جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سودی که تولیدی ها از بدحجابی می برند!

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 424422
تولیدی ها و فروشندگان پوشاک در کنار فعالیت شبکه های ماهواره ای بر گسترش پوشش نامتعارف در جامعه اثرگذار هستند ولی نمی توان در این میان نقش مسئولان و دستگاه های نظارتی را نادیده گرفت.
به گزارش جهان به نقل از امروله، حجاب به عنوان یک دستور الهی که بارها در قرآن کریم به آن تاکید شده است امروزه در میان بعضی از افراد با دگرگونی هایی همراه بوده به طوری که این افراد بر اساس تفاسیر خود از این مقوله در جامعه حاضر می شوند.

مقوله بد حجابي برخی از افراد، به يك معضل كاملا مشهود در جامعه تبدیل شده است كه فقط براي افراد بدحجاب مشكل ايجاد نمي كند؛ در واقع آسيب‌هايي كه از بدحجابي ناشي مي‌شود، تمام اعضاي جامعه را در بر مي‌گيرد.

یک استاد دانشگاه که در دبیرستان های دخترانه نیز تدریس می کند عنوان کرد: متاسفانه در برخی از خانواده ها تعصب و غیرت در برابر دختران نوجوان و جوانشان با افت همراه بوده است به نحوی که دیگر حساسیت زیادی در مورد بد حجابی و پوشش نا مناسب و حتی استفاده از لوازم آرایش و … به خرج نمی دهند.

مهتاب مرادی با اشاره به این موضوع که ادامه چنین وضعیتی باعث پیدایش افراد بدحجاب در جامعه می شود، تصریح کرد: شیوع شبکه های ماهواره ای در خانواده ها و سهل انگاری پدر و مادر در تربیت دینی فرزندانشان باعث شده که دیگر دانش آموزان به مباحث دینی و اخلاقی بی توجه شوند و سخنان ما هیچ تاثیری بر روی رفتار آنها نداشته باشد و اگر هم دانش آموزان به سخنان ما توجه کنند چون استمرار این جریان در خانواده وجود ندارد بلافاصله کمرنگ و فراموش می شود.

مرادی گفت: تنها کار ویژه حجاب، آرامش فردی و جمعی نیست بلکه هویت بخشی به افراد یکی از کارکردهای آن است.

مرادی خاطر نشان کرد: خانواده به عنوان اولین نهاد تربیتی هر فرد نقش بسزایی در فرهنگ، تفکر، نوع پوشش و ... دارد و انتظار می رود خانواده ها وفت بیشتری برای فرزندان خود بگذارند تا افرادی تربیت کنند که مورد قبول جامعه باشند.

یک خانم خانه دار نیز در این زمینه معتقد است که در چند وقت اخیر بدحجابی در سطح جامعه بویژه در مناطق تفریحی به شدت افزایش یافته است به نحوی که این مساله به عینه مشاهده می شود.

وی می گوید: من به جرات می توانم بگویم که هر بار که برای تفریح به مکان های مختلف با خانواده خود رفته ام چند مورد از زنانی را دیدم که در مکان های تفریحی به طور کامل روسری هایشان را از سر برداشته بودند و از این کار نیز هیچ ابایی نداشتند.

محمدی ادامه می دهد: تمام قضیه، افراد و زنان جامعه ما نیستند بلکه تولیدی ها و مراکز فروش پوشاک بانوان نیز در اشاعه بی حجابی و بد حجابی مقصر هستند به طوری که دیگر یک مانتو با دوخت که پوشش مناسبی به انسان بدهد، به راحتی پیدا نمی شود و یک خانم برای پیدا کردن یک مانتو ساده و بدون طرح باید ساعت ها مغازه ها را جستجو کند.

علی امیری صاحب یک مغازه عرضه پوشاک بانوان در شهرستان صحنه گفت: اکثر بانوانی که به مغازه من مراجعه می کنند به دنبال مانتو بدون مدل هستند ولی متاسفانه اکثر تولیدی ها برای سوددهی بیشتر خود دست به طراحی و دوخت مانتو های طرح دار بویژه آستین کوتاه و تک دکمه میزنند.

وی افزود: در کنار ده مانتویی که قرار است ساده تولید شود ۱۳ مانتو طرح دار و کوتاه تولید می کنند و یا بجای اینکه چندین دکمه در یک مانتو ساده و بلند به کار ببرند از یک دکمه برای مانتو کوتاه و مدل دار به کار می برند و افراد فکر می کنند این مدل روز است.

وی گفت: درست است که پیدا کردن مانتو ساده و یا طرح دار مناسب کار آسانی نیست ولی خود افراد هم به دلیل مدگرایی و چشم و هم چشمی لباس هایی را انتخاب می کنند که خودشان هم راضی نیستند که این موضوع عدم اعتماد به نفس افراد را می رساند که با توجه به مد روز که اکثرا به نفع سودجویان و تولیدی ها تمام می شود نوع پوشش خود را انتخاب می کنند.

اگرچه تولیدی ها و فروشندگان پوشاک دو عامل اصلی ورود پوشش نامتعارف در جامعه می باشند ولی نمی تواند نقش مسئولان و دستگاه های نظارتی را در این موضوع نادیده گرفت که با اقدامات موثر خود طوری رفتار کنند که جامعه دغدغه بدپوششی را نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *