جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
الوطن:

هدف از ایران‌هراسی اخاذی ازاعراب است

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 423679
روزنامه الوطن عمان نوشت: غربی ها برای غارت دلارهای نفتی اعراب اقدام به دمیدن آتش ایران هراسی کرده و ازاین طریق از آن ها اخاذی می کنند.
به گزارش جهان، روزنامه الوطن چاپ مسقط در مقاله ای نوشته خمیس التوبی نوشت: اتفاقی و تصادفی نیست که حوادث منطقه تحت تاثیر توطئه ایران هراسی و ایجاد دشمنی موهوم ازاین کشور، رقم می خورد به طوری که همه اتفاقات و حوادث با تمام جزییات آن براساس یک راهبرد از پیش تعیین شده به وقوع می پیوندد.

این اتفاقات براساس یک راهبرد مشخص به منظور باز ترسیم مرزها و تقسیم جغرافیایی منطقه به پیش می رود و مقتضیات این بازترسیم، قواعد جدیدی را به کشورهای استعمارگر امپریالیستی تحمیل می کند که با اجرای یک قرارداد سایکس پیکو جدید کفه ترازو را به سود خود سنگین کنند.

الوطن نوشت:چنان که برمی آید برنامه ریزان توافقنامه جدید اطمینان دارند که به اهداف خود نخواهند رسید مگر با ایجاد تغییراتی بیشتر در منطقه، آن ها هنوز برای اجرای طرح های خود موانع بسیاری پیش رو دارند که پایداری افسانه ای ملت سوریه و توانایی آن – حداقل تاکنون- برای درهم شکستن خواب های استعمارگران برای اجرای توطئه ای به نام خاورمیانه بزرگ نخستین و بزرگترین مانع است.

همچنین مقاومت و پایداری همپیمان های سوریه نیز که برخاسته ازمقتضیات امنیت ملی و راهبردهای بلند مدت آن هاست را نیز باید به این موانع افزود.

الوطن نوشت:اصرار ایران برای حضور درجمع کشورهای پیشرفته و قدرتمند و اصرار برای حضور در باشگاه کشورهای هسته ای و کشورهای صنعتی و اقتصادی بزرگ و موثر درسیاست بین الملل و اقتصاد جهانی از دیگر موانع پیش روی استعمارگران است.

جمهوری اسلامی ایران گام های بلندی را دراین زمینه برداشته است و عزم خود را برای ادامه این مسیر جزم کرده و تاکنون پیام های بسیاری و متوالی برای دنیا ارسال کرده است که تلاش های غربی ها و اعراب نمی تواند آن را ازدست یابی به اهدافش بازدارد و تفاوت بسیاری میان سیاست و رهبری مستقل با سیاست وابسته و سروری ازدست رفته وجود دارد.

درست است که استعمارگران غربی خود را در به هرج و مرج کشاندن جوامع عربی و اسلامی منطقه موفق می دانند و از طریق انتشار بذرهای فتنه، زخم های طایفه ای و مذهبی عمیقی را بر پیکره جهان اسلام نشانده اند که در آینده ای نزدیک امیدی به التیام آن نیست و حتی گاهی باز هم با فتنه های بیشتر و جدیدتر اقدام به پاشیدن نمک براین زخم ناسور می کنند ولی این کشورها دریافته اند که این اقدامات برای دستیابی به همه اهدافشان کافی نیست و با همه این فتنه ها نمی تواند با کشورهایی که از اجرای سیاست های آن در تقسیم و تسلط بر منطقه جلوگیری می کنند روبه رو شود.

الوطن نوشت:کشورهای موسوم به محور مقاومت که در ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان تبلور یافته و در کنار آن ها چین و روسیه مهمترین عوامل جلوگیری از اجرایی شدن توطئه های غربی ها در این منطقه به شمار می روند به همین دلیل غرب دریافته است که بهترین ابزار برای توقف حرکت جمهوری اسلامی ایران مذاکره و گفت و گواست.

برای دشمنان ایران ثابت شده است که محاصره و تحریم های اقتصادی بسیارشدید نیز نمی تواند از پیشرفت این کشور جلوگیری کند و آن را از دستیابی به دستاوردهای پیاپی هسته ای در میان بهت و حیرت دشمنان بازدارد.

الوطن یادآورشد: اگر ایران توانسته است با وجود تمام این سنگ اندازی ها از دیوار تحریم و محاصره اقتصادی عبور کند، قطعا در مراحل بعدی نیز قادر خواهد بود دیوار تحریم ها را فرو ریزد و دشمنان خود را با واقعیتی جدید روبه رو کند.

از این رو دشمنان ایران ترجیح می دهند با مذاکرات در مسیر پیشرفت های این کشور وقفه ای هرچند کوتاه ایجاد کنند و این حرکت را با منافع خود درمنطقه هماهنگ سازند.

با نگاهی دقیق و عمیق تر به صحنه آتشناک تروریستی منطقه و سیاست ها و توطئه های قومی و مذهبی و درخواست برای شعله ورکردن جنگ های جدید و ایجاد هرج و مرج بیشتر در منطقه درمی یابیم که تنها ضررکننده امضای فاکتورها و قراردادهای استعمارگران در مقابل ارایه خدمات ویرانگر، کشورها و ملت های منطقه هستند.

زیرا این فاکتورها با استفاده از اعتبارات ویژه پیشرفت، آسایش، آرامش و امنیت ملت ها پرداخت می شود و تنها خدماتی که در مقابل چنین فاکتورهایی ارایه می شود پرکردن انبارهای سلاح و زاغه مهمات برخی کشورها برای زنگ زدن و یا تجهیز گروه های تروریستی مزدور تحت عناوینی مانند حمایت از مخالفان معتدل، حمایت از قانون و حمایت ازغیرنظامیان است.

الوطن نوشت:مهمترین هدف از این قراردادها تضمین حرکت چرخ کارخانه های اسلحه سازی استعمارگران، حمایت از اقتصاد آن ها، خدمت به طرح آمریکایی صهیونیستی برای ویران کردن کشورهای منطقه و تجزیه آن ها به رژیم های قومی و مذهبی همیشه درگیر و تبدیل رژیم صهیونیستی به پلیس منطقه است.

این همان چیزی است که به اجرای نقشه اصلی غربی ها در منطقه کمک می کند و شهروندان کشورهای سرچشمه دلارهای نفتی را به پیش از انقلاب صنعتی یا به عبارت دیگر به عصرچادرو شتر بازمی گرداند.

زیرا استعمارگران امپریالیستی اگر از چیزی خوششان آمد تا همه آن را به دست نیاورند آرام نمی نشینند و براین اساس ازشعله ورکردن آتش فتنه های قومی مذهبی، بالا و پایین کردن فتیله آن براساس منافع خود و اغراق درمورد خطرایران تا دوشیدن آخرین قطره شیر گاوهای شیرده عرب که جز دلارهای نفتی خاصیتی ندارند دست برنمی دارند.

شاید تلاش فرانسه برای لغو قرارداد فروش ناوهای بالگردبر میسترال به روسیه پس ازموفقیت دلال فرانسوی دربستن قراردهای میلیاردی با اعراب بویژه در زمینه جنگنده های رافال، یکی ازدلایل موفقیت غربی ها در فریب کشورهای عربی، به بن بست رسیدن عقل اعراب و نزدیک بودن زمان بازگشت به عصرچادرو شتراست.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *