چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 20 Sep 2017
 
۲۵
۷۱
رييس انجمن جايگاه‌داران سوخت :

درباره بنزین مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم!

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
بيژن حاج محمدرضا، رييس انجمن جايگاه‌داران سوخت مي‌گويد: ما اين دروغ را سر زبان‌ها انداختيم چون برخوردها تند شده بود و بايد كاري مي‌كرديم تا ماجرا بالا نگيرد.
درباره بنزین مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم!
به گزارش جهان، روزنامه اعتماد نوشت: برخي عدم واريز سهميه‌ها را به تصميم دولت براي جبران كسري بودجه هدفمندي يارانه‌ها مرتبط مي‌دانند. برخي هدف دولت را رساندن قيمت به فوب خليج فارس مي‌دانند. در حال حاضر قيمت بنزين فوب خليج فارس هزار و ٢٥ تومان است و بعيد نيست كه دولت بخواهد همين قيمت را ملاك عمل قرار دهد؛ مقابله با قاچاق گسترده سوخت گزينه ديگري است كه برخي آن را مطرح مي‌كنند. منابع آگاه مي‌گويند دولت اعلام كرده است سهميه خودروهاي عمومي و... را بريزيد و براي خودروهاي شخصي منتظر ابلاغ دستور جديد باشيد. همين امر نشان مي‌دهد احتمالا قرار نيست سهميه‌اي واريز شود و بنزين با قيمت هزار تومان فعلا در جايگاه‌ها عرضه مي‌شود.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: در حالي كه قرار بود ساعت ١٢ بامداد روز جمعه اول خرداد، سهميه ماهانه بنزين، ٦٠ ليتر به ازاي هر خودروي شخصي به كارت‌هاي سوخت واريز شود، اين اتفاق نيفتاد. گفتند تا دو روز آينده سهميه‌ها واريز مي‌شود چرا كه سهميه خودروهاي عمومي واريز شده است اما بيژن حاج محمدرضا، رييس انجمن جايگاه‌داران سوخت مي‌گويد: ما اين دروغ را سر زبان‌ها انداختيم چون برخوردها تند شده بود و بايد كاري مي‌كرديم تا ماجرا بالا نگيرد. وي در توضيح اين مطلب به «اعتماد» گفت: در جايگاه مسعوديه مردم منتظر واريز سهميه بودند تا بنزين بزنند، ساعت از ١٢ گذشت و اين اتفاق نيفتاد، باور مي‌كنيد برخي آن قدر عصباني شدند كه مي‌خواستند با كارگران جايگاه‌ها درگير شوند؟ همكار ما گفته بود بياييد بنزين بزنيد و پول بنزين سهميه‌اي را بدهيد، و بعدا ما‌به‌التفاوت را حساب مي‌كنيم. وي گفت: بسياري از بلاتكليفي عصبي‌تر بودند، ما هم به دروغ گفتيم اشكال نرم‌افزاري است و مشكل به زودي حل مي‌شود. او با اشاره به اينكه بهتر بود دولت حداقل متوليان توزيع بنزين را در جريان تصميمات جديد خود قرار مي‌داد، گفت: در نامه‌اي كه به آقاي زنگنه نوشتيم، اعتراض خود را به عدم واريز بنزين سهميه‌اي بدون اطلاع‌دادن به جايگاه‌داران ابراز كرديم. وي ادامه داد: ما در اين نامه به وزير نفت گلايه كرديم اين كار باعث شد كه در سه هزار و ٤٠٠ جايگاه سوخت كشور، به مردم دروغ گفته شود. يعني اگر در هر جايگاه ١٠ نفر مشغول به كار هستند، ٣٤هزار نفر به مردم دروغ گفتند، زيرا كه هيچ اطلاعي از وضعيت نداشتند. علاوه بر اين نبايد فراموش كرد كه در بسياري از جايگاه‌هاي بنزين سطح كشور، خشم مردم برانگيخته شد و احتمال درگيري به‌شدت بالا رفت. حاج محمدرضا درباره وضعيت جايگاه‌هاي پايين شهر خصوصا مسعوديه افزود: به‌طور نمونه در جايگاه مسعوديه تهران، مردم از ساعت ١١شب پنج‌شنبه در صف به انتظار واريز سهميه ايستاده بودند. بسياري از اين افراد قصد داشتند كه مسافرت كنند و در اين جايگاه قصد داشتند بنزين بزنند. وقتي سهميه‌ها واريز نشد، تنها يك جرقه كافي بود كه اتفاقات سال ١٣٨٦ تكرار شود. تنها كافي بود كه برخورد نادرستي با مردم شود تا كل جايگاه به آتش كشيده شود. به همين خاطر مسوول جايگاه به هر كسي كه در اين جايگاه بود، بنزين آزاد را به قيمت سهميه‌اي داد تا عصبانيت مردم فروكش كند و جايگاهش آسيب نبيند. در حقيقت جايگاه‌ها از روش قرض الپس‌نده براي جلوگيري از درگيري با مردم استفاده كردند و از جيب‌شان هزينه كردند تا مشكلي پيش نيايد. مسوولان بايد از خود بپرسند اگر خشم مردم منجر به درگيري مي‌شد چه كسي پاسخ مي‌داد؟ به گفته وي اين اتفاق در چند جايگاه ديگر هم افتاد.
همه بنزين مي‌خواهند
کد مطلب: 424159
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۰۹:۴۳
کار این دولت شده [...]
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۰۹:۴۴
واقعا تبتر تون غیر اخلاقیه... اسم فرد و جایگاه حقوقی اش رو مینویسند نه اسم روزنامه رو
خوبه کسی مطالبی که از اوباما نقل قول کرده اید رو با تیتر جهان نیوز کار کنه؟
رهگذر
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۹:۵۱
یعنی توسطر اول به نقل از روزنامه اعتمادو ندیدی؟!!!
عراقچي
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۰۹:۵۳
[...]باد بر دولت [...]
شرم آور است، [...]ترين دولت در 35 سال
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۹:۳۷
گرانی بنزین اما ثابت ماندن یارانه ها.
ای مستضعفین، ای محرومین، ای اقشار کم درآمد، زیر چکمه وزرای مرفه و متمول دولت امید، له شوید... دولت از مردم انتقام می گیرد...
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۰۹:۵۷
مگه تاحالا صداقت هم داشتید
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۰۹:۵۷
شما کارتان [...] مردم است جناب
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۰۰
گور بابای فقرا و ندارها... بچه پولدارها رو عشقه...چه سهمیه بریزیم و یا نه به هیچ کجاشون برنمیخوره.. به ما هم که بسی دنبال آزادی!!! هستیم رأی خواهند داد
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۱۴
اصولا اصلاح طلبان به دنبال تحریک مردم و آشوبهای خیابانی هستند
حقوق شهروندی
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۱۸
دولت راستگویان
عبداله
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۲۱
راستی وقتی ما اینهمه مغز متفکر و پروفسور توی مملکت داریم، چرا قدرشان را نمی دانیم!!
جناب پروفسور آمده اند و به بهانه موهوم آرام کردن مردم، دروغی گفته اند تا وقایع محتمل(!!) دو روز عقب بیافتد!
آیا در آن دو روز قرار بوده جایگاه ها بادیگارد استخدام کنند؟
چطور رویشان می شود اینگونه با وقاحت بگویند دروغ گفتیم!

بابا صد رحمت به تصمیم مسؤولان امنیتی در قضیه تراختور تبریز!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۳۳
واقعا این دولت میخواد با مردم چه کنه؟!
هر روز یه کالایی که نیاز اساسی مردمه داره گرون میشه.!
آخه مردم چه گناهی کردن که یه عده بی کفایت نمیتونن مشکلات اقتصادی رو حل کنن؟
خواهشمندیم برید کنار تا کسانیکه میتونن بیان کار کنند.
یزد
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۰
استراتژی اینه که اعتراضاتعمومی رو بالا ببره و مردم رو از نظام نا امید و دلسر کنه و به عبارتی فشار از پایین و چانه زنی در بالا رخ دهد
[...]
میدونم نظرمو نمیذاری جهان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۳
این کار دولت بستن شمشیر روی مردم مستضعف است والا پولدارها نه تنها مشکل مالی ندارند بلکه اصلا به خودرو های گران قیمتشان کارت تعلق نگرفته بوده است و سهمیه ای نداشته اند که حذف شود!! آیا دولتی که ابتدای سال گفت امسال افزایش قیمت نداریم راستگوست؟؟!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۴
این کار دولت بستن شمشیر روی مردم مستضعف است والا پولدارها نه تنها مشکل مالی ندارند بلکه اصلا به خودرو های گران قیمتشان کارت تعلق نگرفته بوده است و سهمیه ای نداشته اند که حذف شود!! آیا دولتی که ابتدای سال گفت امسال افزایش قیمت نداریم راستگوست؟؟!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۸:۴۸
خلایق هر چه لایق.
علی
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۴
دروغ سر منشا تمام پلیدیهاست ----داریم در جامعه مبینیم
علیرضا
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۷
دولت تدبیر و امید خدا نگهدار تو
این است دولت راستگويان
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۰:۵۶
جهان قیمت بنزین 52سنتت است که با دلار دولتی می شود 1500تومان چرا مردم را گمراه می گنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۱:۰۵
وقتی اداره امور وزارت خانه ها به دست[...] بیفته بهتر از این نمیشه دیگه
یه مشت [...]
یه مشت [...]
یه مشت [...] بازنشسته
استیضاح وزیر نفت رو از مجلس محترم خواستاریم
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۱:۱۷
دولت [...]
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۱:۴۷
از اول کار دولت [...] امید با [...] شده و تا اخر ادامه داره اگه صادقانه با مردم باشن مطمئنن کله پا می شن
مهدی
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۱:۵۲
اقا جان خیلی ساده ای !!! [...] و امثالهم که در این دولت عیب نیست مثل حذف یارانه ها مثل برداشت از صندوق ذخیره مثل تغییر در وزرا و ................ اینقدر آقای نوبخت و بعضی وزرا راحت [...] میگن که آدم میگه اینا مردم و چی فرض میکنند . آقا جون راحت [...] بگین نگران هم نباشین
مفتاحی
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۱:۵۸
این حرف ها از اصل و اساس و پایه به دولت راستگویان نمی چسبد.
آقاجان، گیر نده! نمی چسبه دیگه!!
البته اگر بنزین را با یونولیت قاطی کنی چسب خوبی درست می شود که ممکن است بتواند این جور چیز ها را بچسباند. حالا شما امتحان کن، ضرری نداره!
yashar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۱:۵۹
بابا چه دروغی!!!
به دولت راستگویان تهمت نزنید میری جهنما!!!
اینها دارن برای مردم کار میکنند چون میخان چرخ زندگی مردم بچرخه
تازه هیچ تصمیمی برای گرانی بنزین ویا تغییرمقدار سهمیه صورت نگرفته! این دروغه؟؟؟؟
حالا میخان تصمیم بگیرین !ایرادی وارده؟
اصلا نمیزارن این دولت کار بکنه یک مشت کم حافظه!
حالا 60لیتر بنزین نریختن ببین چه بلبشویی شده
مگر سانترفیوژها ازکار افتاده؟
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۱:۵۹
دولت راستگویانه دیگه! مگه کاری به جز [...] ملت بلده! حاج حسن کلید ساز مچکریم
مردم
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۰۵
خدا ازتون نگذره
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۱۶
دولت راستگویان؛ دولت حُسن است و حَسن..
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۲۹
دولت راستگویان را عشق است
این بود بلدم بلدم!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۲
آقا شما هم دیگه خیلی تندش کردید.... خدایی کدوم جایگاه داری بنزین آزاد رو به قیمت سهمیه ای داد؟
پویا
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۳
از دولت [...]بهتر از این هم انتظار نمی رود مثل برنامه هسته ای که به مردم [...] میگن
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۳
واقعا فکر می کنید دولت از [...] خجالت می کشه یا براش ارزش داره صادق بودن با مردم؟!!!!!!!!!!!!!
Amir
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۹
امان از [...]دولت....

وای به روزی که ملت به دولت بی اعتماد شوند
کوته فکر تر از این سیساستمداران ندیدیم
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۳:۲۵
دولت تدبیر!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۳:۳۵
دولت راستگویان
من
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۳:۴۷
پس میگید دروغ گناه کبیره است پس با مسلحت هم میشه گناه کبیره کرد؟
وزوانی
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۳:۵۱
امان از دولت راست گویان
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۴:۲۹
دولت راستگویان!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۴:۳۲
دولت دروعگویان
تدبیر!!!امید!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۴:۴۵
در حال حاضر قيمت بنزين فوب خليج فارس هزار و ٢٥ تومان است
خب آنوقت درآمدها را نیر همسان سازی بکنید
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۴:۴۷
[...] در ذات این دولت بود و هست و خواهد بود
م
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۴:۵۱
قرض ال پس نده !!
واقعا عجب مدیریت و مشخصا مدیریت بحرانی در کشور و در شوراهای ضد بحران دستگاه اجرایی کشور وجود دارد که موضوع به این مهمی را باری به هر چهت وبدون لحاظ تبعات ان یک دفعه تصمیم به اجرا می گیرند . بهتر است در این مورد دولت محترم اعلام موضع رسانه ای وشفاف نماید و بر حسب ذکر محدوده زمانی و تاریخ مشخص و وبر حسب سنجش همه جوانب اوضاع اقدام نماید
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۴:۵۸
دولت عمدا نارضایتی رو دامن میزنه تا هر جور شده با توافق کدخداش رو به کشور برگردونه.
مهدی
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۵:۰۴
پس دولت راستگویان چی شد ؟ ما دولت راستگویان هستیم چی میشه ؟ این دولت دولت راسگویان است یعنی چه ؟ سرکاری بود ؟
مهدی
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۵:۰۵
گفتند برای گران کردن نان برنامه ای ندارند ولی دیدیم که به نام آزاد پزی نان سنگک در شیراز از 500 گرم و 650 تومان شد 450 گرم و 950 تومان گفتند برای بنزین برنامه ای نداریم سهمیه را قطع کردند گفتند که مسکن مهر را تا پایان 94 تمام میکنیم بعد گفتند پایان 95 الان وزیر میگوید شاید چند دولت بعد پایان یابد گفتند عزت را به پاسپورت برمیگردانیم در عربستان برگشت گفتند برنامه 100 روزه داریم که اقتصاد را دگرگون میکند الان 2 سال میگذرد ولی 100 روز نشده گفتند مذاکره میکنیم با کدخدا تحریم برداشته میشود هر روز کدخدا تحریم اضافه میکند گفتند برنامه داریم برای بهبود کسب و کار ولی کسب و کارها و تولیدی ها 2 سال است که که میلنگند و دچار رکود هستند گفتند از رکود عبور کردیم ولی ما که ندیدیم گفتند که تورم جیب مردم است ولی الان گیر دادند که نه تورم آمار بانک مرکزی است و گفتند و گفتند و گفتند و گفتند و ........ گفتند ما دولت راسگویان هستیم و بس
چوبین
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۵:۲۳
دولت راستگویان.
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۵:۲۴
دولت راستگویان
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۵:۲۶
عجب!!!!! باید به اون جایگاهدار که اومده به مرمی که بنزین آزاد زدند لطف کرده و به نرخ بنزین دولتی پول گرفته و جلوی آتش سوزی را گرفته مدال شجاعت داد!!!!. واقعا اختلاف 18 هزار تومان برای مردمی که دارای خودرو هستند و قصد مسافرت !!! داشتند اینقدر مهم است که از ساعت 11 شب درصف بایستند و بخواهند پمپ بنزین آتش بزنند؟ به نظر من این حرف ایشان توهین به مردم است و قابل پیگیری. پس نقش نیروی انتظامی در جلوگیری از حادثه چیست؟
کاظم
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۵:۴۶
ايا در دولت راستگويان حرف راست هم مگر شنيديم ؟
ناشناس2
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۶:۰۳
متاسفم
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۶:۳۰
تاکسی های زیادی هستند که سهمیه می گیرند ولی اصلا کار نمی کنند. نظارت شود فقط تاکسی هایی که مسافرکشی می کنند سهمیه بگیرند.
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۶:۳۸
عیب نداره بابا، دولت راستگویانه
حميد
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۶:۴۵
روحاني مچكريم
جواد
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۶:۴۵
اين يعني دولت راستگويان تدبير و اميد ، كشك !
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۶:۵۹
آخه از دولت تدبیر وامید ودولت راستگویان چه انتظاراتی دارید شما ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۸:۱۵
این یعنی تدبیر !!!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۸:۳۴
ما گله ای نداریم، دولت راستگویان است!!!!!لابد دروغه، راست بوده!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۹:۵۷
یادمه سال 88 یه عده ریختند توی خیابونا و شعار میدادند:« دولت سیب زمینی، نمیخوام نمیخوام».
حالا بخورید و کیف کنید
بابک
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۲۰:۰۳
هردم ازین باغ بری میرسد...اقتصاد ما وارونه اس...همه چیز جهشی داره گرون میشه ولی تورم هم داره با شیب تند کم میشه و پایین میاد البته به زعم آمارهای الکی و ساختگی بانک مرکزی و مرکز آمار...اینم از کرامات شیخ ماست...سال سال دریغ از پارسال.
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۲۱:۰۸
شماازاول دولت تدبیر وامید کی به مردم راست گفتید.
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۲۲:۱۷
آقای حقوقدان کم کم دارند متوجه می شوند مملکت داری کار ساده ای نیست که با لفاظی در رأی گرفتن از مردم انجام شود.
وقتی در بحث هسته ای هم بخاطر دورویی غربی ها به نتیجه نرسیدند و تحریمها بدتر شد عیار دولت تدبیر و امید عیان میشه.
ضمنا اگه ژنرال نفتی یه وقت زبونم لال خواست استعفا بده مسول جایگاه مسعودیه را سفت بچسبید که بلکه در اوپک و ... هم نجاتتون بده
بهروز
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۲۲:۳۰
دولت محترم احمدی نژادوقتی پرداخت یارانه نقدی را با کلی تبلیغ شروع کرد واین سنگ رادرچاه اقتصاد انداخت به فکر این نبود که امکان پرداخت اعانه ملی برای همیشه وجودندارد واین سم مهلکی است که اثراتش براقتصاد صدقه ای وبیمار ما حالا حالا ها رفع نخواهدشد .البته اگر چاپ کنید
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۲۲:۵۶
کارتون از دروغ شروع شده 20 درصد حقوق کارگران اضافه شده همه چیز گران شده یه کم از ملت خجالت بکشید شماها نمیتونین راس بگین
محمد
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۲۳:۳۶
دوسال هست داریم شعار ودروغ می شنویم بالااخص ازمذاکرات پشت پرده هسته ای ...!!!!
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۰۰:۱۴
دولت راستگویان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رهگذر
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۰۰:۴۶
یعنی تا حالا هرچی گفتین راست بوده س؟!!!!!!!!!!
زير خط فقر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۰۸:۲۴
با اين شيب ملايم مردم رو(...) هم كنن صداشون در نمياد
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۱۰:۳۷
بيچاره ما كارگراي قراردادي صد هزار تومن حقوق اضافه كردن در قبالش پول و اب و برق و گازو بنزين دو برابر شد يه چيزي باسد بزاريم رو اون صد تومن تا بتونيم اونارو بديم و هر سال فقير تر از سال قبل داريم ميشيم چرا به فكر ما نيستيد اي نماينده ها چيكار ميكنيد البته حق داريد سير از گرسنه خبر نداره بدبخت شديم خسته شديم بي عدالتي تل كجا از قران خدا بترسيد
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۱۰:۴۶
چی بگم ..............................
ایرانی
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ۱۱:۰۵
هیچ امیدی به نمایندگان مردم(دولت) نیست ای علما لطفا بداد مردو برسید و از مردم حمایت کنید
علی
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۷:۰۵
دروغگو دشمن خداست.