جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پیش از ورزش، لبنیات مصرف کنید

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 423823
کارشناسان استرالیایی معتقدند رژیم غذایی حاوی لبنیات پیش از ورزش کردن می‌تواند خطر شکستگی استخوان را کاهش دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پزشکان استرالیایی می‌گویند: مصرف رژیم غذایی سرشار از مواد لبنی حدود دو ساعت پیش از ورزش کردن می‌تواند با خطر از دست رفتن کلسیم در طول انجام حرکات ورزش مقابله کند.

بدن انسان معمولا به هنگام انجام ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری و شنا از طریق تعریق کلسیم از دست می‌دهد که این وضعیت می‌تواند به تضعیف استخوان‌ها منجر شود و فرد را در معرض پوکی استخوان قرار دهد.

پروفسور «لوئیس بورکه» گفت: بدن زمانی که به دنبال تامین کلسیم خون است تعریق می‌کند و در وهله اول به جای استخوان‌ها غذاهای هضم شده را استفاده می‌کند. در این وضعیت از تحلیل رفتن استخوان‌ها جلوگیری می‌شود و کلسیم از دست رفته از راه تعریق را به جریان خون بازمی‌گرداند. بدن این فرآیند را به منظور حفظ سطح کلسیم خون انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین زمانی که میزان کلسیم کاهش یابد بدن از نزدیک‌ترین منبع کلسیم موجود، کمبود این ماده معدنی در جریان خون را جبران می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *