جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دیدار نماینده بان‌کی‌مون درامور یمن باظریف

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 423818
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن دیدار و بر اعتقاد راسخ جمهوری اسلامی ایران به لزوم یمنی بودن طرف‌های گفت‌وگوهای صلح یمن تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن روز پنجشنبه در تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این ملاقات ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل و دبیر کل آن نقش مستقل و فعالی را در بحران یمن ایفا کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان فاجعه انسانی در یمن و تداوم محاصره و بمباران این کشور را غیر قابل قبول خواند و از اینکه ظرف پنج روز آتش بس کمکهای اندکی به یمن ارسال شد ابراز ناخشنودی کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکاراتی که در آن همه گروههای یمنی را پای میز مذاکره بیاورد حمایت می کند و معتقد است جز گروههای یمنی هیچ کشوری نباید در گفتگوها حاضر باشد.

وی اظهار داشت در صورت لزوم ایران و دیگر کشورها می توانند نقش کمک کننده در این روند داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان برقراری آتش بس را نقطه آغاز هر گونه روند صلح آمیز برای بحران یمن خواند.

در این دیدار نماینده ویژه دبیر کل در امور یمن هم از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در بازگشت ثبات و آرامش به یمن به ویژه ارائه طرح چهار ماده ای برای حل این بحران تشکر و ابراز امیدواری کرد با تلاشهای سازمان ملل آتش بس پایدار در یمن برقرار شود.

اسماعیل ولد شیخ احمد افزود ما هم بر گفتگوهای یمنی–یمنی اصرار داریم و مطمئنیم اگر آنها گرد هم جمع شوند فرصت برای راه حل سیاسی بیشتر می شود و در این فرایند همه گروه های یمنی باید حضور داشته باشند و هیچ گروهی کنار گذاشته نشود.

نماینده ویژه دبیر کل بعداز ظهر امروز رایزنی های خود را با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ادامه خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *