چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

عملکرد دو آبی پوش محبوب قرمزها +جدول

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 423728
در صحنه به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش پرسپولیس برابر الهلال، حدا از سماجت امید عالیشاه و تلاش مهدی طارمی، دو مدافع الهلال با اشتباهات خود کاری کردند که محبوب میلیون ها هوادار سرخپوش در ایران شوند!
به گزارش جهان به نقل از مشرق، پرسپولیس در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده دیدار با الهلال طعم خوشبختی مجدد در لیگ قهرمانان آسیا را چشید.

در روزی که آبی‌های ریاض حمله‌های خطرناک‌شان روی دروازه سوشا مکانی کم نبود و برعکس پرسپولیس به اندازه تعداد انگشتان یک دست – به شکل جدی – نزدیک دروازه حریف شد، تساوی در پایان وقت‌های قانونی عادلانه‌ترین نتیجه‌ای بود که ما ایرانی‌ها می‌توانستیم توقع ثبتش را داشته باشیم.

با این حال در دقیقه ۲+۹۰ ارسال یک توپ کم خطر از میانه میدان توسط حمید علی‌عسگر به درون ۱۸ قدم الهلال، از «هیچ» همه چیز ساخت. یعنی دو بازیکن شاخص حاضر در ترکیب‌آبی‌های ریاض با تکمیل اشتباهات یکدیگر کمک کردند تا ۱۰۰ هزار تماشاگر ایرانی شاد و خوشحال استادیوم آزادی را ترک کنند و این یعنی امیدوار شدن قرمزها برای صعود از اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا.

دو مدافع مقصر آبی‌

در صحنه به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش پرسپولیس برابر الهلال، بی‌شک سماجت امید عالیشاه و تلاش مهدی طارمی در ارسال توپ مقابل دروازه حریف، نقش بسیار پررنگی را داشت با تمام این اوصاف دو مدافع الهلال با اشتباهات خود کاری کردند که پیش‌تر ۲۰ بازیکن دیگر دو تیم موفق به انجام آن نشده بودند.

وقتی توپ از میانه میدان ارسال شد اشتباه اول توسط مدافع راست مهمان یاسر الشهرانی به وقوع پیوست. آنجا که این ملی‌پوش ۲۲ ساله توپ را به جای دفع با سر جلوی پای امید عالیشاه انداخت. بعد نوبت به رودریگو جونیور سیلوا برزیلی (دیگآئو) رسید که توپ ساده مهدی طارمی را در یک قدمی دروازه الهلال وارد دروازه خودی کرد.

به همین بهانه به دنبال اشتباهات فاحش این دو بازیکن الهلال گشتیم و به نتایج جالبی هم دست پیدا کردیم:

امضای شهرانی پای هت‌تریک شکست‌هایش

سه‌شنبه، یاسر شمرانی تا پیش از اشتباهش – در دقیقه ۹۲ – یکی از خوب‌های الهلال بود.

شهرانی ملی‌پوش تا قبل از دیدار پرسپولیس و الهلال، ۶ مرتبه با تیم‌های ایرانی استقلال (۲)، سپاهان (۲) و فولاد (۲) روبه‌رو شده بود. اما در هیچ‌کدام از دیدارهای پیشین، اشتباهی فاحش مثل سوتی‌اش برابر پرسپولیس را از خود بروز نداد و حتی در دیدار مقابل فولاد (چهارشنبه ۱۹ فروردین ۹۴) گل هم زد.

تقابل یاس الشهرانی با امید عالیشاه بر سر توپ

یاسر در دیدارهای قبلی برابر ایرانی‌ها به ۳ پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده بود و ۲ شکست مقابل استقلال (۲۰ فروردین ۹۲) و سپاهان (۲ اردیبهشت ۹۳) داشت. شهرانی سه‌شنبه با اشتباهش کاری کرد تا در تعداد شکست‌هایش مقابل ایرانی‌ها هت‌تریک کند.

دیگائو مقابل نیمار هم سوتی داده بود

به گزارش مشرق، رودریگو جونیور پائولا سیلوا ملقب به دیگاو بعد از تماشاگران پرشور پرسپولیس بی‌شک یار سیزدهم قرمزها در دیدار رفت تیم‌های سرخابی تهران و ریاض بود.

این مدافع برزیلی با سابقه طولانی بازی در سری A سرزمین فوتبال و پوشیدن پیراهن فلومیننزه به الهلال آمد تا در لیگ برتر این کشور به یکی از ستون‌های اصلی خط دفاع آبی‌های ریاض تبدیل شود.

خطی که بالاتر از مدافعان النصر و الاهلی تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر عربستان را به خود اختصاص داد.

مدافع با تجربه برزیلی که با استقبال زیاد به ریاض آمده
شاید با گل به خودی دقیقه ۹۲ موجب حذف الهلال شود

دیگاو ۱۸۷ سانتی‌متری در لیگ عربستان در ۲۳ دیدار وارد ترکیب اصلی الهلال شد و یک گل هم به الفیصلی (هفته ۲۲) زد. رودریگو در ۸۶.۵۸ درصد بازی‌های فصل الهلال حضور داشت و این نشان می‌دهد کادر فنی‌ آبی‌های ریاض از نحوه کارش راضی بودند.

وی قبل از پیوستن به الهلال و اشتباه فاحشش در دیدار برابر پرسپولیس هرگز گل به خودی نزده بود. با این حال چهار مرتبه فلومیننزه را با اشتباهاتش به دردسر انداخت.

اشتباه اول:

دیگائو اولین‌بار پنجشنبه ۱۳ فروردین سال ۸۸ سر فلومیننزه نیمچه بلایی آورد؛ ۶ سال و یک ماه و ۱۸ روز قبل در دیدار فلومیننزه و بوایستا، حریف با گل دقیقه ۳۹ تونی (مهاجم فصل پیش استقلال) گل دقیقه ۲۰ تارات از فلومیننزه را پرپر کرد تا بازی به تعادل کشیده شود. با این حال خطای بی‌مورد دیگاو روی مهاجم حریف سبب شد تا در دقیقه ۵۶ بازی از زمین اخراج شود. به این ترتیب فلومیننزه نتوانست در ایستگاهی که نیاز مبرم به پیروزی داشت، بیشتر از یک امتیاز کسب کند و تنها دلیل این ناکامی دیگائو و اشتباهش بود.

اشتباه دوم:

در ایستگاه ۲۷ سری A برزیل (سال ۲۰۱۱) فلومیننزه میزبان سانتوز و ستاره‌هایش بود. مهمان با گل دقیقه ۳۲ ستاره این روزهای بارسلونا، نیمار پیش افتاد اما فلومیننزه با مارکوینهو و رافائل سوبیس ۲ بر یک جلو افتاد.

با این حال در دقیقه ۸۲ دیگائو ستاره حریف نیمار را روی یک ضدحمله با خطا متوقف کرد تا با نظر داور مسابقه روجریو رومن اخراج شود.

اشتباه سوم:

دوشنبه ۳۱ تیرماه سال ۹۲ فلومیننزه در تقابل با واسکودوگاما ۱۰ نفره شده بود (دقیقه ۲۵ با اخراج فرد). دیگائو آن روز (یک سال و ۹ ماه و ۲۹ روز قبل) مدافع چپ تیمش بود و از قضا با خطای آشکار روی مهاجم واسکودوگاما، در دقیقه ۷۵ عاملی شد تا فلومیننزه ۹ نفره شود. جالب اینکه آبل براگا، سرمربی اسبق مارسی در آن لحظات – از دست دادن دیگاو – تا مرز سکته قلبی پیش رفت.

اشتباه چهارم:

برای فوتبال ایران اشتباه چهارم دیگاو یک نعمت بود. رودریگو در دقیقه ۹۲ دیدار الهلال برابر پرسپولیس ارسال ساده مهدی طارمی را در دهانه دروازه تیم خودی به جای دفع کردن وارد دروازه شراحیلی نمود تا به مطرح‌ترین بازیکن این مسابقه پرتماشاگر تبدیل شود.

عملکرد آبی‌های محبوب پرسپولیس در لیگ برتر عربستان

بازیکن

پست

سن

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

درصد حضور در بازی‌های فصل

گل زده

توضیح

یاسر شهرانی

هافبک مدافع راست

22

21

19

1748

74.70

1

هفته 22 به الفیصلی گل زد

رودریگو جونبور سیلوا

مدافع مرکزی

27

23

23

2026

86.58

1

هفته 22 به الفیصلی گل زد

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *