کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرکشی فتاح به خانه نیازمندان/ روایت یخچال خالی یک خانه

27 ارديبهشت 1394 ساعت 13:07

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با انتقاد از اینکه بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده صرف فعالیت های عمرانی شده است، گفت: باید در دوره جدید بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور فقرا شود.


به گزارش جهان به نقل از مهر، سید پرویز فتاح در همایش کشوری زکات که با حضور نمایندگان ولی فقیه در استانها در مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد گذرگاه سخت انقلاب اسلامی است و ما باید به یتیم، مسکین و درمانده برسیم تا موفق باشیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام وظیفه جمع‌آوری زکات را به کمیته امداد سپردند در حالی که ایشان می‌توانستند این وظیفه را به سازمانهای دیگر بدهند که شاید یکی از دلایل این باشد که زکات باید به محرومان برسد و کمیته امداد هم متولی این موضوع است؛نه متولی ساخت و ساز و موارد دیگر.

وی با بیان اینکه ما حتی در مناطق محروم نیز متولی کارهای عمرانی نیستیم بلکه موظفیم وضعیت و نیازمندی های محرومان را رفع کنیم، خاطر نشان کرد: از این پس بیشتر زکات کشور صرف امور فقرا و بقیه صرف امور مساجد و بهداشت و مانند اینها خواهد شد.

فتاح افزود: انصافا در کمیته امداد کارهای بسیاری صورت گرفته است. اما واقعیت این است که نیازمندیهای محرومان ما بسیار زیاد است و باید همه تلاش کنیم در دوره جدید فعالیت های کمیته امداد، کارهای مانده زیاد را سامان دهیم.

وی گفت: پس از انتصابم در کمیته امداد به چهار منطقه بشاگرد، خوزستان، قم و جنوب تهران رفتم که متاسفانه شاهد محرومیت های بسیار زیادی در برخی خانواده هایی که حتی تحت پوشش کمیته امداد هستند بودم.

فتاح افزود: در قم پس از سرکشی به چند خانواده تحت پوشش در این شهر به خانه ای رسیدیم که داخل یخچال آن چیزی وجود نداشت و ما از خجالت آب شدیم.

وی گفت: البته پشیمان و خجالت زده ام از اینکه درب یخچال آن خانه را بازکردم، اما این مسئله در اینکه ما باید بیشتر به فکر محرومان و فقرا باشیم، موثر بود. این در حالی است که این خانواده تحت پوشش کمیته امداد بود و این نهاد خدمات زیادی ارائه کرده؛ اما نیازمندی های فقرای ما بسیار زیاد است.

رئیس کمیته امداد افزود: اینگونه نیست که ما در تهران بنشینیم و تنها دستور دهیم تا براساس سلسله مراتب، کار و امورات یک فرد رفع شود؛ بلکه باید خود مسئول به فرد رجوع کند و مشکلاتش را جویا شود و این راه و سیره حضرت علی(ع) است.

فتاح تاکید کرد: هدف اصلی ما در کمیته امداد، افزایش اعتماد عمومی مردم است و باید به گونه ای رفتار کنیم که مردم به صندوق های صدقات اعتماد بیشتری پیدا کنند؛ چراکه آنان حساس هستند و می گویند کمیته، آن را خرج جاهایی همچون عاملین می کند؛ بنابراین به سمت موسسات دیگر می روند و تصور می کنند که واسطه ها را کنار زده اند و مستقیم به نیازمند می رسانند.

وی از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در مراکز استان ها خواست تا در کمک به کمیته امداد و همچنین نحوه خرج زکات مردم کمک بیشتری کنند.

فتاح اظهار کرد: امر زکات از ۱۰ میلیارد تومان در حال حاضر به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و این برکت خدا محسوب می‌شود.


کد مطلب: 422987

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/422987/سرکشی-فتاح-خانه-نیازمندان-روایت-یخچال-خالی-یک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com