شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
وزیر کشور عنوان کرد؛

ساماندهی امور آوارگان افغان در اجلاس تهران

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 423255
وزیر کشور، ساماندهی امور آوارگان افغان در ایران و پاکستان را مهمترین دستور کار اجلاس تهران عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری مشترک با وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان افزود: این اجلاس فردا با حضور کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به میزبانی تهران برگزار می شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت آوارگان و مهاجران مجاز و غیرمجاز افغانی در ایران و پاکستان، تصریح کرد: استان های مرزی دو کشور ایران و پاکستان نیز همکاری های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند، البته مشکلاتی همچون اشرار، قاچاقچیان و تروریست ها در این باره مزاحمت ایجاد می کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: قرار است کارشناسان ایران و پاکستان، راه های اجرایی تقویت همکاری های امنیتی و اقتصادی دو کشور را ارائه کنند تا بتوانیم بر مشکلات موجود فائق آییم.

وزیر کشور گفت: دو کشور ایران و پاکستان معتقد به حل مسائل امنیتی منطقه با حصور کشورهای منطقه هستند بنابراین امیدواریم این نشست ها بتواند منجر به حل و رسیدگی به برخی معضلات امنیتی به ویژه در مرز دو کشور شود.

رحمانی فضلی افزود: هم اکنون ترددهای غیرمجاز با سوء استفاده از خلأهای مرزی در مرز بین ایران و پاکستان وجود دارد که در این باره همکاری نیروهای دو کشور افزایش یافته است و دو کشور اراده کرده اند بر اساس برنامه ریزی ها حد همکاری ها را در این باره ارتقاء دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *