کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال تکرار دیدار تراکتور و نفت

30 ارديبهشت 1394 ساعت 3:50

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه فوتبال باید از شائبه ها پاک شود، گفت: لیگ برتر باشگاه های کشور زیبا تمام نشد.


به گزارش جهان، محمود گورزی روز سه شنبه در گفت و گوی با ایرنا گفت: ما در خصوص اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت تهران هر احتمالی را در نظر گرفته ایم و حتی درباره تکرار بازی دو تیم نیز بحث هایی شده است.

وی گفت: شاید برای تکرار بازی این دو تیم با محدودیت های قانونی و جهانی مواجه شویم که ممکن است اگر این بازی تکرار شود به کل فوتبال ملی و باشگاه تراکتورسازی و حتی سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا لطمه وارد و آن را دچار مشکل کند.

گودرزی اضافه کرد: تکرار بازی حتی ممکن است فعالیت های برون مرزی ما را با لطمه و مشکل روبرو کند چرا که اسناد بالادستی شاید به زیان فوتبال ایران و تراکتورسازی تمام شود و در این زمینه نباید عملی انجام دهیم که منجر به آسیب نهایی به فوتبال کشور شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه فوتبال مسایل خاص خودش را دارد و در مسابقات این رشته همواره مشکلاتی به وجود می آید، گفت: من معتقدم باید فوتبال کشور را از شائبه ها پاک کنیم و لیگ برتر می توانست خیلی بهتر از این برگزار و تمام شود که چنین نشد.

گودرزی افزود: جامعه ما فرهنگی است و متناسب با داعیه فرهنگی خودمان باید سایر فعالیت های اجتماعی را جلو ببریم.

وی با بیان اینکه در بازی تراکتور و نفت اشتباهاتی رخ داده است، یادآوری کرد: اما باید بررسی دقیق کنیم تا ما هم در فضای مبهم تصمیم گیری نکنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حسب دستور رییس جمهوری قرار است امروز در تبریز نشستی با افراد دخیل و دست اندرکار با موضوع ورزشگاه یادگار امام (ره) داشته باشیم تا از نزدیک در زمینه های فنی، اجرای و مدیریتی بحث و بررسی های لازم انجام شود.

گودرزی گفت: دربعد فنی باید محتوای بازی بررسی و تحلیل شود و در بعد اجرایی تلاش می کنیم مسوولان را از نزدیک دیده و با مسایل بیشتر آشنا شویم.

وی اضافه کرد: از لحاظ مدیریت اگر قصور، سهل انگاری و تعمدی باشد، بررسی و در بعد اجرایی نیز باید با مسببان حوادث برخورد شود و تصمیماتی در تبریز اتخاذ و سپس به دولت و شخص رییس جمهوری اعلام خواهد شد تا در اولین جلسه تصمیم مقتضی اعلام عمومی شود.

گودرزی گفت: اگر حق و حقوقی از تیم ها ضایع شده باشد به طور قطع استیفا می شود، چون برای ما همه جای ایران سرای ماست و فرقی ندارد آذربایجان باشد، اصفهان و یا تهران.

وی از تراکتورسازی به عنوان تیم بزرگ و سرمایه ملی ایران یاد کرد و افزود: این تیم الان جزو برترین ها در ایران و آسیاست و باید حفظ ، تقویت و حمایت شود تا از برکات ورزش کشور سود ببرد که ما هم امیدواریم اگر حقی نادیده گرفته شده است، بتوانیم استیفای حق کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما سعی داریم تصمیمات عجولانه و غیرعاقلانه اتخاذ نشود تا با بررسی همه جوانب تصمیمات بهینه گرفته شود.

گودرزی گفت: به همین خاطر به اتفاق مدیران ارشد وزارتخانه، فدراسیون فوتبال و استاندار و مسوولان ورزشی آذربایجان شرقی و باشگاه تراکتورسازی تمام جوانب را در نظر گرفته و مسایل را بررسی خواهیم کرد.

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که نتیجه آن در سرنوشت قهرمان چهاردهمین دوره لیگ برتر تعیین کننده بود، به دلیل نوع داوری، حوادث دقایق آخر و اینکه در کنار زمین مسابقه نتیجه دیدار همزمان سپاهان و سایپا اشتباه به کادر فنی و سرپرستی دو تیم اعلام شد، لیگ برتر را تحت تاثیر قرار داد.


کد مطلب: 423469

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/423469/احتمال-تکرار-دیدار-تراکتور-نفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com