جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اهدا کتاب "من زنده ام" به شهرام ناظری

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 423589
شهرام ناظری به دعوت جانبازان از موزه صلح تهران بازدید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، شوالیه آواز ایران در این بازدید دو ساعته به موضوع جنایات شیمیایی جنگ که با زبان و آوای پر از سرفه و چشمان اشکبار این جانبازان روایت می‌شد، گوش داد.

ناظری با تشکر از این دعوت و ضمن تقدیر و ستایش از جانبازان گفت: دو دلیل تمامی صحبت‌های شما بزرگواران را برایم عینی‌تر کرده؛ دلیل ساده و اول آن‌که به عنوان هموطن کرمانشاهی شما در آن زمان و آن منطقه، خود نیز از نزدیک نظاره‌گر این فجایع تلخ بوده‌ام و دلیل اصلی‌تر اینکه بیان امروز شما عزیزان به دور از هر گونه تکلف، کاملا علمی، شیوا و دقیق است که با حضور عینی‌تان به صورت سند هر مخاطبی را مجذوب و سپس مجاب می‌کند.


استاد آواز ایران همچنین گفت: خواهش من از شما این است که کاملا ریز و با ذکر جزییات برایم روایتگر باشید. من برای شنیدن به اینجا آمده‌ام، چون این حرکت انسانی و پیام صلح شما قابل تقدیر است.

در این دیدار جانبازان شیمیایی از ناظری درخواست کردند تا در سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال ۱۳۶۶ -که به عنوان اولین شهر غیرنظامی در جهان مورد بمباران شیمیایی قرار گرفته- روز هشتم تیرماه ۹۴ حضور افتخاری داشته باشد که با استقبال این هنرمند همراه بود.

ناظری سپس با گروه MOCT از ژاپن به رهبری خانم دکتر تسویا آشنا شده و به عنوان یک ایرانی از زحمات این گروه در کمک به آشنایی جهانیان و به‌خصوص مردم ژاپن با موضوع جانبازان شیمیایی ایران تشکر کرد.


شهرام ناظری در پایان این دیدار آخرین اثر موسیقایی خود را به موزه صلح تهران اهدا کرد و کونیکو یامامورا (مادر شهید محمد بابایی) نیز کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد و فیلم‌های «خاطراتی برای تمام فصول» اثر مصطفی رزاق کریمی و «پژواک سکوت» اثر حمید زرگرنژاد را به نمایندگی از جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به او اهدا کردند.

در این دیدار علی دهباشی سردبیر مجله «بخارا» نیز شهرام ناظری را همراهی می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *