتر یکی از دوستان دادن پس حرم ائمه فرق میکنه در ضمن حرم ائمه در طول سال هیچ وقت خالی نیست و زایرا از سر و کول هم بالا میرن اما من به شخصه هر بار حرم امام رفتم (غیر از 15 خرداد و 12 بهمن) خالی از سکنه و نهایتا دو تا اتوبوس از شهرستان که گذری اومدن یه زیارتی هم بکنن کسی به اون صورت نیست تازه این ادمهایی هم که میان عاشق اون امام خمینی اگر هیچ کدوم این ساختمانهای قصر مانند هم نباشه با دل و جون میان زیارت
اما این قصری که ساخته شده ربطی به خارجیا نداره خارجیهایی که میان زیارت امام میان با عقاید امام آشنا بشوند یا تجدید بیعت کنن که در هر دو صورت این کاخ ربطی به امام نداره
شاهین
United States
اخوی جان موضوع برات روشن نشده مهمان خارجی مراسم ارتحال رو ملاک قرار نده بلکه مهمان سفرهای رسمی خارجی که برای ادای احترام به انجا میرن نه برای آشنایی با عقاید ایشون مثل روسای جمهور و وزرای خارجی دیگه و اگر نمیدونی بدان که این تو تمام جهان رسم مثل سفرهای روسای جمهور خودمون که به کشورهای دیگه میرن و برای بنای یادبود یا سرباز گمنام یا رهبران درگذشته آن کشورها با اهدای تاج گل مراسمی تشکیل میشه .
مثل اینکه حالا معلوم شد شما چه مشکلی داری مشکل شما خود مرقد یا شاید هم صاحب آن ، من هر موقع رفتم شلوغ بوده و شما ندیدی صبح بنوعی ظهر بنوعی و شب بنوعی ولی نمیدونم شما کی رفتی یا چطوری دیدی که مردم رو ندیدی !!!!!!
ضمنا اگر بصیرت داری بدان که خرج ساخت این بارگاه از محل هدایا و نذوراته خیلی کم از سوی دولت کمک میشه
مهمانان خارجی؟!!
مهمانان خارجی اگر بخواهند جذب این زرق و برقها بشوند دیگر نوبت به حرم امام خمینی نمیرسد! چیزی که خارجیها را جذب امام میکرد تا جایی که تغییر مذهب میدادند ساده زیستی و علی وار زندگی کردن ایشان بود که با این سازه جدید پیام امام استتار میشود!
شاهین جون محل تشریفات مرقد امام نیست کاخ سعدآباد و هتلهای 5 ستاره بالای شهر نه مرقد امام فقط....
محل تشریفات؟؟؟ عذر بدتر از گناه میاری دوست عزیز :)
Iran, Islamic Republic of
آبرو داری ?! ولی آبروی ما جایی داره می ره که روستاییان برای عبور از رودخانه انگشتان دست خود را از دست می دهند ۰ حسن آقا آقای انصاری به مسولین فشار میارند تا بودجه تامین کنند
بیشین بینیم بابا حال نداری
کنیز زینب سلام الله
مطمئن باشید اولین کسی که فردای قیامت از ایناشکایت میکنه خود امام خمینیه ...
امام ما امان مستضعفین است داخلی و خارجی
نورالله
به نام خدا هر چند بنده هم از ابتدا با اين همه هزينه موافق نبوده ونيستم ودوست داشتم ايشان مانند ساير علما در قم ويا در بهشت زهرادر كنار شهيدان به خاك سپرده ميشد ولي ازلحن كاخ سازي بسيار ناخرسندم اولا كه اين بنا براي عموم مردم بوده وزايرين وبازديدكنندگان قريب به اتفاق ازقشر متوسط وپايين جامعه هستند دوما بسياري از نياز مندان وبي پناهان شب را در انجا به سر ميرندسوما در ساخت وساز ها بسياري از صنايع داخلي فعالند چهارماچرا منتقدين هم اكنون به فكر اين موضوع افتاده اند نكند قصد تخريب متوليان حرم را دارند واخر اينكه كاخ را زندگان براي رفاه دنيوي خود ميسازند بزرگ رهبر انقلاب كه دستشان از دنيا كوتاه است نگارنده انتقاد حتما تشييع جنازه حداقل ده ميليون نفري امام را شايدبه دليل سن كم نديده اند كه اين مرقد دران روزها خواستي عمومي بود
Iran, Islamic Republic of
تشییع عظیم ایشان به معنای درخواست ساختن کاخ بوده؟این چه استدلالیه مردمومن،
افسر مهربون
Romania
این قدر نگویید کاخ امام (ره) با فقرا هم نشین بودند از کاخ نشینی بیزار بودند
عاشق حسام خوش نویس
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز برای من مسجل شد که داری شیطنت می کنی برادر من این کاخ نیست این مامن مستضعفان است این زیارتگاه عاشقان است من هم%
بنده
بیشین بینیم بابا حال نداری
amir adele
این کاخ را برای خودشون ساختن نه برای امام .
علامه
Iran, Islamic Republic of
سلام
ای کاش امام بودند و میدیدند ج...دور و اطراف چه به سر آرمانهایش دارند میاورند.
.
.
.
وقتی تو اتوبان تهران -قم رد میشیم اولین چیزی که از منظر هر بیننده ای سوال میشه اینه که چرا هر وقت از اینجا عبور میکنیم داربست ها و جرثقیل های دور گنبد سر جاش . . .
اینا چرا اینقدر هزینه میکنند. . .
.
.
. واقعا متولیان دنبال صدور آرمان ها و اندیشه اسلامی امام ره هستند؟؟؟!!!!!!! یا خدای ناکرده ............!!!!!!!!
سنگ قبر امام مارا یاد بنای کوروش می اندازه
divine
توراخداکاری نکنیدکه ریزشهای ما بیشترازرویشهای ماشود.
تجمل موریانه ای استکه هرنهضت وانقلابی راازدرون می پوساند.
خدایابه داداسلام برس.
چرا مردم بجای اینکه در روز فوت ایشان به حرم بیایند باید سر از شمال در آورند همین کارهای این افراد باعث شده ملت دیگر رغبتی نشان نمدهند چون ارزشهای امام را آنها پایمال کردند
اگر امام خمینی زنده بود با عوامل این کار چکار میکرد. شما هم همون کار رو با این افراد ... بکنید.
....
مآ
سادگی در عین معنویت که استمرار حیات معنوی پیشوایان ماست میتوانست بزرگترین زینت مراقد پیشوایان ما باشد از حرم رضوی گرفته تا حرم امام
البته وصد البته سادگی با تمیزی وداشتن امکانات برای پذیرایی معمول از زایران کاملا قابل جمع است.
مثل زندگی خود معصومین وامام راحل ولی حیف وصد حیف.
چرا فقط هدفتان کوبیدن افراد و جناح مقابل است انصاف چیز خوبی است آیا امامان ما کاخ نشین بودند که حرمهای آنها اینگونه است ؟که در مورد امام خمینی می گوئید آیا مصلای تهران تجملش کمتر است آیا انجا هم سید حسن و..ساختند
kzvd
United States
راست میگی جهان ... زنده باد جهان نیوز
مرقد امام را آرامگاه فامیلی کرده اند آیا قبرهای جلوی قبر امام مناسب است با این همه جا ووسعت چرا آنجا دفن کردند
بسمه تعالی
با توجه به بهتر شدن وضعیت مردم کشورمان وافزایش رفاه این کار امروزه اشرافی گری نیست . تمی مرتب بودن وداشتن ساختمان های مرتب وشیک آن هم در شان رهبر معظم انقلاب اصلا اسراف نیست . اشکال شما این است که دین را یک بعدی ادراک کرده اید. این کار نه تنها تجمل نیست بلکه در شرایط کنونی کمک به انتشار فکار نورانی امام امت است. جهالت در درک جهره دین درد بزرگی است ای برادر. شکوه وعظمت دانشگاه های بزذگ دنیا ومراکز مطالعاتی وهمچنین بناهای شخصیت های بزرذگ تاریخی هرگز اسراف نیست قدری عقل هم خوب است. مدیران سایت جهان نیوز بیشتر بیندیشند مبادا دچار بیماری جهالت گردند.
اینجا ایران است؟
این پولها از کجا امده؟
36 سال است نوه امام مشغول ساختن حرم است هنوز تمام نشده؟ هیچ کار دیگری ندارد این اقا؟
از لج جهان بي نام !!؟؟
اين پول ها كه عامدن جهت وارونه جلوه دادن سىره ومرام امام
راحل باين صورت عجيب هزينه شده ! درصدكمى ازنذورات ميليون ها زائر در اين بيست و چندساله ميباشد كه اين چنين
به همه اونها دهن كجي شده !!!!؟؟؟
علی
اینها ثمره اعتلاف نوه امام بزگوار با عالیجناب سازندگی و سمبل اشرافیت است!! و انسان را به یاد ساختن کاخ سبز دمشق می‌اندازد!
جایی خواندم که در آخرین روزهای دولت اصلاحات مصوبه‌ای را تصویب کردند که طی آن ۷۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف حرم را به موسسه امام خمینی واگذار کردند بشرط کاشت و استفاده کشاورزی، اما آنها اخیرا آنرا با تجاری و مسکونی تبدیل کرده‌اند!! دیوان محاسبات که وظیفه‌اش جلوگیری از اتلاف بیت‌المال است باید جلوی این ریخت و پاش‌ها را بگیرد. در این اوضاع و احوال و با این کسری بودجه دولت که به بهانه آن نان و بنزین و گاز را گران کرده‌اند! آیا رواست که بودجه کشور صرف این تجملات گردد؟؟
اگر تخریب کنید ملت ایران ناراحت نخواهد شد چون مردگان نیاز به کاخ ندارند و یک سنگ ساده هم کافی است .
Iran, Islamic Republic of
امام همیشه بجای خلیج فارس می گفت :کشورهای خلیج،
United States
انا لله و انا الیه راجعون
Iran, Islamic Republic of
انشالله هر چه زودتر چنین کاخی برای بانین تجمل گرایی و اشرافی گری در مملکت ساخته بشه
علی
سلام.خواهشا مقایسه مع الفارغ نکنید بین یک مکان مذهبی باشکوه که در جنوب پایتخت انقلاب برای عموم است را با کاخ وکاخ نشینی!!!!!!!
massoud
اون هرم هایی که به جای گنبد ساخته شده اند واقعا شرم آوره
امام مظلوم واقع شده
با این کارشون هرچی امام در راه حمایت از پابرهنگان رشته بود پنبه کردن
و آرمانهای بی نظیر امام رو در معرض تمسخر بدخواهان داخلی و خارجی قرار دادن
واقعا متاسفم
سینا طیبی
امام خمینی (ره) از اسوه های زندگی ایرانیان است نمونه ی مردی شجاع،بسیار با ایمان، پایدار ،ساده زیست و .... لطفا و خواهشا شما خودتونم میدونید همین مرقد امام رو چندین چند سال ساختش رو به طول انجامیدن به دلایل مختلف که خود ابهامیست در ضمن درسته واقعا این تجملات در اینجا ودر این زمینه خیلی لازم نبوده و همینطور که ایشان همیشه میگفتند حتما کاخی ساخته میشه که کوخی هم وجود داره دقیقا سخنشون رو یادم نمیاد و لی منظور ایشون ایه که حتما در جایی از بیت المال صرف میشه و روی هم جمع میشه که در جای دیگر این کاخ نیست و یک نابرابری در جامعه وجود دارد همیشه این دپ میبایست در تعادل قرار بگیرند. ولی بازم کار های نوه ایشان و .. رو به ایشون نسبت ندیم همچنین یه تجربه واقعی از زندگی حق جو و حق طلب باشیم و با فکر و منطق پیش بریم به حواشی و شایعات توجه نکنین و خودمون رو بازیجه دست دشمن و یا حالا یه عده افراد قرار ندیم
سینا
در ضمن بیان کاخ سازی اشتباه است درسته زیاده روی شده ولی این بنا برای مردم است و بیشتر به دلیل موقعیت ارتباطی در خارج شهر است.
یزد
Iran, Islamic Republic of
اقا نظر منفی ندین
حرم امام باید از این ها هم با شکو هتر باشه
این تجمل نیس
....
همه زندگیم ن فدای امام اما خود ایشون راضی نیستن به تجملات و این رو در زمان حیاتشون ثابت کردند
Iran, Islamic Republic of
واقعاً و عمیقاً متأسفم... .
جمشید
Iran, Islamic Republic of
ما طرفدار تجملات نباید باشیم اما من که حرم امام را دیدیم بلحاظ اجرایی بسیار ضعیف بود و این محل که نمایی برای انقلاب محسوب میشود بیاید ساختاری ناهمگون داشته باشد چرا که القای یک ساختمان بی برنامه برای یک مکان که سمبل کشور محسوب میشود بسیار نامطلوب است البته من قصد نادیده گرفتن مشلات مردم را ندارم اما آنچه که باید گفت توجه به تاثیر ساختار منظم بر روابط انسانی است
دلت خوشه ها
جعفر
این کاخ را باید به نام ...
جعفر
کاخی ساخته نمی شود مگر کوخی ......
در وضعیت تحریم و مشکلات معیشتی مردم این کار شایسته است؟
اگر امام بودند اجازه این کار را می دادند؟ این گونه ولخرجی ها از جیب مردم ، نسل جدید را نسبت به امام و آرمانهایش بدبین می کند.
مسولین بترسند از خشم خداوند
بالاخره به اسم امام رحمت الله هم که شده بایدیه جوری بتونند...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
با این کارها فاتحه انقلاب خوانده است کم مردم را بدبین کنید
معرفت
امام خميني عزيز برس به داد اين مردم
شما تازه دیدین در حرم دارن کاخ میسازن؟؟ نه خدایی تازه یادتون افتاده؟ از قبلش نمیتونستین اطلاع رسانی کنید تا یه جوری جلوش گرفته بشه؟
مهدی
اگر انانی که در موسسه نشرآثار به اعتراضات حزب الله در این صفحات جوابیه های فاقدارزش می دهند و احداث چننن بنایی را با انواع توجیه ات موجهه وکارهای خود را توجیه می نمایند حضرت عباسی ذره ای به تفکر امام و سیره او اقتدا کنند از مردم والخصوص ما فرزندان امام که باید طعنه ("همان انانی که برخی از نزدیکان امام سنگ انان را به سینه می زنند ومشی زندگی امروز را در همسویی با انها می دانند) انان را تحمل کنیم به این فرازا زبیا از سخنان امام جلب می نمایند .{البته اگر حاج حسن آقا نگویند اگر امام بیشتر زنده بودند این تفکرات را تعویض می کردند}؟فرمایشات امام :خوف این‌که ما اگر ساده رفتار کنیم، آنـهـا بـا آن سـفارتخانه‌های آنها، با آن وضعی که دارند، ما در نظر آنـهـا تـحقیر می‌شویم، این خوف را در خودتان راه ندهید… شما گمان نـکنید که اگر چنانچه‌ به‌طور ساده عمل بکنید و سفارتخانه شما یک جای سـاده‌ای بـاشـد، یک مرکزی باشد که از آن‌جا علم و دانش و اخلاق صادر شـود، شما تحقیر خواهید شد، خیر. این حرف، حرف غرب زده‌هاست که خیال می‌کنند ما اگر مثل غرب نباشیم ما تحقیر می‌شویم… عظمت انسان، به لـباس و کلاه و اتومبیل و پارک و امثال آن نیست. انسان یک حقیقتی است کـه اگـر آن حقیقت بروز کند، شرافتمند است، عظمت دارد. » حضرت روح الله در جمع سفرا و کارداران دولت جمهوری اسلامی(جلد 13 صحیفه نور صفحه 487)
هم وطن
United Kingdom
اتفاقا کارخوبی می کنن امامی که از جان مایه گذاشت برای این کشور باید حرمی زیبا وآرامش بخش داشته باشد مگر حرم امامان دیگر ما نیستن که هم زیبا ساخته شدن جنبه روحانی خود راهم دارند آقایرئیس جمهور دسستون درد نکنه حرم امام نیاز داشت به تعمییر وباز سازی متشکریم اجرتون با خدا بندگان خدا شکر خدا رابه جا نمیارن چه برسه قدردانی اشما
علی
امام خمینی اگر زنده بود این کاخر ا بر سر سازندگانش ویران میکرد...
....
sadegh
هزینه هایی که در حرم ائمه معصومین مثل امام رضا علیه السلام میشه از منابع کاملا مشخص که موقوفات متعلق به خود امام هست انجام میشه اما شما بفرمایید هزینه هایی که در حرم امام ره انجام میشه از کدام منابع هست؟
مسعود
از نوه امام بعید بود
iman
Iran, Islamic Republic of
چه پول مفتی خرج کردن
نتا
من که دیگه به حرم امام نمیرم
یاس
واقعا هدفشون از این کارا چیه؟خود امام هم از زندگی کاخ نشینی وتجملاتی هیچ علاقه ای نداشت و همیشه ساده زندگی میکرد برین به داد مردم بدبخت برسین.خدایا تا کی..
من دیگه حرم امام نمیرم
جواد محقق بامیانی
امام (ره) بیش از اینها حق دارد. با ساختن حرمی با این زیبایی نمی شود حق او را ادا کرد. کاری خوب و پسندیده ای است. ربطی به تجملگرایی ندارد. خانه ای شخصی کسی نیست. اگر چنین باشد باید در باره حرم امام رضا (ع) نیز چنین قضاوت جاهلانه و غیرمنصفانه را باید کرد. کسانی که از این کار به تجملگرایی تعبیر می کند یا جاهل اند و یا حق نشناس.
علی
شک نکنید که مقتدای ما امام خامنه ای با نجمل گرایی در یک کشور اسلامی مخالف است است اما تقیه مداراتی وحفظ وحدت اجزای کشور اجازه ابراز مخالفت را نمیدهد.که دشمن منتظر این مواقع است.
هم وطن
با سلام خدمت هموطنان .درود و رحمت خدا بر امام وشهیدان باد.اگر ساخت حرم به این زرق و برق در دین اسلام و مذهب شیعه بود ان وقت حضرت علی یا خود یا مسلمانان را بر ساخت حرم با شکوه برای پیامبر تشویق و سفارش میکرد یا امامان دیگر شیعه ها رو بر ساحت حرم مجلل بر مزارامام قبل از خود سفارش میکرد.عقل حکم میکند این همه هزینه رو برای ایجاد اشتغال جوانان برای ابادانی مناطق محروم کشور و برای گسترش مراکز درمانی و خدماتی و کمک به بیماران نیازمند و...هزینه کنند بهتر است که با خواست امام هم مطابقت دارد. من نمیدانم چرا هرچه زمان پیش میرود ما از اهداف انقلاب دور میشویم
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
امام ما ساده زیست بود... ساده زیست و خدایی.
Saman
Iran, Islamic Republic of
چرا آخه؟؟
کی باعث و بانی این کار بوده؟؟؟؟؟
من امسال دیدم رهبر واسه سخنرانی رفته بود مرقد امام حین سخنرانی زیلو انداخته بود زیر پاش که روی اون فرش های گرون قیمت نشینه
sh
Iran, Islamic Republic of
این همه هزینه کردن که چی بشه.رکورد جهانی بزنن.ملت دارن از گشنگی میمیرن.بچه ها تو خیابونا گدایی میکنن.خونواده ها هزینه ی تحصیل رو ندارن.اینقدر از این زیارتگاه ها نسازن برن به اوناکمک کنن.
امیر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا حرف شما کاملا درسته
سینا
Iran, Islamic Republic of
واقعا توکشوری که مردمشون به سختی نون درمیارن این همه جوان تحصیل کرده بیکار این همه مشکلات از جمله آلودگی هوا که دربرخی ازاستانها خیلی شدیده خشکسالی کمبود مدرسه فضای آموزشی و ورزشی کمبود بیمارستان راه آهن بیماران کم توان وصدها مشکل دیگر ، اگر این هزینه میلیاردی رو به اینا اختصاص میدادن وبرای امام یه آرامگاه معمولی به جای کاخ میساختند هم روح امام بیشتر شاد میشد وهم خیلی از مشکلات کشور حل میشد وکشور آباد میشد مگرما به خاطر این ملت وکشور انقلاب نکردیم ولی انگار فراموش کردیم خدایا خودت حامی مظلومین باش
مجید
Iran, Islamic Republic of
ایا جماران و حرم امام اثر ملی و متعلق به تمام مردم ایران نیست ایا موال شخصی پیر جماران بوده که به فرزندانش ارث برسد و توسط انان مصادره گردد تا افکار شخصی خود را در ان تبلیغ کنند ما مردم ایران خواستار لغو این مصادره و ازادی این دو مکان مقدس میباشیم
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک معمار عرض می کنم علاوه بر تجمل گرایی و تضاد شدید آن با روحیه ساده زیستی حضرت امام خمینی از نظر معماری نیز این بنا حرفی برای گفتن ندارد و با تزئینات فراوان و التقاطی برای جبران کمبود تلاش شده است که صدالبته تاثیر معکوس گذاشته است. ای کاش حداقل با صرف این هزینه اثری فاخر خلق می شد. افسوس ...
صالح
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر آن پیر و مراد ما
United Arab Emirates
...
تقی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
آنتی ظلم
Iran, Islamic Republic of
.........
آنتی ظلم
Iran, Islamic Republic of
.....
Saeed
Romania
متاسفانه با انجام این کار ها گویا تلاش درتخریب افکار واعتقادات امام ره است
Iran, Islamic Republic of
....
.
Iran, Islamic Republic of
تاان موقعی که حضرت امام رحمه اله علیه اجازه نمیدادآن مبلی که دراطاق بودعوض کنندازشوروی که آمدنندکنارهمان مبل درهمان اطاق نشتنندازهمان اطاق محقرامام دل شیفتگانش راتکان میداد.
س
United Arab Emirates
امام، خودش هم راضی نیست، .
س
United Arab Emirates
باید برای امام، مقبره ای ساده، ساخته میشد...
سلام
Iran, Islamic Republic of
شما می‌گویید اگر امام زنده بود می‌پسندید همچین ارامگاهی براش بسازید حتما نخیر نمی‌پسندید.
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگه در بهشت زهرا یه قبر مثل قبور شهدا بو د به آرمانهای امام خمینی نزدیکتر بود تجمل گرایی با آرمانهای امام خمینی عزیز منافات داره گرچه همه دنیارو خرج آرمانهای امام کنیم بازم براش کم کردیم .