پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

هوای تبریز پاک و سه کلان شهر سالم

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 423062
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز یکشنبه اعلام کرد: هوای شیراز ناسالم، تبریز پاک و کلان شهرهای تهران، مشهد و اهواز در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش جهان از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ۸ صبح ۲۶ اردیبهشت تا ۸ صبح ۲۷ اردیبهشت، گرد و غبار محلی در کل خاورمیانه مشاهده شد و این پدیده در ایران در مناطق کوهستانی، کوهپایه ای و جنوب غربی محدوده استان خوزستان نیز قابل مشاهده بود.

تا حدود نیمه شب به خصوص در محدوده رشته کوه زاگرس کمی افزایش غلظت داشت و تا صبح امروز در همان وضعیت باقی ماند.

مجید آزادی مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو روز یکشنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران ۲ متر بر ثانیه ( ۷کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر و رطوبت نسبی نیز ۱۸ درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران قسمتی ابری، با بیشنیه دمای ۲۷ و کمینه دمای ۱۶ درجه سانتیگراد در ۲۴ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای ۲۴ ساعت اول کمی ابری گاهی وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و ۴۸ ساعت بعدی کمی ابری گاهی وزش باد در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی شده است.

به گفته وی دمای کنونی تهران ۲۵ درجه سانتیگراد، هوا قسمتی ابری و جهت باد جنوب غربی گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *