جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مزایای مصرف بادام زمینی برای سلامت قلب

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 424543
مطالعه مصرف بادام زمینی نشان داده است که گنجاندن آنها به عنوان یک وعده غذایی پرچرب باعث بهبود واکنش تری گلیسیرید بعد از وعده غذا و حفظ عملکرد غشاء درونی رگ های قلب می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «جیائوران لیو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این باره می گوید: «مصرف بادام زمینی در قالب یک رژیم غذایی سالم، میان وعده سالمی محسوب می شود.»

هدف این تحقیق ارزیابی عملکرد عروق بعد از صرف یک وعده غذایی پرچرب بود.

نتایج این تحقیق اثبات می کند بادام زمینی باعث حفظ عملکرد عادی عروق می شود درحالیکه وعده های غذایی پرچرب در عملکرد عروق ایجاد اختلال می نمایند، از اینرو افزودن آن به وعده غذایی مفید می باشد.

عملکرد بد عروق نقش مهمی در پیشرفت بیماری تصلب شریان و تشکیل پلاک های کرونری داشته که در نهایت منجر به بیماری انسداد عروق کرونری می شود. معمولاً بعد از یک وعده غذایی پرچرب، عملکرد عروق، ولو موقتی، کاهش می یابد، تا زمانیکه چربی ناشی از خوراکی، که وارد خون شده، پاک شود.

به گفته لئو، تحقیقات گذشته نشان داده است افرادی که بیش از دو بار در هفته بادام زمینی مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی انسداد شریان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *