کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رضا توکلی:

عاشق بازی در فيلمهای قرآنی هستم

29 ارديبهشت 1394 ساعت 23:12

یک بازيگر سينما و تلويزيون گفت: بازی در سريالهای مذهبی همچون مردان آنجلس، مريم مقدس و ملك سليمانی جزء افتخارات من در سينما و تلويزيون است و هميشه عاشق بازی در فيلمهای قرآنی بوده ام.


به گزارش جهان به نقل از مهر، رضا توكلي یک بازيگر سينما و تلويزيون با اشاره به علاقه اش به فيلم هاي قرآني اظهار داشت: سريال مردان آنجلس يكي از سريال هاي قراني بود كه در آن ايفاي نقش نموده ام و خاطرات زيادي از ايفاي نقش چوپان در اين فيلم دارم و هميشه علاقمند به بازي در فيلم هاي قرآني هستم.


وی در ادامه با بيان اينكه يك فيلمساز براي ساخت فيلم هاي قرآني نياز به انگيزه دارد، افزود: فیلم های قرآنی ماندگاری زیادی در جامعه دارد و مورد توجه آحاد مردم قرار مي گيرد و نياز است كه مسئولان با حمايتهاي خود از ساخت چنين فيلمهايي، به توسعه سينماي قرآني و ايجاد انگيزه بيشتر در فيلمسازان كمك كنند.

توكلي ابراز داشت: تلفيق هنر و قرآن مي تواند يك اثر هنري قرآني را تا سالهاي طولاني در ذهن مخاطبان زنده نگه دارد، چرا كه تماشاي نمايش گونه معاني و قصص قرآني با استفاده از بازيگران زبده و كارآمد مي تواند باعث تغییر رفتار جامعه و عمل کردن آنها به رهنمودهای قرآنی شود.

بازیگر سریال‌های مذهبی "مردان آنجلس" ، "مریم مقدس" و "ملک سلیمان" افزود: ترويج فرهنگ قرآني در جامعه مي تواند به حل مشكلات اجتماعي بينجامد، چرا كه قرآن آيه هاي مختلفي در دل خود در خصوص تعاليم اسلامي دارد كه مي تواند به نحوه زندگي فردي و اجتماعي ما كمك كند.

توكلي تصریح كرد: قرآن حرف اول و آخر را در زندگي شخصي ام مي زند و قطعا نقش زيادي هم در زندگي تك تك مسلمانان دارد. در يك جمله مي توان گفت كه سعادت هر فردي به قرآن گره خورده است و قران كتاب معنويت،بركت و سعادت ماست.

اين بازيگر سينما با اشاره به نحوه تاثيرگذاري فيلم هاي قراني بر روح و روان كودكان و نوجوانان گفت: انیمیشن بهترین محل برای کار دینی یا قرآنی برای کودک است، البته رسیدن به این نقطه که بتوان به شکلی درست مفاهیم دینی را با کمک سینمای انیمیشن اشاعه داد منوط به این است که آثارمان دارای شرایط خاص باشد که جذابیت حرفه ای شاخصه مهم آن است


کد مطلب: 423458

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/423458/عاشق-بازی-فيلمهای-قرآنی-هستم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com