جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دستگیری اوباش شرق و جنوب تهران

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 423557
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای مرحله دوم طرح مبارزه با اراذل خیابانی خبر داد و گفت: در پاتک شبانه پلیس ۶۵ نفر از اوباش دستگیر و ۴۰ نفر از مزاحمین نوامیس به پلیس امنیت منتقل شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار قادر کریمی به تشریح جزئیات پاتک شبانه پلیس و اجرای مرحله دوم طرح مبارزه با اراذل و اوباش در خیابان های شرق و جنوب پایتخت پرداخت و گفت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ به مردم قول داده بود که به امنیت محله محور توجه ویژه داشته باشد. بر این اساس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با استفاده از گزارشات مردمی شب گذشته با اجرای یک عملیات منسجم و اطلاعاتی موفق به دستگیری ۱۰۵ نفر از اراذل و اوباش سطح یک شدند.

وی گفت: در این عملیات ۶۵ نفر از اراذل و اوباش سطح یک تهران در منازل شان شناسایی شد و ضمن دستگیری این افراد ماموران موفق به کشف و ضبط مقدار قابل توجهی مواد مخدر، دو قبضه سلاح شکاری سه قبضه سلاح جنگی، تعدادی قمه و چاقو را نیز کشف و ضبط کنند.

سردار کریمی با اعلام موفقیت صددرصدی ماموران پلیس در اجرای دومین مرحله جمع آوری اراذل و اوباش افزود: ۷۰ درصد از دستگیرشدگان دارای سابقه قبلی بوده و با دستگیری این افراد در برخی از مناطق مشکلات امنیتی به صورت کامل مرتفع شده است.

وی با اعلام اینکه مبنای سابقه این افراد با دستگاه قضایی هماهنگ شده است و قول حضور طولانی مدت آنان در زندان از سوی مقام قضایی اعلام شده است افزود: در بحث اراذل و اوباش سطح یک و سطح دو شاهد کاهش چشمگیر بودیم اما در بحث اراذل سطح سه با توجه به اینکه این افراد کم سن و سال هستند و با استفاده از مشروبات الکی و همچنین استفاده از سلاح سرد کارهای خطرناکی انجام می دهند پلیس با جدیت بیشتری وارد عمل شده و سعی دارد این دسته از خلافکاران را نیز تحت کنترل درآورد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: دستگیری این افراد بر پایه مطالعات آموزش و پرورش و مطالبات مردم انجام شده است تا جایی که برابر اطلاعات و آمار موجود ۴۰ نفر از دستگیر شدگان برای نوامیس ایجاد مزاحمت می کردند.

کریمی از مردم خواست تا هرگونه اطلاعات در مورد بحث اراذل و اوباش تخریب اموال عمومی و ایجاد مزاحمت های خیابانی را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

وی گفت: دستگیر شدگان در محدوده سرکلانتری پنجم، ششم و هفتم فاتب و بیشتر در محدوده شرق و جنوب شرق تهران اتفاق افتاده است و در مجموع در طول برگزاری عملیات شب گذشته ۱۰۴ نفر شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه بیشتر دستگیرشدگان شب گذشته متهمان کم سن و سال هستند از والدین خواست تا کنترل و نظارت بیشتری بر روی فعالیت ها و رفتار فرزندان خود داشته باشند.

وی همچنین از همکاری دادسرای انقلاب با پلیس امنیت خبر داد و افزود: بحث تکرار جرم که مورد نظر ماست اخیرا در جلسه ای با حضور مسئولان دستگاه قضایی مطرح شده و مقرر شده است تا تدابیر ویژه ای در مورد متهمانی که با تکرار یک جرم چندین بار دستگیر و زندانی می شوند اتخاذ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *