پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فروش بلیت چارتر فقط در قالب تور مجاز است

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 424688
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای چارتر تنها در قالب تورها مجاز است و با دفاتری که بلیت این پروازها را به صورت انفرادی بفروشند، برخورد می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد خداکرمی تاکید کرد: پروازهای چارتر بخشی از فعالیت شرکت‌های هواپیمایی است اما این پروازها تنها در قالب تورها قابل انجام است و هیچ شرکتی حق ندارد بلیت‌های چارتر را بصورت انفرادی بفروشد.

وی افزود: براساس بند ب مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، اجازه تورهای مسافرتی با مجوز سازمان میراث فرهنگی صادر می شود و مجوز بند پ هم زیارتی است که سازمان حج مجوز آن را صادر می کند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: سال گذشته تعدادی شرکت خدمات هواپیمایی به علت فروش بلیت های شخصی چارتر لغو مجوز شد.

خداکرمی درباره فروش بلیت در سایت‌های اینترنتی، گفت: خرید بلیت از سایت‌ها از نیازهای امروزی است و برخی تمایل دارند بلیت را از طریق اینترنتی خریداری کنند، اما فعالیت سایت های متفرقه به غیر از سایت اصلی شرکت های هواپیمایی در حال حاضر قانونی نیست.

وی با بیان اینکه در طول روزهای کم تقاضای سال این سایت ها مشکل زیادی را ایجاد نمی کند، اظهار داشت: زمانی که تقاضا به زمان اوج می‌رسد و تقاضا از عرضه بیشتر می شود، نقش این سایت‌ها پررنگ تر می شود و برخی بلیت‌ها را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شرکت‌های هواپیمایی موظفند فروش بلیت را یا به‌صورت مستقیم از سایت خود یا از طریق دفاتر فروش بلیت و آژانس‌هایی که مجوز بند الف را دارند، انجام دهند.

خداکرمی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ یک از سایت‌های متفرقه مجوز نداده است و براساس مکاتبه ای که انجام دادیم، این سایت‌های اینترتی باید از سازمان مجوز بگیرد یا اینکه فیلتر و بسته می‌شود.

وی درباره اطلاعات درج شده روی بلیت‌ها نیز اظهار داشت : بلیت‌ها طبق دستورالعمل باید اطلاعات لازم را داشته باشد و معمولا به زبان فارسی و گاهی دو زبانه این اطلاعات درج می شود اما نوع هواپیما در بلیت نوشته نمی شود، چون موضوع از اهمیت سایر عوامل برخوردار نیست و اگر مسافری حساس باشد، می تواند از متصدی سوال کنند.

براساس اعلام معاون سازمان هواپیمایی کشوری، کسانی که از خدمات فروش بلیت یا پروازها شکایتی دارند می توانند به سایت سازمان و بخش شکایت‌ها مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *