چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

ستاره‌های ارتباطی دولت معرفی شدند

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 423252
محمدجواد ظریف و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزرای امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین نکوداشت روز روابط عمومی و در جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران به عنوان «ستاره ارتباطی دولت» تجلیل شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیین نکوداشت روز روابط عمومی و جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران دقایقی پیش با قرائت پیام «آمی بل سانچر دی والتر»، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی و با حضور چهره‌‌های برجسته این عرصه در کتابخانه ملی ایران آغاز شد.

والتر در پیام خود که به مناسبت روز روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده است، ابتکار کشورمان را در نامیدن یک روز به عنوان روز ملی «روابط عمومی» و یک دوراندیشی عمیق و نشانگر فهم عمیق کشور ایران از اهمیت روابط عمومی دانسته است.

به گفته رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی، روز روابط عمومی باعث پررنگ‌تر شدن حرفه روابط عمومی در یک کشور می‌شود و دست‌اندرکاران روابط عمومی را از مسئولیت حرفه‌ای خود آگاه‌تر می‌کند و از آنجا که روابط عمومی نقش مهم‌تری در تمام ارتباطات شخصی، بین فردی، اجتماعی، فردی و سازمانی ایفا می‌کند، به عنوان حرفه موثر، فاخر و مورد احترام در نظر گرفته می‌شود.

والتر در پیام خود آورده است: ضروری است تاکید کنم علیرغم این واقعیت «روابط عمومی» بدون پرداختن به اصول اخلاقی و حرفه‌ای فاقد ارزش خواهد بود. آنهایی که اصول و کدهای اخلاقی را می‌شنوند باید به آن اعتقاد پیدا کرده و خود را با تدوین‌کنندگان این کدها همگام سازند.

رئیس انجمن روابط عمومی همچنین افزوده است: کد اخلاقی انجمن روابط عمومی که در سال ۱۹۶۱ تدوین شده، به عنوان یکی از استانداردهای جهانی در نظر گرفته می‌شود که باید توسط انجمن اعضای بین‌المللی روابط عمومی، مورد اجرا قرار گیرد. رعایت اخلاق روابط عمومی، مبنای مسئولیت اجتماعی است و می‌تواند اعتبار و مقبولیت یک سازمان را ایجاد و ارتقا بخشد.

وی همچنین تاکید کرده است:‌ روز ملی روابط عمومی در ایران فرصتی برای گفتگو درباره ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، اصول و راهبردهای عملی در حوزه روابط عمومی است و روابط عمومی با مد نظر قرار دادن گفت و شنود، تحمل دیدگاه‌های مختلف و توسعه آموزش‌های دموکراتیک را برای هر جامعه‌ای ضروری می‌سازد.

در این مراسم همچنین هوشمند سفیدی دبیر آیین نکوداشت روز روابط عمومی و جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران در سخنانی گفت: اگر نهاد روابط عمومی را درنیابیم و مجموعه ظرفیت‌های مادی، انسانی و فنی آن را در مسیر صحیحی قرار ندهیم، تاوان سختی خواهیم پرداخت زیرا کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، ضعف در رابطه تقویت ملت و دولت، عدم پاسخگویی صحیح و سریع به مردم و کاهش همدلی اجتماعی بخشی از این آثار منفی خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۲۰۰ هزار نفر در حوزه روابط عمومی، بر لزوم استفاده از تکنیک‌های مختلف و اتکای به پژوهش و دستاوردهای علمی برای توسعه روابط عمومی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه روابط عمومی‌ها در حال حاضر نه تنها توان ایجاد همدلی اجتماعی را ندارند، بلکه نقشی کاهنده در این زمینه دارند.

سفیدی افزود: برای ایجاد همدلی، صداقت، شفافیت، محرم دانستن مردم، خود افشاگری و از خود گشودگی و بسط گفت و شنود انتقادی بین سازمان و گروه‌های اجتماعی ضروری است.

دبیر آیین نکوداشت روز روابط عمومی در پیامی با اشاره به تقدیر ویژه‌ای که از روابط عمومی‌ها و دست‌اندرکاران موفق این عرصه در سال گذشته به عمل می‌آید، گفت: در این راستا ۱۰ نوع ستاره پیش‌بینی شده که به ۳۹ نفر تقدیم می‌شود که از آن جمله می‌توان به ستاره ارتباطی دولت اشاره کرد که به آقایان ظریف و قاضی‌زاده هاشمی اعطا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *