جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۵
لاریجانی در مراسم تجلیل از نمایندگان جانباز و ایثارگر:

در مسأله هسته‌ای باید از دیپلماسی استفاده شود اما با رویکرد مقاومت/ سرمایه بزرگ، تکیه به خود و استقامت است

در مسائل اقتصادی و منطقه‌ای هم باید رویکردمان مقاومتی باشد
يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 424237
رییس مجلس با بیان اینکه در مسائل هسته‌ای حتماً باید از دیپلماسی استفاده شود، گفت: اما رویکرد باید همان رویکرد مقاومت و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اهداف باشد، مخصوصاً در مسائل منطقه‌ای که ما با یک موجودات بسیار وحشی طرف هستیم که اینها فقط بلدند دیگران را تکفیر کنند و به‌روی آن تیغ بکشند.
در مسأله هسته‌ای باید از دیپلماسی استفاده شود اما با رویکرد مقاومت/ سرمایه بزرگ، تکیه به خود و استقامت است
گروه سیاست جهان نيوز ـ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از کارمندان و نمایندگان جانباز و ایثارگر مجلس در سخنانی با طرح این سؤال که "آیا امروز ما در مصافی که در صحنه‌های مختلف داریم باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم یا خیر؟" گفت: ما یک مصاف بین‌المللی سنگینی در مسئله هسته‌ای داریم و یک مصاف هم در مسائل منطقه داریم، البته یک مسائل مهمی در اقتصادمان داریم که این سه موضوع بسیار مهم و کلیدی است.

رئیس مجلس افزود: شاید بدون تکیه بر تجربه گذشته نتوانیم به‌درستی از این مصاف‌ها خارج شویم، اینکه رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد تأکید مکرر دارند که باید روی اقتصاد مقاومتی تکیه شود و یا امسال در ابتدا در مشهد فرمودند اقتصاد باید مردمی شود و کسانی که در حوزه اقتصاد حضور دارند یک فکر مجاهدانه داشته باشند، این نشان می‌دهد که تلقی ما نسبت به مصافی که داریم چه در مسئله هسته‌ای و چه در مسئله اقتصادی و یا منطقه‌ای باید مجاهدانه و با رویکرد مقاومتی باشد اما تاکتیک‌هایش متفاوت است.

وی با بیان اینکه در مسائل هسته‌ای حتماً باید از دیپلماسی استفاده شود، گفت: اما رویکرد باید همان رویکرد مقاومت و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اهداف باشد، مخصوصاً در مسائل منطقه‌ای که ما با یک موجودات بسیار وحشی طرف هستیم که اینها فقط بلدند دیگران را تکفیر کنند و به‌روی آن تیغ بکشند.

لاریجانی با بیان اینکه جریان تکفیر یک پدیده بسیار زشت در امت اسلامی است، گفت: البته اصل آن وجود دارد و واقعیت است و الآن در سوریه، یمن و عراق شما وضع را این‌طور می‌بینید که اینها به‌جای اینکه مقابل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بایستند تیغشان را به‌روی مسلمانانی که برادرشان هستند، می‌کشند که این نشان می‌دهد راهی که امام خمینی پیش روی ما گذشت یک سرمایه است.

رئیس مجلس اضافه کرد: اینکه ما روی خودمان تکیه کنیم و استقامت داشته باشیم و به مسائل ملی‌مان توجه داشته باشیم یک سرمایه بزرگ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم این نشست‌ها که به‌مناسبت میلاد مسعود اولیای دینی ما برگزار می‌شود، توجه ما را به تجربیاتی که در طول انقلاب داشتیم بیشتر کند و از این تجربیات استفاده کنیم که اگر این‌طور شد، ان‌شاءالله خداوند برکاتش را به همه ما ارزانی خواهد کرد و توفیقات پی‌درپی را عاید ملت ایران می‌کند.

لاریجانی در ادامه اظهاراتش ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و نیز سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: همان‌طور که گفته شد این یک افتخاری برای پارلمان و مجلس شورای اسلامی است که تعداد قابل توجهی از نمایندگان جزو رزمندگان، آزادگان و جانبازان هستند. البته همین‌طور همکاران ما در بخش‌های اداری، تعداد قابل توجهی جزو رزمندگان، آزادگان و جانبازان هستند که امروز با عزیزان جانباز در مجلس خدمت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: حضور جانبازان و ایثارگران در مجلس و دیگر نهادها نشان می‌دهد که حرکت جمهوری اسلامی به‌سمتی است که تمام مسائل مهم کشور را بر دوش کسانی قرار می‌دهد که از یک سابقه ایثارگری و فداکاری در راه انقلاب برخوردار هستند و این هم حق است.

رئیس مجلس تأکید کرد: این عزیزان در آزمون‌های بسیار مهم و سرنوشت‌سازی شرکت کرده و موفق شده‌اند و مدال ایثارگری و مقاومت را بر سینه دارند که این یک حرکت بسیار درست و سنجیده‌ای است که در قوای مجریه، مقننه و قضائیه تلاش بشود که از نیروهای فداکار در راه انقلاب بیشتر استفاده شود.

لاریجانی همچنین به بخشی از صحبت‌ها و دغدغه‌های نمایندگان جانباز مجلس اشاره کرد و گفت: اینها گوشه‌هایی از تلاش‌هایی بود که در مجلس برای عزیزانی که در راه انقلاب فداکاری کرده‌اند، انجام شده است؛ البته ما ادعا نمی‌کنیم که کار کاملی انجام شده است اما در قبال فداکاری این عزیزان اینها گام‌های کوچکی بود که باید برداشته می‌شد.

وی با بیان اینکه شاید یکی از کارهای مهم در مجلس همین تصویب قانون جامع ایثارگران بود، گفت: البته این قانون مشکلاتی را نیز پیدا کرد اما به‌لطف خدا پیگیری‌ها به نتیجه رسید که همه ایثارگران در کشور از یک قانون جامع برخوردار باشند.

رئیس مجلس تأکید کرد: یک نکته مهمی که وجود دارد این است که گردنه‌های بسیار سنگینی در انقلاب را که یکی از آنها دفاع مقدس بود ما شاهد هستیم که این گردنه‌ها که ما با همین فداکاری، ایثارگری و مقاومت توانستیم از آن موفق بیرون بیاییم که فتح خرمشهر یک قله‌ای از این ایستادگی و فداکاری بود.

لاریجانی اظهار داشت: اگر به پدیده فتح خرمشهر از منظرهای مختلف توجه کنیم، می‌بینیم که نکته اصلی توفیق در این زمینه این بود که ما از حضور نیروهای مکتبی و فداکاری که جنگ را به‌عنوان یک وظیفه دینی قبول کرده بودند، برخوردار بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و مشکلات ایجاد شده در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ابتدای جنگ ما گرفتار یک شرایط خاصی بودیم و رئیس جمهور کشورمان وفایی به نیروهای مکتبی نداشت و نیروهای حزب‌اللهی را از جنگ جدا می‌کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: بنی‌صدر در آن سال‌ها حاضر نبود حتی سلاح‌های متعارف را در اختیار سپاه قرار دهد، لذا اینها با یک مشقتی در جنوب از کشور دفاع می‌کردند اما بعد از اینکه او از فرماندهی کل قوا عزل شد و مجلس او را از ریاست جمهوری عزل کرد، فضای کشور، یک فضای دیگری شد.

لاریجانی با بیان اینکه پس از عزل بنی‌صدر به نیروهای مکتبی تکیه شد، اظهار داشت: تکیه به نیروهای مکتبی در جبهه‌های ما مشحون شد و نیروهای فداکار انقلاب به جبهه‌ها اعزام شدند. نیروهای حزب‌اللهی فرماندهان جنگ ما، نیروهای فداکار انقلاب شدند که اینها باعث شد که با تاکتیک‌های بومی ما توانستیم حصر آبادان را بشکنیم و فتح خرمشهر رقم بخورد، البته قبل از‌ آن ما واقعاً پیشرفت قابل توجهی در جنگ نداشتیم، اما چند تک هم انجام شد که ناموفق بود.

وی با تأکید بر "وقتی فضای کشور عوض شد و فضای سیاسی تغییر کرد شاهد حضور نیروهای مکتبی در جنگ هستیم" گفت: این پیروزی‌ها پشت سر هم به وجود آمد که به‌دلیل حضور نیروهای مکتبی بود.

رئیس مجلس ادامه داد: در فاصله اندکی حصر آبادان شکست و سپس به‌فاصله چند ماه خرمشهر آزاد شد که یک قله‌ای در پیروزی‌های ملت ایران بود و سرنوشت جنگ در آنجا تغییر کرد.

لاریجانی اضافه کرد: این تجربه موفقی بود که تکیه کردن به نیروهای مکتبی، استقامت‌داشتن ثمره‌اش برای ملت بزرگ ایران است و شرایط را تغییر داد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
تاشما سرگرم سخنرانى هستى فاتحه هسته اى را دارند ميخوانند.!
واقعا منم دلواپسم
United Kingdom
تا قبل از تیم مذاکره فعلی سیاست دیپلماسی بود و استقامت ولیکن از زمان روی کار امدن تیم فعلی سیاست فقط شده دیپلماسی و از استقامت خبری نیست
France
همیشه خاکستری
آقای لاریجانی شما اگه مقاومتی دیدی از طرف دلالان مذاکره سلام ما رو هم بهش برسون