سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد

غرب به دنبال سرک‌کشیدن درتمام نقاط ایران

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 423445
کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است در صورت بازرسی فراتر از پروتکل الحاقی از تاسیسات نظامی کشور، سناریوی طراحی‌شده غرب برای سرک کشیدن به همه نقاط ایران عملیاتی می‌شود.
به گزارش جهان، ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، درباره بازرسی از مراکز نظامی ایران توسط آژانس گفت: با اینکه جمهوی اسلامی ایران اعتمادی به غرب ندارد ولی تهران به دنبال اعتمادسازی بوده است.

وی تصریح کرد: ایالات متحده به هیچ عنوان به دنبال رفع مشکل پرونده هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل تمام تلاش خود را انجام داده تا برنامه‌های اعتمادسازی ایران اجرایی نشود.

صدقی اظهار داشت: در عرصه بین‌الملل برای اعتمادسازی راهکارهایی وجود دارد که یکی از آنها NPT است که جمهوری اسلامی ایران عضو آن می‌باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: NPT سازوکار بازرسی‌ها و نظارت‌ها را به صورت شفاف بیان کرده که البته بازدیدهای فراتر از NPT هم به نام پروتکل الحاقی وجود دارد که شرایط آن نیز مشخص است.

صدقی گفت: وقتی بازدیدها و بازرسی‌ها فراتر از NPT و پروتکل الحاقی از سوی آمریکایی‌ها و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح می‌شود، کاملا مشخص است که آنها به دنبال اعتمادسازی با ایران نیستند.

وی اضافه کرد: اگر غرب نسبت به برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نگرانی و حساسیتی دارد رفع آن تنها از طریق راهکارهای نظارت NPT و پروتکل الحاقی است.

صدقی اظهار داشت: در صورت اجرای بازدید و بازرسی فراتر از پروتکل الحاقی از تاسیسات هسته‌ای و مراکز نظامی کشورمان وارد بازی خواهیم شد که سناریوی آن توسط غربی‌ها برای سرک کشیدن به همه نقاط ایران طراحی شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:‌ بازدید فراتر از پروتکل الحاقی و NPT و بازدید از مراکز نظامی به هیچ وجه با استقلال کشورمان تناسبی ندارد.

وی با اشاره به عدم اعتماد به غرب گفت: آمریکایی‌ها با بازرسی از مراکز نظامی ایران به دنبال تکمیل اطلاعاتشان از ایران هستند و می‌کوشند اطلاعات ناقص جمع‌آوری شده از ماهواره‌های خود را از طریق ماموران اطلاعاتی در قالب بازدیدها به دست آورند تا در زمان مناسب ضربه نهایی را به جمهوری اسلامی وارد کنند.

صدقی در پایان تصریح کرد: بازدید و بازرسی از مراکز نظامی با منافع ملی کشورمان منافات دارد ضمن اینکه هیچ کشوری خدشه به حاکمیتش را با بازرسی‌های بین‌المللی نمی‌پذیرد، همچنین این موضوع با قانون اساسی کشورمان در تناقض است و مقام معظم رهبری نیز بارها این موضوع را به عنوان خط قرمز ایران عنوان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *