شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۳
۳۸

روشنفکری سیاه یک خبرگزاری و بی‌مهری به تشییع شهدا+عکس

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 423554
عکس‌های سیاه و سفید و آکنده از زجر و درد و مردمی که انگار از سر درد و اجبار به تشیع عزیزانشان آمده‌اند.
روشنفکری سیاه یک خبرگزاری و بی‌مهری به تشییع شهدا+عکس
 به گزارش جهان به نقل از فردا، خبرگزاری ایسنا چند روز پیش گزارش تصویری از تشیع جنازه چند شهید گمنام در یکی از شهرستان‌های گمنام خراسان جنوبی منتشر کرد. گزارشی سیاه از مردمی خسته و داغان که چند جنازه پیچیده در پرچم را بر روی دوش گرفته بودند.

عکاسی سیاه سفید در بسیاری از موارد برای آزاد کردن چشم مخاطب از رنگ و لعاب و دقت بیشتر به محتوا کادر بندی عکس به کار برده می‌شود، اما اینجا به سیاه‌تر شدن عکس‌ها منجر شده است.

چند روز قبل هم ایسنا عکس‌هایی را منتشر کرد که به گواه هر علاقه مند به شهدایی توهین و تخریب چهره تشییع پیکر شهدا بود.

البته مدت هاست که برخی جریانات واداده در رسانه‌های کشور به وجود آمده که قبله آمال و بزرگشان برخی عکاسان خائن گریخته به بیرون از مرز هاست. کسانی چون آلفرد یعقوب زاده و حسن سربخشیان که هر یک به گونه‌ای نیش خود را به نظام و انقلاب زده‌ و گریخته‌اند.

یعقوب‌زاده همان کسی است که در جریان گفتگو با شبکه تلوزیونی بی‌بی‌سی فارسی به عکس خود از آزاد‌سازی دزفول! و اجبار افراد زیر سن قانونی اشاره کرد و سعی کرد وجهه رزمندگان اسلام را به این شیوه تخریب نماید.

در عین حال از همین جریان واداده کسانی همچون جواد مقیمی و سلمان‌زاده بوده اند که به بهانه‌های واهی اسباب و اثاثیه خود را به دوش گرفته‌اند و به بیگانه پناهنده شده‌اند و در تریبون‌های معاند و کینه‌جو به بدگویی از نظام پرداخته‌اند.

حالا همین جریان واداده در جریان عکاسی خبری کشور اقدام به گزارش تصویری نموده که در آن به سیاه‌ترین وجهه ممکن تشییع پیکر مطهر شهدا به تصویر کشیده شده است.

عکس‌های سیاه و سفید و آکنده از زجر و درد و مردمی که انگار از سر درد و اجبار به تشیع عزیزانشان آمده‌اند.


جوانان تشییع کننده را به گونه ای ثبت کرده و ادیت نموده بودند که گویی جمعی از اوباش هستند نه جوانان شیفته شهدا که بعد از سال ها هنوز قدر پیکر های قهرمانان وطن را می دانند.




پیرزن های سالخورده و رنجوری که نه انگار همان مادرانه صبور شهدا هستند که انگار زنانی هستند که از سر اجبار و زجر به تشییع آمده اند.


در یکی از عکس ها فردی در حال برش پرچم به عنوان تبرک برای کسانی است که از پایین دست دراز کرده اند و دختر بچه ای که به این اتفاق به نگاه تحقیر می نگرد.


در این گزارش منزجر کننده تشییع کنندگان شهدا بیشتر به دسته ای از مردم می مانند که از سر جبر و اکراه به تشییع جنازه شهدا آمده اند.


این گزارش در حالی منتشر شده است که بخشی از بدنه روشنفکر نمای جامعه سال هاست که تشییع عمومی پیکر شهدا را ترویج خشونت در جامعه دانسته اند و بارها در این قبیل مراسم حرمت پیکر مطهر شهدا را شکسته اند.

این ادای روشنفکری گاهی چنان فضایی می‌سازد که برخی از دبیران و عکاسان متعد و دلبسته به آرمان‌های نظام نیز اقدام به انتشار گزارش‌های سیاه از جامعه و تصویر‌های بعضا توهین آمیز به بزرگان دینی می‌کنند.

انتشار این نوع از تصاویر یا نشان از عناد و دشمنی با آرمان‌ والای ایثار و شهادت دارد یا نافهمی و بی سوادی در ثبت و ادیت و انتشار عکس‌ها را نشان می‌دهد.

این رفتار انسان را به یاد برخی اقدامات روزنامه های زنجیره ای دوره اصلاحات می اندازد که سالها قبل با وقاحت تمام در مقابل شهادت ایستادند و کار را به آن حد پیش بردند که عاشورا را مظهر خشونت اعلام کردند.

در هر کدام از این دو حالت مسئوولین ایسنا باید پاسخگوی جامعه متدین و انقلابی کشور در قبال این تصاویر ناشایست باشند. و ضمن عذر خواهی از خانواده معزز شهدا نسبت به جبران این خطای ناشایست برآیند.
https://jahannews.com/vdcamenyy49num1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamenyy49num1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
لیاقت می خواهد که اینها ندارند !!! و اینها باید به دست دا... بیفتند آنوقت می فهمند آزادی و شهدا چیست !!!!
Iran, Islamic Republic of
اینا مشکل از ن[...]
Iran, Islamic Republic of
فكر نميكنم اينگونه باشد كه نوشته ايد در ايران همه سپاسگزار و مديون شهدا هستيم
مهدی ازپیشوا
Iran, Islamic Republic of
خدایا نیاراون روزی روکه من روشنفکربشم و این جوونا که برای بودن من حالا نیستن برام تکراری وخسته کننده بشن
Iran, Islamic Republic of
این مطالب به سو ء ظن وبهانه گیری شبیه تر است تا نقد منصفانه ودلسوزانه . آیا مکلف نیستیم بهترین تفسیر را از اعمال برادران دینی خود داشته باشیم؟ از متهم کردن علنی دست اندرکاران به ضدیت باشهدا وفرهنگ شهادت چه نفعی عاید می شود؟
اون عده ی رذل بداند با توهین اعتقاد ما قوی تر میود.... فرهنگ شیعیان علی بن ابی طالب اینگونه است
از خائن بیشتر از این هم انتظار نیست این ها عکس سیاسیون غربی مخصوصا زن ها را با چنان صلابتی به تصویر می کشند که انگار نوکر خانه زاد آنها هستند
Iran, Islamic Republic of
رزمندگان خط قرمز تمامي كشورها هستند.
خاك بر سر برخي عاشقان غرب.
اينها فقط مدعيان دوران صفا و بهره برداري هستند، به محض سخت شدن شرايط و بروز جنگ، فرار مي كنند.
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم از این نمک خوردنها و نمک نشناسی ها و نمکدان شکستن برخی از این تاریک فکرهای روشن نما!
.
شهدا شرمنده ایم !
شهدا شرمنده ایم !
شهدا شرمنده ایم !
Iran, Islamic Republic of
اگه این اقدام زشت از روی تعمد بوده ان شا الله خود شهدا جواب مسببین آن را میدهند.
اگر شهدای عزیز نبودند الان این به اصطلاح روشنفکران در حال واکس زدن کفشهای امریکاییها و اسرائیلیها بودند.
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز باز عرض ورزی ان هم تا این حد ؟
1) کسی از روی جبر و اجبار برای تشیع شهدا نمی آید
2) شما چگونه دید دختر بچه را تحقیر آمیز تشخیص دادید
3) کسی که برای تشیع می آید انتظار دارید با چهره خندان و گل و شیرینی و موزییک بیاید .
و در آخر چرا شما اینقدر اصرار دارید که مردم عزیز از سر اجبار امده اند
جالبه بدونید ایسنا در حال جهاد در را فتنه گران هم هست! شده منبع اخبار فرهنگی ضد انقلاب1
Iran, Islamic Republic of
[...] توقع داشتین عکسها رو عوض کنه؟
Iran, Islamic Republic of
خبرهایتان خالی از فحش و انگ و تهمت نمی‌تواند باشد. بد تربیت شده‌اید و این تربیت‌ شما در حرفه‌تان هم نمود می‌یابد.
حق تونه وقتی من با دوربینم بیکار باید دنبال کار تو فست فودی باشم این آقایون با پول بیت المال باید هم به اعتقادات مردم توهین کنن
خلایق هر چه لایق خاک تو سر من که بهترین عکسم که توهین به حجاب بود رو به خاطر مملکتم به جشنواره عکس دبی نفرستادم!!!!!!!!!!!!!
ذوالعلی
این برداشت شخصی شماست از عکسها من که واقعا از دیدن این عکسها چنین احساسی که شما میگویید پیدا نکردم من اتفاقا به این اندیشیدم که این مردم ساده و بی الایش صاحبان اصلی انقلاب هستند و بار اصلی انقلاب را همواره بر دوش داشته اند و از همه چیزشان برای انقلاب گذشته اند این مردم صاف و بی رنگو ریا هستند درست مثل همین تصاویر سیاه و سفید اگرچه خسته اند اما مبارزین واقعی با ظلم و بیداد همینها هستند
عبدالکریم خادم پور
قطعا این کار از روی عناد و دشمنی با شهداست و با علم و آگاهی هم انجام میشود و این قشر از جامعه به خوبی میداند تنها مانع رسیدن به اهداف پلیدشان جاری بودن عطر شهدا در جامعه است و از هر تلاشی برای رسیدن به هدفشان دریغ نمیکنند
جایزه توهم قرن رو باید بشما بدن!
قرار بوده چها تا زن و مرد جوون خوش بر رو با چفیه نشون بده تا در عیار انقلاب اسلامی باشه؟
از هنر و عکاسی هیچی نمیدونید. برید ببینید فیلمهایی که راجع به جنگ در اروپا ساخته میشه چرا سیاه و سفید و در صحنه های بی جان ساخته میشه. آیا هدف اونها هم تحقیر جنگ و کشته شده هاست؟
برادر من هنر یعنی فرم. از فرم باید به محتوا رسید. الان هم سیاه و سفیدی و چهره افراد حس رو انتقال میده.نه اینکه چون راجع به شهداست پس باید چنین و چنان باشد. این نطر من نیست نظر خود آقا هم هست. سخنرانی ایشون در سال ۶ق راجع به همر رو مطالعه کنید.
بعد از اون این حرف شما توهین به شرکت کنندگان در مراسمه. چون تصویر واقعی از اونها رو نشون داده سیاه نمایی هست؟!
فدائی امامت و ولایت
بسم رب الشهداء والصدیقین
الحمدلله که خداوند منان به ملت ایران منت نهاده و این موهبت را ارزانی فرمود که در دورانی زندگی کرده و سه مقطع مهم تاریخی ، یعنی دوران سرسپردگی حاکم جبار سلطنت به اجانب را ، و دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام عظیم الشان راحل را و مهم ترین بخش یعنی ایستادگی و گوش به فرمانی ملت به ندای مقتدای خود حضرت امام خامنه ای ( حفظه الله) را مشاهده و شاهد اقتدار و عظمت اسلام که از این سرزمین برخواسته و به امت اسلام روزهائی بسیار روشن و نورانی و نزدیک را نوید می دهد.
به شهادت تاریخ ، وضعیت فعلی جهان ، دقیقاً ، تکرار وضعیت صدر اسلام و جاهلیت آن دوران ، پس اگر افرادی توفیق بهره مندی از فیوضات آن را درنیابند خودشان بازنده اند ، و فقط ما دعا می کنیم که نور الهی بر دل آن ها نیز بتابد و از ظلالت به در آیند و حقیقت را دریابند.
مگر نه این است که زینب سلام الله علیها با این هم مشقاتی که یزیدیان به خاندان رسول الله تحمیل نمودند فرمود : چیزی به جز زیبائی ندیده است ، آری جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ملت قهرمان ایران گنجی بود.
ای کاش خبرنگار خبرگزاری مورد اشاره تان در روز دوشنبه 28 اردیبهشت سری به شلمچه می زد و می دید که عشایر عاشق ، مسافت چند صد کیلومتری دشت آزادگان را پیموده و خود را به مرز شلمچه رسانیدند تا به فیض استقبال از شهدائی که اخیراً تفحص شده بودند نائل آمده و پیکر مطهر شهدا را به منطقه خود برده و در مراسم با شکوهی که با حضور شهدا ترتیب داده شده بود شرکت نمایند ؛ لذا مجدداً یادآوری می نمایم که ان شاءالله خداوند به آنانی که در ظلمت گرفتارند را عنایت نموده و توفیق کنار زدن پرده ظلمت و دیدن انوار الهی را عنایت فرماید.
حسين
Iran, Islamic Republic of
در حد فهمشان عمل كرده اند.
یک روستا بیشتر از این نمی تواند جمیعت داشته باشدهیچ کس هم در روستاها کسی را نمی تواند اجبار به کاری بکند چون خودم روستایی هستم به هیچ نهادی وابسته نیستیم تا برای نیامدن نانمان را اجر کنند ما مدیون شهدا هستیم چهر ای بی ارایش و آفتاب سوخته ای زنان روستایی اینطوری است سوءاستفاده نشود
مرگ بر نوکر اجنبی!
عکاس
چه تحلیل آب دوغ خیاری!
کسی که این تحلیل رو نوشته از زیبایی سنجی چیزی نمیفهمه
ایسنا که دولتیه
از حامیان اصلاحات هم هیچ عجیب نیست
naeim
مکرشان به خودشان باز خواهد گشت.
عبدالله
Russian Federation
اين جماعت [...] هميشه خود و اربابانشان رو سياه وبي آ برو هستند حال چه ع‍‍ذرخواهي بكنند يا نكنند. با اينكارها نمي توانند جلوي نورانيت و درخشندگي شهدا كه چراغ راه ما هستند رو بگيرند.

شادي روح تمام شهدا از صدر اسلام تاكنون صلوات.

مرگ بر تمامي منافقين در هر چهره ولباسي كه هستند.
رضا
خبرگزاری ایسنا وهمه آنهایی که خدای نکرده در فکر تحقیر یا توهین به ایثار ایثارگران ومردم شهید پرور هستند باید بدانند که همه ما وشما به اذن خداوند سر سفره رشادت شهیدان وایثار گران هستیم انشاءالله آرزوی زوال این آرمانها را مانند دیگر دوستان روشنفکرخائن پناهنده به دامن غرب به گور خواهند برد.
وباید بدانند که نور حق هیچ وقت خاموش نخواهدشد وهمه ما در حال آزمایش هستیم.
«من المومنین رجال صدقو ا ما عاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا»
Iran, Islamic Republic of
مگه غیر از اینه؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بود
از روشنگریتان ممنونم
مفسر بی طرف
Romania
ببخشید این برداشت شماست حال بگذارید من تفسیر کنم از بالا به پایین:
عکس 1- شیرزنانی که قادرند بار زمین گذاشته شده شهدا را بر دوش کشند و نمی گذارند علم شهدا بر زمین افتد
عکس 3و2- کارگر، دانشجو، دهقان، فرقی نمی کند تابوت شهدا بر دستان پینه بسته و زبر و نرم روان است و این راه هنوز رهرو دارد
عکس 3- قصه های مادر بزرگ اینک غصه های نوه است پیام شهید از سینه ها سوخته دیروز به سینه های مالامال از عشق امروز رسیده
عکس 5- به من هم می رسد؟ تکه ای از لباس عروسک است یا شکلات هر چی هست خواستنی است
عکس6- شهید مرکز منظومه است. جه غلغله ای است طواف سیارات گرد گوهر وجودش
انشالا بزودی با شهدا چشم تو چشم شوند و خودشان جوابشون را بدهند
زینب
Romania
من جند وقت پیش که رفته بودم تشییع شهدا تابوت چند تا از شهدای بزرگوار به دست منم رسید و تابوتو که می خواستم بگیرم خیلی برام سنگین بود با این حال که خانمای دیگه هم گرفته بودن و طبیعیه که چهره آدم درهم بره.من فکر می کنم این عکسا مغرضانه گرفته شدن
کار برای شهدا لیاقت و سعادت میخواد که این عکاس نداره
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسم .شهدا گهر بارترین گنجینه یک ملت هستند
منفی نگری نکنید تا سیاه دیده نشود!
Romania
جهان عزيز حق باشماست.عكسها با هنرمندي منفي و به قصد خدشه دار كردن حرمت ياد و خاطره شهدا ست. اما شايد يك جور نقد اجتماعي در آن نهفته باشد كه اگر زود علاج نشود مانند ساير ارزشها،به يك ضد ارزش تبديل شود. شايد لازم باشد كه اندكي انتقاد پذير باشيم. من حس مي كنم شايد عكاس مي خواسته بگويد تشييع پيكر شهدا را نبايد دستمايه رسيدن به برخي اهداف سياسي قرار داد. يعني :حافظا مي خور و رندي كن و خوش باش ولي/دام تزوير مكن چون دگران قرآن را.
خدا هدایتش کنه
یوسف فرخ
Iran, Islamic Republic of
تشییع کنندگان شهدا ،شفاعت شدگان و دعوت شدگان شهدا هستند.تا اجبار را چه جور معنی بکنید.بله عشق و تعهد در محفل پاک درون شهدا، او را از محل زندگی و خوشی و دلبستگی و جوانی ،بلاجبار ظاهر ،ولی در اصل با عشق ملکوتی به آن خدایی که عاشقان را نزد خود می خواند جدا کرده و به او انواع مقامات و درجات می‌دهد.