سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۵
۴۸

اصلاحات شکست بخورد، مردم‌ انقلاب می‌کنند!

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 424045
احمد نقیب زاده گفت: بی‌پرده بگویم اگر شکست بخوریم و مردم از اصلاحات و آنچه برآمده از اصلاحات است نا‌امید و سرخورده شوند راه انقلاب را در پیش خواهند گرفت. گناه این سرخوردگی بر دوش اصلاح‌طلبان و دولت برآمده از آنان است.
اصلاحات شکست بخورد، مردم‌ انقلاب می‌کنند!
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد نقیب‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت ندای ایرانیان گفته است: اگر مردم احساس کنند که تکیه امروزشان به روحانی، دولت‌اش، رهبران اصلاحات و برخی از اصلاح‌طلبان بی‌فایده بوده است راه رادیکالیسم را در پیش می‌گیرند.

او همچنین افزوده است: بی‌پرده بگویم اگر شکست بخوریم و مردم از اصلاحات و آنچه برآمده از اصلاحات است نا‌امید و سرخورده شوند راه انقلاب را در پیش خواهند گرفت. گناه این سرخوردگی بر دوش اصلاح‌طلبان و دولت برآمده از آنان است.

* تلاش سمپات‌های دولتی در ایران برای «منجی‌نمایی» دولت‌ها در ایران امری مسبوق به سابقه است

در دوران دولت دوم آقای هاشمی رفسنجانی نیز از جانب کسانی که فکر می‌کردند آقای هاشمی یگانه دوران و امیرکبیر زمان است و بعد از او نظم و نسق امور از هم می‌پاشد؛ تلاش شد تا دولت ایشان دائم‌العمر شود.

در دوران دولت اصلاحات نیز؛ جریان سیاسی خاص با اتخاذ این تحلیل که یا هم‌اکنون یا هیچوقت؛ تلاش خود را برای استحاله نظام جمهوری اسلامی ایران به شکلی همه‌جانبه صورت داد و حتی تئوری «فتح سنگر به سنگر نظام» را نیز مطرح کرد اما موفق نشد و دولت دیگری در خط مقابل اصلاحات بر سر کار آمد.

سوگمندانه در دولت دوم احمدی‌نژاد نیز مباحث مادام‌العمرخواهی سمپات‌های دولت تا آنجا شدت گرفت که تئوری «یا کاندیدای دولت یا دوباره احمدی‌نژاد»! در حلقه‌های انحراف مطرح شد و حتی روزنامه ایران با مدیریت وقت خود طی یادداشتی از این نوشت که مردم پس از انتخابات دولت جدید به صحنه (منظور همان خیابان است) خواهند آمد و احمدی‌نژاد را برمی‌گردانند!

در دوران صدارت دولت فعلی نیز اگرچه کمتر پای چهره‌های دولتی در میان است اما تعریف و تمجیدهای آنچنانی و تملّق‌های خاص از رئیس جمهور روحانی و همینطور منجی جلوه دادن دولت یازدهم از جانب معاریف جریان سیاسی خاص؛ رنگ و بوی رفتارهای غلط گذشته را دارد.

«روحانی قهرمان عدالت‌پروری است»، «با توافقات هسته‌ای از جنگ رهیدیم» و «در صورت شکست روحانی مردم انقلاب! می‌کنند» نیز حرف‌هایی هستند که صرفاً مزاج مذکور را تبلیغ می‌کنند.

در ردّ صحبت‌های نقیب‌زاده باید به دو نکته مهم اشاره کرد:


یکم: در تمام تلاش‌های اشاره شده مبنی بر منجی جلوه دادن دولت‌های قبلی و یا نمایش دادن چهره‌های آن دولت‌ها به عنوان «آخرین راه»؛ نه تنها مردم پس از پایان عمر دولت مذکور، بواسطه برخی اشتباهات بروز کرده از سوی دولتمردان؛ از نظام و انقلاب اسلامی دلسرد نشدند بلکه در منصه‌های بعدی بسیار پرشور‌تر و گسترده‌تر به میدان حمایت از نظام اسلامی شتافتند.

و دوم: حرف نقیب‌زاده مبنی بر دل بستن مردم به اصلاحات و چهره‌های آن و احتمال سرخوردگی اجتماعی بیشتر یک شوخی به نظر می‌رسد.

زیرا مردم ایران طی ۱۴ سال گذشته در هیچ انتخاباتی به اصلاح‌طلبان و چهره‌های بزرگ و کوچک آنها به صورت حداکثری و گفتمانی رأی نداده‌اند.

جریان خاص، در انتخابات سال ۹۲ نیز تنها طی دو، سه روز آخر و آنهم به صورت تلویحی (و نه رسمی) از باب اینکه به قهر از انتخابات متهم نشود ابراز کرد که به چهره‌های مثل آقای روحانی رأی می‌دهد. حال اینکه به واسطه همین حمایت غیر رسمی کوتاه مدت؛ مردم به سران اصلاحات دل بسته باشند و در صورت شکست دولت کنونی سر به انقلاب! بگذارند مسئله‌ای است که منطقاً صحیح به نظر نمی‌رسد.

در پاسخ به نقیب‌زاده همچنین باید تأکید کرد که تجربه ۳۷ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که تکیه مردم نه به دولت‌های زودگذر که به نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

مردم نشان داده‌اند که با فساد ۱۲۳ میلیاردی ابتدای دهه ۷۰ همان مواجهه‌ای را دارند که با فساد شهرداری تهران در اواخر دهه ۷۰ و با فساد ۳ هزار میلیاردی در اواخر دهه ۸۰!

مردم ایران به نیکویی می‌دانند که بروز فساد در هر عرصه و دولتی ممکن و میسور است اما آنها دل به ولایت اسلام ناب بسته‌اند به این دلیل که اسلام ناب و تفکر اصیل شیعی، اهل مماشات با ثروت‌های بادآورده و مفاسد ریز و درشت نیست و گناهکار مستوجب عقوبت را هرکه باشد کت می‌بندد و حد می‌زند.

خواه در دولت امیرالمؤمنین باشد خواه در نظام جمهوری اسلامی ایران.

اینکه دولت‌های منتخب تا چه اندازه با این سیاست هماهنگ باشند یا نباشند مسئله‌ی دیگریست...

گفتنیست، نقیب‌زاده مدتی قبل در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد؛ ادبیات ناروایی را نسبت به اکثریت مردم ایران به‌کار برده و عنوان کرده بود:‌ بخش توده‌وار جامعه لشکر خوبی برای پوپولیست‌ها و دغلبازان هستند! اما جامعه مدنی (بخوانید پردرآمدها) نوع نگاهش با تجزیه و تحلیل و تفسیر همراه است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اول از همه ميام سراغ خودت
آفرین.....
Estonia
ما مردم هميشه اصلاح طلب ها را ديکتاتور مي دانيم همه اصلاح طلب ها ديکتاتور هستند اعم از ندا و ... چرا که همواره در طي 8 سال رياست جمهوري خاتمي و بخصوص در اين ده سال اخير اوج ديکتاتور بودن اين ها را ديده ايم . اينها خودشان را نيز اگر لازم بدانند مي کوبند و تخريب مي کنند و به هم رحم نمي کنند چه برسد به سايرين يعني ملت و ديگران .
Estonia
مي دونيد چرا ما مردم به اصلاح طلبان ديکتار مي گوييم ُ علتش اين است که در آن8 سال و مجلس و در شوراي شهري که اکثريت ?? نفره داشتند ُ آنقدر تو سر همديگه زدند ُ آنقدر به هم بدو بيراه گقتند تا اينکه شوراي شهر تهرا ن بدون اينکه دوره اش به اتمام برسد ُ مردم درش رو تخته کردند و عطايش را به لقايش بخشيدند و کارهاي فراواني از اين دست . بابا اصلاح طلبي که بخودش هم ورحم نمي کنه ُ در اوج ديکتاتوريه ُ بخاطر همين سابقه ديکتاوري اصلاح طلبان ُ ما مردم مطمين بوديم که آنها به راي مردم به آقاي احمدي نژاد عزيز و نمونه و تک ُ احترام نخواهند گذاشت و فتنه88را رقم زدند که ما منتطر اعدام سران فتنه 88هستيم . بله اصلاح طلبي که تو سر خوديش مي زند و به خودي هاش رحم نمي کنه ُ بطريق اولي به ديگران که هم نظرش نيستند بيشتر رحم نخواهندکرد . ما مردم شما را در اوج و نهايت ديکتاتور بودن مي دانيم ُ با توجه به شناختي که از ديکتاتور بودن خودتون داريد ُ مطمين هستيم که به ما مردم خورده نخواهيد گرفت که هميشه به شما بگوييم ديکتاتور . اصلاح طلبان ديکتاتور .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبان بجز فساد قدرت طلبی هیچی نیستند
Estonia
چیه دلت برای فتنه کردن تنک شده ؟ دلت داره لک می زنه برای فتنه ؟ دوباره هوس فتنه گری داری ؟ تا فتنه نکنی آرام و قرار نمی گیری ؟ کور خوندی اصلاح طلب دیکتاتور هیولا ُ مگر ما مردم در برابر شما فتنه گران ساکت خواهیم ماند ؟
جمشید
Iran, Islamic Republic of
این استاد سیاسی همیشه تحلیل های وارونه می کند ، این هم یک جور تبلیغ برای اصلاح‌طلبان است . اصلا مردم اگر به اصلاح‌طلبان رای می دادند چرا عارف کنار رفت?!
علي.
Iran, Islamic Republic of
بي زحمت اصلاحات دستش را از سر جيب مردم ببيرون بياورد...
همه چيز خودش درست خواهد شد.
همینو بگو!
به قول اون بازیگره شما جیب مارو نزنین بقیش پیشکش!
موسوی
United States
اینها [...] مردم رو نشناختند توهم زدند فکر می کنند مردم یعنی خودشون اگر همین اصلاح طلبان غلطی بکنند مردم غیرتمند ایران طومار شان برمیچینند یعنی دمشون رو میچینند
رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اینهایی که شما میگویید دقیقا انهایی هستند که حد اقل 50 درصد انقلابیون قبلی را شامل میشوند بنابراین نباید شرایطی فراهم شود که خدایه ناکرده مجددا مردم انچنان بتنگ بیایند که مجبور به حرکتی شوند .لذا باید از چپاوول اموال مردم توسط افراد خاص وفشاروخفقان واز رانت ودروغ شدیدا جلوگیری شود وهمه مردم به یک نسبت عادلانه از این مملکت سهم ببرند که در اینصورت انشااله هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ترسیدینا :))))
اتفاقا اگه دیدی یکی زیادی میخنده احتمال بده که خیلی ترسیده! تو هم بخند که خنده بر هر درد بی درمان دواست!
Iran, Islamic Republic of
باز هم اصلاحات بازهم توهم و باز هم تحلیلهای آب دو خیاری که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شود.
خدا خودشیفتگی رو ازشون دور کنه ان شاالله جناب سال 96 با این وضع کار کردن روحانی و تیمش رای نمیاره جان و مرگ عزیزانتون نگید تقلب شده انسانی مثل توکلی بپذیرید بخش زیادی از رای دهندگان به روحانی پشیمون شدن شما هم همچین تحفه ای نیستید ک بخاطر شکستتون بخوان انقلاب کنن بفهمید
منصف
Iran, Islamic Republic of
این [...] دیگه کیه که نظام جمهوری اسلامی ایران را به انقلاب تهدید میکند
آقایی!!!اگه حرف بلد نیستی بزنی حرف نزدن بیاموز که برایتان بهتر است...
ایرانی
مرگ بر سران فتنه 88باد.
United Kingdom
به گفته رئیس قوه قضائیه: "افعی جانشان گرما دیده"
رضا
سران فتنه برای همیشه از صفحه تاریخ محو شدند
اگه محو شدن پس چرا هنوز حرفشو میزنید چرا همه چیزو به اونا ربط میدید
یزید هم محو شد اما دلیل نمیشه از رذالتش و ظلمی که به بشریت کرد حرفی زده نشه
باید گفته بشه تا حواس مردم به پیروان راه یزید جمع باشه
مهدی
فتنه گران می خواهند آقای روحانی را به خودشان منتسب کنند ولی کور خوانده اند
البته خيلي هم كور نخوانده اند!!!!
اقا تند داری میری یکم اهسته برو
چی فکر کرده ای؟
شهبازی
جناب نقیبزاده :اصلاحات درسال 88شکست خورده ااست وشما وهمفکرانتان هنوز در کما تشریف ارید وبا عوض کردن ماهیت هم نمیتوانید مردم را فریب بدهید .ای کاش لیدرتان اندکی به ایران واسلام توجه میکرد تا به رمزهای زود گذر آنی .
بله اگر انقلابی صورت بگیره علیه اصلاحاته. دیگه حالمون از هر چی اصلاحاتیه داره بهم میخوره.دروغگویان بزرگ لقب مناسب شماست.
حمید
Romania
راستی....شما؟
شیطونک915
بعضی وقتا تو گوشه ای یک سوسماری زخمی در حال مرگ چشم طمع داره که حسرتشو به گور میبره!!!!!!!!!!!!!!!
علی
شکست اصلاحات به معنای رشد شعور و آگاهی و شناخت عمیق مردم نسبت به جریانها و عوامل مزدور خارجی است.
United States
بسمه تعالی
انقلاب اسلامی که پایه گزار و طراح ان امام خمینی ره بود نقشه راه برای انتقال قدرت به حکومت اقا امام زمان عجج را طراحی و به اجرا دراورد. درک مبانی و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی در نقش افرینی خادمان این سیستم بر عهده مسولینیی قرار گرفت و می باشد که ازاد اندیشی و حریت را از اقا امام حسین ع وفاداری به ولایت را از اقا حضرت. عباس ع و شجاعت و پایداری و استقامت را از زینب س همه را یک جا از عاشورا اموخته اند.
انان که قدم به این راه و طبق نقشه راه امام خمینی ره در حرکت هستند درس های تاریخ اسلام را از طلحه و زبیر تا حر ریاحی و حسین بن روح که در خدمت امام عصر ع بودند را اامتحان داده اند.
اونهایی هم که هنوز نه نقشه راه رو فهمیده و نه طراحی مهندس انقلاب را قبول کرده اند باید بدانند این انقلاب با خون شهدا بیمه و سرمایه اصلی ان سربازانیی هستن که در شب بدون چراغ. راهنمای دشمن اصلاح طلب و امثال ان و در روز بدون حیله و کینه مال اندوزان زمین و ملک دانشگاه و شرکت های مالی در اهداف انقلاب و در خدمت ولی فقیه خواهند بود.
با دوم خرداد و امثال ان که فریب دشمن خوردن هنر نیست درک راه شهدا و ایثار مدال افتخاریست که هدیه به استکبار را سرب داغ می دانند. ما منتظر تایید و تمجید دوستان خانیین نخواهیم بود
والسلام علی من التبع الهدی
United States
بابا اینا تو توهم هستن مردم دیگه به خالی بندی های این آقایون توجه ای ندارند... این آقایون اصلا تو یه عالم دیگه ای هستن از درد و رنج مردم هم هیچی سرشون نمیشه ... اگر هم حرف ی میزنن برا ژست گرفتنه
مردم متوجه شدن کی فکر جیبه کی فکر قدرته و کی اهل کار.
از این صحبت ها معلومه حسابی به آخر خط رسيدن
احتمالا منظور از مردم خودش بوده. عمق کینه ی اینادمها از انقلاب مشخص میشه
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
مردم یعنی توده های میلیونی که در 22 بهمن انقلاب کردند و با حضور میلیونی در صحنه های مختلف 35 سال انقلاب را حفظ کردند و میکنند.
مردم پس مانده های رژیم ستم شاهی ، عوامل و مزدوران استعمار و مشتی فریب خورده نیستند.
پس از تجربه های سالهای 78 و 88 اگر بار دیگر سفارتخانه های کشورهای استعماری در ایران عوامل خودشان را تحریک و بسیج کنند این بار بوسیله توده های مردم به شدت سرکوب و لگد مال خواهند شد.
ابو توهم
جناب میشه بفرمایید مردمی که قراره بخاطر اصلاحات ( افسادات ) انقلاب کنن دقیقا چند نفرن ؟؟؟؟ اینروزا کلا مد شده هر کسی یار کم داره و میخاد یارگیری کنه زود میره سراغ کلمه مردم
ajhand
همین اظهار نظر ها باعث میشه بیشتر به ایران فشار بیارن تا کی باید این امتیاز دادن به دشمن ادامه داشته باشه؟
محمدرضا
بپا نیافتی جگراگر شمانباشید مردم نفس راحت میکشندوبه انقلاب ورهبرشان اعتمادوایمان دارند
به به فتنه دیگر در راه است
ع
آقای احمد نقیب زاده اصلاحات را با دندونات نگهدار اگه میتونی!!!!!!!!!!!!!!!!!
نه تا حالا چند با ر انقلاب نکردن و گندش را در نیاورده اند؟
احمد
برای طرز تفکر آقای نقیب زاده متاسفم.
حسن
Iran, Islamic Republic of
در مجلس ششم بیش از 100نماینده اصلاح طلب تحصن کردن و مردم به اندازه مورچه برایشان ارزش قائل نشدند و بعد طرد شدن از طرف مردم اکثرشان از کشور فرار کردند اینها مشکلی که دارند این است که مردم را نمی شناسند
زرديني
مورچه اي در آب افتاد داد زد آي مردم برسيد دنيا را آب برد
خخخخخخ راست میگی واقعا مثل در خوری بود
عبده
Romania
این شخص ادعا ها و افکار غلط خودرا به جامعه نسبت میدهد و بقول معروف کافر همه را به کیش خود پندارد وسابق بدبینی و بی دینی همیشه در صحبت های نمایان است
شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
اگه موسوی رای نیاورد مردم میریزند تو خیابون. حتما آقای نقیب زاده مقلد خانم علیا عفت است.
اولا اون مردمی که شما فکر میکنید قیام میکنن ما نیستیم
بعدش هم دیدی که 88 همتون رفتید تو لاک خودتون هنوز هم آدم نشدید
اه اه گندتون بزنه با ابن اصلاحات
زرشک :)
ان شاء الله ملت ایران در انتخابات اتی کسانی را برخواهند گزید که تقوای عملی داشته باشند و مطیع امر ولایت فقیه باشند .