جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سایپا هم ساز گرانی کوک کرد

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 423405
مدیرعامل سایپا از ارائه درخواست افزایش کمتر از ۱۵ درصدی قیمت محصولات سایپا به شورای رقابت خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سعید مدنی در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه محصولات برلیانس در پاسخ به خبرنگار فارس اظهارداشت: درخواست سایپا برای افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت ارائه شده که این درخواست، افزایش کمتر از ۱۵ درصدی قیمت محصولاتمان است.

وی ادامه داد: این درخواست افزایش قیمت برای خودروهای خارجی کمتر است زیرا قیمت ارز به ثبات رسیده ولی در مورد خودروهای داخلی با توجه به نرخ تورم، افزایش دستمزدها و هزینه انرژی بیشتر خواهد بود.

مدنی در ادامه با اشاره به آغاز تولید انبوه محصولات شرکت برلیانس چین در سایپا و پارس خودرو گفت: در شرکت سایپا دو مدل خودرو شامل H۲۳۰ و H۲۲۰ تولید خواهد شد و در شرکت پارس خودرو نیز دو مدل خودروی برلیانس شامل H۳۳۰ و H۳۲۰ به تولید می‌رسد.

مدنی افزود: تولید آزمایشی محصولات برلیان آغاز شده که در حال حاضر میزان ساخت داخل این خودروها حدود ۱۵ درصد است و طبق قولی که به مسئولان وزارت صنعت داده‌ایم این رقم تا پاییان سال به ۳۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: در سال‌های آینده نیز میزان داخلی‌سازی محصولات برلیانس براساس تیراژ تولید افزایش خواهد یافت.

به گفته وی امسال ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه از محصولات برلیانس در ایران تولید خواهد شد که قیمت H۲۳۰ با دنده دستی ۳۷ میلیون تومان و H۳۳۰ با دنده اتومات ۵۳ میلیون تومان خواهد بود.

مدنی در پاسخ به سوال دیگر فارس که پرسید شرکت برلیانس چندمین شرکت چینی محسوب می‌شود، گفت: این شرکت از نظر ظرفیت تولید در چین رتبه ۸ و از نظر کیفیت رتبه اول را دارا است.

وی در پاسخ به سوال فارس که پرسید چشم‌انداز تولید برلیانس را چند سال می‌بینید، گفت: این چشم‌انداز ۵ تا ۶ سال است.

مدنی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلاری سایپا برای تولید محصولات برلیانس اظهارداشت: با شرکت چینی در مورد سرمایه‌گذاری و یا مشارکت در تولید در آینده، بحث‌هایی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت برلیانس سهامدار شرکت BMW آلمان است، گفت: شرکت BMW نیز بخشی از سهام شرکت برلیانس را در اختیار دارد و به دلیل قیمت و کیفیت مناسب محصولات برلیانس، همکاری با این شرکت را انتخاب کرده‌ایم.

به گفته مدنی، در حال حاضر مونتاژ بدنه، مونتاژ نهایی و خط رنگ برلیانس در گروه سایپا ایجاد شده است.

وی همچنین از شروع تولید خودروی سایپا ۲۳۲ به عنوان یک خودروی ۱۰۰ درصد ایرانی در نیمه دوم امسال بر روی پلت‌فورم X۲۰۰ خبرداد.

مدنی همچنین در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر واگذاری پرسپولیس و استقلال به شرکت‌های خودروساز و اینکه آیا شرکت سایپا در مزایده واگذاری این تیم‌ها شرکت کرده است، از ارائه پاسخ واضح خودداری کرد و گفت: در حال حاضر برای آغاز تولید محصول برلیانس در اینجا هستیم و در زمان دیگری در مورد فوتبال بحث خواهیم کرد.

وی افزود: درباره استقلال و پرسپولیس از سازمان خصوصی سازی بپرسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *