جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

اعلام دلیل لغو مزایده سرخابی‌ها

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 424473
چهارمین مزایده استقلال و پرسپولیس هم بی‌نتیجه ماند تا در فاصله دو ماه تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر دو تیم محبوب پایتخت همچنان در بلاتکلیفی به سر ببرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، طلسم دولتی بودن سرخابی‌های تهران همچنان به قوت خود باقی است. در حالی که از هفته گذشته، روز شنبه به عنوان زمان اعلام برنده‌های مزایده چهارم اعلام شده بود، تعویق‌های چند باره این اعلام، گمانه‌زنی‌های مختلفی را پیرامون این موضوع ایجاد کرد اما با اعلام رسمی سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر معرفی مالکان جدید استقلال و پرسپولیس، این امیدواری ایجاد شد که روز دوشنبه در نشست خبری رییس سازمان خصوصی‌سازی نام مالکان این دو باشگاه پرطرفدار اعلام شود اما به یک‌باره خبر رسید که این مزایده نیز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

هرچند تبعات این واگذاری و هشدارهای کارشناسان اقتصادی و ورزشی نسبت به عواقب خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس می‌تواند دلیل اصلی‌ لغو عدم اعلام نتیجه مزایده باشد اما واقعیت ماجرای لغو اعلام مزایده چهارم سرخابی‌ها ظاهرا قصه‌ی دیگری دارد.

در روزهای گذشته و پس از ورود دو کمپانی خودروساز بزرگ کشور به کارزار خرید استقلال و پرسپولیس، برخی از نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی هشدار دادند که سایپا و ایران خودرو با توجه به وضعیت اقتصادی خود توان اداره این دو باشگاه پرهزینه را ندارند و در نهایت به اجبار برای تامین این هزینه‌ها با افزایش قیمت خودروهای تولیدی خود، هزینه باشگاه‌داری خصوصی خود را از جیب مردم پرداخت خواهند کرد، که این مهم باعث شد اولین دغدغه‌ی جدی دولت و هیات واگذاری برای فروش استقلال و پرسپولیس پیرامون این موضوع شکل بگیرد.

از طرف دیگر با توجه به حساسیت‌های مطرح پیرامون واگذاری سرخابی‌ها، ظاهرا موضوع در دستور جلسه هیات دولت بررسی شده و بی‌نتیجه مانده است. در این راستا پس از بررسی مجدد آن در هیات واگذاری در جلسه صبح دوشنبه، این هیات نیز که با حضور سه وزیر ورزش و جوانان، دادگستری و اقتصاد و دارایی (وزاری هیات واگذاری) تشکیل جلسه داده، نتوانسته در موضوع اعلام برندگان مزایده چهارم به نتیجه‌ای برسد که همه دغدغه‌ها را رفع کند و به توقعات پاسخ بدهد، بر این اساس تصمیم گرفته شده که جلسه اعلام برندگان مزایده چهارم نیز برگزار نشود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد در سطوح ملی نگرانی‌های برای واگذاری استقلال و پرسپولیس مطرح است که هر روز نیز این موضوع زاویه‌ی جدیدی پیدا می‌کند. با لغو اعلام نتیجه مزایده چهارم اکنون بعید است که این دو باشگاه بدون رفع دغدغه‌های جدی مطرح پیرامون آنها واگذار شوند و شاید به گفته‌ی مقداد نجف‌نژاد نماینده مجلس باید به دنبال راهی برای اجاره این باشگاه‌ها به افرادی که اهلیت‌شان تایید شده است، رفت و از خیر واگذاری سرخابی‌ها به افراد حقیقی و حقوقی گذشت.

به نظر می‌رسد اکنون این باور قدرت گرفته است که این دو باشگاه پرطرفدار هم‌چنان در انحصار دولت باقی خواهند ماند تا شاید راهی درست برای اداره‌ی آنها یافت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بخواهیم و نخواهیم جهان سومی هستیم دیگه و بهتر از این هم نمی شود. دولت از فروش نفت و مالیات هزینه برای بازی فوتبال کند، این یعنی عقب ماندگی و به عقب رفتن اداره جامعه، بخاطر بی کفایتی و بی تدبیری .... با تشکر