پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

خام‌فروشی مغزها متوقف شود

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 423653
معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اثرات منفی ناشی از خام فروشی منابع زیرزمینی کشور گفت: نباید اجازه توسعه خام‌فروشی مغزها و فرار مغزی را فراهم کنیم.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، علی وطنی صبح امروز در سومین همایش قطب‌های علمی کشور به میزبانی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: فرار مغزها و در واقع خام‌فروشی مغزها به معنای از دست دادن ثروت است.

وی با اشاره به قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ۱۳ راهبرد کلان، ۷۲ راهبرد ملی و ۲۵۲ اقدام ملی در این حوزه برای پاسخگویی به تمام نیازهای کشور و دورنمای حرکت کشور برای رسیدن به آینده‌ای متعالی‌تر تدوین شده است.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ۷۳ اولویت در نقشه جامع علمی کشور دیده شده است، اظهار کرد: در تمام حوزه‌های علم در کشور برنامه‌ریزی و فکر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از این ۷۳ اولویت تنها ۱۳ مورد آن فعال است، گفت: در رشته نانو رتبه هفتم دنیا را به خود اختصاص داده و پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه داشته‌ایم.

وطنی با اشاره به ارزآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های چشمگیر آنان در نوآوری و تولید محصولات نوین اظهار کرد: ما باید از خام‌فروشی منابع و مغزها پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از دانشگاه‌های بزرگ دنیا با تبدیل علم به ثروت گردش مالی بسیار بالایی را تجربه کرده و سهم آنها در تولید ناخالص داخلی بسیار بالا رفته است.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سند چشم‌انداز، ۵۰ درصد از GDP کشور باید از محل فروش محصولات دانش‌بنیان تامین شود، افزود: فعالیت‌های انجام شده در این راستا باید تداوم یابد.

وی به تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید از این بستر استفاده کنند.

وطنی خواستار حمایت و تشویق دانشجویان برای فعالیت در اقتصاد دانش‌بنیان شد و اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به کسب دستاوردهای بسیار جالب و درآمدزایی شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر ادعا می‌کنید اصفهان نصف‌جهان است پس باید نیمی از قطب‌های علمی کشور را نیز در خود پرورش دهد.

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به احیای سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت بر لزوم حرکت برنامه‌ریزی شده در استان‌های کشور تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *