جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴

واکنش جوانی به اظهارات خصمانه ترکی‌فیصل

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 424017
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه درباره اظهارات اخیر "ترکی فیصل" شاهزاده سعودی درباره نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه گفت: اظهارات "ترکی فیصل" کاملآ بی‌اساس و کذب محض است.
واکنش جوانی به اظهارات خصمانه ترکی‌فیصل
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ دوم پاسدار "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درباره اظهارات اخیر "ترکی فیصل" شاهزاده سعودی درباره نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و اینکه عربستان کارت‌های شناسایی مرتبط با پرسنل سپاه پاسداران را در "یمن" کشف کرده، اظهار داشت: اظهارات "ترکی فیصل" کاملاً بی‌اساس و کذب محض است.

وی ادامه داد: اگر ما به دنبال ریشه‌یابی عوامل بی‌ثبات‌ساز منطقه غرب آسیا باشیم با یک نگاه واقع‌بینانه به عربستان سعودی می‌رسیم.

* عربستان با مداخله در "یمن" مسائل جدیدی را ایجاد کرده است


مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: "سوریه" و "عراق" مناطقی هستند که بی‌ثباتند و عربستان با مداخله در "یمن" مسائل جدیدی را ایجاد کرده است.

* تلاش جدی عربستان برای بر هم زدن ثبات منطقه غرب آسیا


سردار جوانی گفت: مداخله‌های عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه به نیابت از ایالات متحده آمریکا و غرب برای برهم زدن ثبات منطقه "غرب آسیا " کاملاً مشهود است و آن‌ها در این زمینه تلاش‌های جدی داشته‌اند.

* حمایت جبهه عربی - غربی و ترکیه از تروریست‌ها


وی تأکید کرد: در "سوریه" و "عراق" گروه‌های تکفیری آرامش منطقه را برهم زدند و اخیراً جبهه‌ عربی- غربی و ترکیه کمک‌های آموزشی، سیاسی و رسانه‌ای را به تروریست‌ها دادند و در "عراق" به عنوان یک کشور نسبتاً باثبات، داعش تلاش می‌کند تا ثبات این کشور را برهم بزند.

* تلاش عربستان برای به راه انداختن جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه

مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: شاهزاده "ترکی فیصل" که چنین اظهاراتی دارد، آیا می‌تواند پاسخ دهد که چرا عربستان میلیاردها دلار برای تقویت گروه‌های تروریستی در "عراق" و "سوریه" سرمایه‌گذاری کرده و برای به راه انداختن جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی تلاش می‌کند؟

* نقش ممتاز عربستان در حمایت از تروریسم در منطقه

سردار جوانی یادآور شد: عربستان سعودی نقش اول را در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه دارد.

وی گفت: در "یمن" هم جای سوال وجود دارد که چگونه آل‌سعود به خود اجازه می‌دهد تا با بمباران‌های وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی آن را مدافع ملت "یمن" جلوه دهد.

* ادعای دخالت ایران در یمن توسط "ترکی فیصل" طنز است


مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به بمباران زیرساخت‌ها و کشتار مردم یمن توسط رژیم وحشی آل‌سعود بیان کرد: ادعای دخالت ایران در یمن توسط "ترکی فیصل" طنز است و عامل بی‌ثباتی در منطقه عربستان و هم‌پیمانان غربی او هستند.

* عملیات "قلمون" نتایج راهبردی به همراه دارد


سردار جوانی در پاسخ به سؤالی درباره عملیات "قلمون" گفت: این عملیات نتایج راهبردی به همراه دارد.

وی ادامه داد: هر روز بخش وسیع‌تری از "سوریه" از سوی ارتش این کشور نیروهای مردمی و "حزب الله" پاکسازی می‌شود و این در حالی است که تروریست‌ها ادعاهای دروغین را مطرح می‌کنند.

* "قلمون" در آینده دستخوش تحولات مهمی خواهد شد


مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با موفقیت‌آمیز خواندن عملیات "قلمون" خاطرنشان کرد: این منطقه در آینده دستخوش تحولات مهمی خواهد شد.

* بازخوانی ادعای "ترکی فیصل"

گفتنی است؛ "ترکی فیصل " شاهزاده سعودی در گفت و گو با العربیه اتهاماتی را به ایران وارد کرد.

وی گفت: منصور هادی رئیس جمهور قانونی یمن، خواستار حمایت بین‌المللی شد.

ائتلاف کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه مصر‌، اردن و کشورهای دیگر دنبال این هدف هستند که همه گروه‌های سیاسی در یمن از جمله حوثی‌ها در راه حل سیاسی این بحران مشارکت کنند.

در واقع عملیات ما هرگز هدف نظامی نداشته، بلکه هدف آن سیاسی بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حوثی‌ها را محکوم کرده است. عربستان سعودی و متحدانش همچنان از خواسته هادی برای گفتگوی ملی که همه گروه‌های یمنی از جمله حوثی‌ها را شامل می شود، حمایت می کنند.

حوثیها باید همه تسلیحاتی را که از ارتش یمن سرقت کرده اند پس دهند و همه شهرهایی را که به زور تصرف کرده اند خالی کنند و همه اسرا را آزاد کنند. آن‌ها باید پیش از آنکه به گفتگوها بپیوندند این کارها را انجام دهند.

این شاهزاده سعودی عنوان داشت: به نظر می‌رسد دولتها و رسانه‌های غربی درباره مداخله ایران چشمان خود را بسته‌اند.

حتی در زمان علی عبدالله صالح که ارتش با حوثی‌ها می‌جنگید، او تسلیحاتی را به رسانه‌ها نشان داد که از ایران قاچاق شده بود.

وقتی هادی به قدرت رسید، کشتی حامل چنین تسلیحاتی توقیف شد.

درست چند روز پیش نیز کارت‌های شناسایی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پرسنل نظامی ایران که در جریان درگیری‌ها به دست آمده بود، به رسانه‌ها نشان داده شد.

فیصل تأکید کرد: آن‌ها تکذیب می‌کنند که در سوریه نیرو دارند.

"حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی سالیانه خود از حمایت ایران از مردم "یمن" ، "سوریه"، "لبنان" و "عراق" تقدیر و تمجید کرد.

این خود شاهدی است که او خودش چنین حمایتی را تأیید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *