جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

درخواست‌ کمک العبادی از‌ شیعیان‌ عراق

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 423130
درپی اعلام اشغال شهر الرمادی به دست تروریست‌های داعش، نخست وزیر عراق خواهان بسیج مردمی برای آمادگی جهت دخالت در درگیری‌های الانبار شده و نیروهای عراقی را به ثبات و ممانعت از پیشروی بیشتر داعش فرا خواند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از الجزیره گزارش داد، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه و در پی اعلام اشغال کامل شهر الرمادی در مرکز استان سنی نشین الانبار با گروهی از نیروهای داوطلب مردمی که در درگیری‌ها با داعش به ارتش عراق کمک می‌کنند دیدار کرد.

وی در این دیدار خواهان بسیج مردمی برای آمادگی جهت حرکت به سمت استان الانبار و مشارکت دردرگیری‌ها برای بازپس گیری بخش‌های تحت اشغال داعش شد.

العبادی همچنین وزارت‌های دفاع و کشور را به تجهیز نیروهای قبایل استان الانبار و متحد کردن نیروهای مردمی، ارتش و گروه‌های داوطلب در یک جبهه واحد علیه داعش مکلف کرد.

در همین حال پنتاگون اقرار کرده که داعش در حال حاضر از برتری نظامی در الرمادی برخوردار است و در صورت سقوط این شهر این مساله پیروزی تبلیغاتی برای تندروها خواهد بود.

گروه داعش روز یکشنبه اعلام کرد که به طور کامل شهر الرمادی در غرب عراق را به اشغال خود درآورده.

در بیانیه داعش آمده که این گروه پس از درگیری‌ با تیپ هشت ارتش عراق توانسته تانک‌ها و موشک‌اندازهای ارتش را علاوه بر ساختمان فرماندهی عملیات الانبار به کنترل خود درآورد.

رئیس شورای استانداری الانبار نیز اعلام کرد آنچه در الرمادی اتفاق افتاد فاجعه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
النصر من الله و فتح قریب