پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مدل جدید قراردادهای نفتی رونمایی می‌شود

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 423349
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، علاوه بر معاونت حقوقی رییس جمهوری، همزمان در کمیسیون های اصلی و فرعی دولت بررسی می شود تا در نهایت برای تصویب به هیات دولت تحویل شود.
به گزارش جهان، الهام امین زاده در گفت وگو با ایرنا، در خصوص آخرین وضعیت بررسی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، اظهار داشت: پس از ارجاع این مدل قراردادی به معاونت حقوقی رییس جمهوری، یک تیم حقوقی کارآزموده با حضور کارشناسان صنعت نفت و حقوقدانان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای این مدل قراردادی وجود دارد، اضافه کرد: تغییراتی در این مدل قراردادی اعمال می شود تا کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال بررسی بندهای ابتدایی این مدل قراردادی هستیم، افزود: این مدل قراردادی علاوه بر معاونت حقوقی رییس جمهوری، همزمان در کمیسیون های اصلی و فرعی دولت بررسی می شود تا در نهایت برای تصویب به هیات دولت تحویل داده شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با تشریح برخی از ویژگی های این مدل قراردادی، گفت: مدل جدید قراردادهای نفتی، یک مدل ایرانی است که با مدل 'بای بک' و 'مشارکت در تولید' تفاوت خواهد داشت.

در کنفرانس بین المللی لندن که قرار است در پایان شهریور ماه سال جاری در لندن برگزار شود، از نسل جدید قراردادهای نفتی ایران رونمایی خواهد شد.

وزارت نفت با تدوین قراردادهای جدید نفتی، خود را برای ورود به عصر جدید همکاری های بین المللی و جهش جدید در صنعت نفت آماده می کند.

کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، پس از مشورت و رایزنی با کارشناسان، مدل جدید قراردادهای نفتی را با عنوان Iranian Petroleum Contract تدوین کرده است.

به گفته رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، این قرارداد به عنوان نوع چهارم قراردادهای نفتی در دنیا شناخته می شود که در آن زنجیره های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *