پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۲۳

سرکشی فتاح به خانه نیازمندان/ روایت یخچال خالی یک خانه

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 422987
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با انتقاد از اینکه بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده صرف فعالیت های عمرانی شده است، گفت: باید در دوره جدید بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور فقرا شود.
سرکشی فتاح به خانه نیازمندان/ روایت یخچال خالی یک خانه
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید پرویز فتاح در همایش کشوری زکات که با حضور نمایندگان ولی فقیه در استانها در مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد گذرگاه سخت انقلاب اسلامی است و ما باید به یتیم، مسکین و درمانده برسیم تا موفق باشیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام وظیفه جمع‌آوری زکات را به کمیته امداد سپردند در حالی که ایشان می‌توانستند این وظیفه را به سازمانهای دیگر بدهند که شاید یکی از دلایل این باشد که زکات باید به محرومان برسد و کمیته امداد هم متولی این موضوع است؛نه متولی ساخت و ساز و موارد دیگر.

وی با بیان اینکه ما حتی در مناطق محروم نیز متولی کارهای عمرانی نیستیم بلکه موظفیم وضعیت و نیازمندی های محرومان را رفع کنیم، خاطر نشان کرد: از این پس بیشتر زکات کشور صرف امور فقرا و بقیه صرف امور مساجد و بهداشت و مانند اینها خواهد شد.

فتاح افزود: انصافا در کمیته امداد کارهای بسیاری صورت گرفته است. اما واقعیت این است که نیازمندیهای محرومان ما بسیار زیاد است و باید همه تلاش کنیم در دوره جدید فعالیت های کمیته امداد، کارهای مانده زیاد را سامان دهیم.

وی گفت: پس از انتصابم در کمیته امداد به چهار منطقه بشاگرد، خوزستان، قم و جنوب تهران رفتم که متاسفانه شاهد محرومیت های بسیار زیادی در برخی خانواده هایی که حتی تحت پوشش کمیته امداد هستند بودم.

فتاح افزود: در قم پس از سرکشی به چند خانواده تحت پوشش در این شهر به خانه ای رسیدیم که داخل یخچال آن چیزی وجود نداشت و ما از خجالت آب شدیم.

وی گفت: البته پشیمان و خجالت زده ام از اینکه درب یخچال آن خانه را بازکردم، اما این مسئله در اینکه ما باید بیشتر به فکر محرومان و فقرا باشیم، موثر بود. این در حالی است که این خانواده تحت پوشش کمیته امداد بود و این نهاد خدمات زیادی ارائه کرده؛ اما نیازمندی های فقرای ما بسیار زیاد است.

رئیس کمیته امداد افزود: اینگونه نیست که ما در تهران بنشینیم و تنها دستور دهیم تا براساس سلسله مراتب، کار و امورات یک فرد رفع شود؛ بلکه باید خود مسئول به فرد رجوع کند و مشکلاتش را جویا شود و این راه و سیره حضرت علی(ع) است.

فتاح تاکید کرد: هدف اصلی ما در کمیته امداد، افزایش اعتماد عمومی مردم است و باید به گونه ای رفتار کنیم که مردم به صندوق های صدقات اعتماد بیشتری پیدا کنند؛ چراکه آنان حساس هستند و می گویند کمیته، آن را خرج جاهایی همچون عاملین می کند؛ بنابراین به سمت موسسات دیگر می روند و تصور می کنند که واسطه ها را کنار زده اند و مستقیم به نیازمند می رسانند.

وی از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در مراکز استان ها خواست تا در کمک به کمیته امداد و همچنین نحوه خرج زکات مردم کمک بیشتری کنند.

فتاح اظهار کرد: امر زکات از ۱۰ میلیارد تومان در حال حاضر به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و این برکت خدا محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه اقرار داریم که با مبلغی که کمیته امداد به خانواده های تحت پوشش پرداخت می کند نمی شود زندگی کرد. واقعا با پرداخت زیر صد هزار تومان به یک خانواده چه مشکلی از آنها حل می شود؟ البته کمیته ی امداد هم احتمالا توان بیشتر از این را ندارد.
از طرفی کمیته ی امداد و شاید در سطحی بالاتر دولت و مجلس باید کاری بکنند که این خانواده ها توانمند شوند و دیگر نیازی به مقرری کمیته نداشته باشند. مثلا اینجانب خانواده ای را می شناسم که پدر ندارند و سالهاست که تحت پوشش کمیته ی امداد هستند. دختر این خانواده با تنگ دستی و کمک این و آن موفق شده است لیسانس حسابداری بگیرد. با وجود اینکه رشته ی حسابداری رشته ی کاربردی است متاسفانه این بنده خدا چند سال است که بیکار است. چون خانواده ی ضعیفی هستند و آشنا و سفارش کننده ای ندارند از مدرک خود نمی تواند جهت کسب درآمد استفاده کند.
اگر کمیته ی امداد و در سطوح بالاتر مجلس و دولت تدابیری بیندیشند تا این قبیل افراد بتوانند جذب سازمانهای دولتی بشوند و برای ورود آنها و جذب آنها در ارگانها امتیازاتی قائل شوند، با توانمند شدن آن خانواده دیگر نیازی به مبلغ ناچیز کمیته ندارند.
دولت باید افراد تحت پوشش کمیته ی امداد را توانمند کند تا هم عزت آنها حفظ شود و با دسترنج خود نیازهای زندگی را برطرف کنند و هم کمیته زیر بار هزینه ها کمر خم نکند.
از ديار كوير
در شهر ما كميته امداد دغدغهاي مهمتري دارد.
مديريت ستاد نماز جمعه ، مديريت برنامه هاي ستادي همچون اعتكاف ، همراهي مداوم و پشتيباني مادي و معنوي نهاد امامت جمعه و نظاير آن . البته نتيجه اين عملكرد ، اعزام مدير محترم كميته امداد به مأموريت 45 روزه به خارج كشور است.
بدون يخچاليها
Iran, Islamic Republic of
بله آقاي فتاح کجا را ديدي اين خونواده که خوبه لااقل يخچال داره بايد بري اونجايي که يخچال هم نداره طفلکيا تو فصل گرما حتي آب سرد هم ندارن بخورن!! اونوقت يه عده به کمک کميته حضرت امام ماشين خارجي وارد ميکنن و . . .
خدا خیرت بده حاجی فتاح ، خدا به همراهت باشه
Iran, Islamic Republic of
اینکه مسئولین رده های یالا مثل شما خود پیگیر امور باشین تاثیر مثبت و بالقوه ای دارد و حق کسی ضایع نمی شود
محسن
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبریک به آقای مهندس فتاح امیدوارم ایشان گامی هم در بر چیدن دکانهایی که تحت نظر کمیته امداد و به عنوان کمک به محرومین باز شده بردارند و بساط این گروهها را بر چینند چون مواردی هست که عده ای تحت این عناوین برای خودشان کاسبی های بزرگی راه انداخته اند
مهدی
جناب آقای مهندس فتاح عزیز خواهش میکنم بیشتر به خانه فقرا سرکشی نمایید این را هم به همه علمای بزرگ تاکید میکنم حضرت امام فرمودند من کوخ نشینان را به به همه کاخ نشینان ترجیح می دهم .
سعید
اینکه آقای فتاح می خواهند به سیره و روش حضرت علی (ع) عمل کرده و خودشان رأساً به فقرا سر بزنند در واقع امر خوبی است اماجامعه زمان امام علی(ع) از نظر کمیت و تعداد فقرا با جامعه امروز ما خیلی متفاوت است. ایشان باید بپذیرد که نمیتواند به همه فقرا و محرومین سربزند چون متاسفانه تعدادشان زیاد است! ایشان بهتر است از فکر خود برای ارائه طرحهای مناسبی که بتواند این بندگان خدا را از فقر نجات داده و اقتصاد کشور را به معنای واقعی اسلامی و علوی کند اسفاده نماید. در واقع حضرت آقا هم از آقای فتاح همین را می خواهند.
آقای فتاح قطعاً منظورش اين نيست که از اين پس هر روز هر ساعت هر لحظه مشغول سرکشی به خانواده ها شود بلکه منظور اين است که از واقعيت ها در ميدان عمل غفلت نشود.
اين شرمندگي رو نفدا داشته باشيد تا شرمندگي روز قيامت
France
شرمندگی روز قیامت از آن کسانیست که باعث این فقرها شده اند. نه فتاح. کاخ نشینانی که ابروی اسلام را هم برده اند. نکند یکی هم خود شما باشید؟
France
لطفا فکری به حال دستبرد به صندوق های صدقات در خیابان ها بکنید. از وقتی دیدم افراد معتاد به آنها دستبرد می زنند دچار بی رغبتی شده ام.
Iran, Islamic Republic of
همه اقرار داريم كه يكي 3000 ميلياردي اختلاس ميكنه 16 ميلياردي اختلاس ميكنه يكي هم يخچالش خالي
Romania
واقعیت این است که افرادی که وضع شان خیلی بهتر می باشد با واسطه و رابطه تحت پوشش کمیته قرار گرفته است مثلا در روستای ما برای چند نفر مسکن ساخته اند که حداقل سالی 20میلیون تومان در آمد دارد و این باعث می شود که مردم از کمک کردن به این نهاد مقدس خود داری نمایند
باز هم دمت گرم شاید تو بارقه ی امیدی برای فقرا باشی تو کار آفرینی هم روی ما حساب کن
محمد
از این جور یخچالها هنوز میلیونها در کشور وجود دارد.
اقای فتاح کمی هم به فکر جذب افراد سالم و خادم در کمیته باشید ....
محمد
Romania
جناب فتاح انشاءالله موفق باشند. یکی از کارمندان کمیته امداد می گفت یه روز ناخداگاه در ساختمان سوهانک کمیته امداد به پارکینگ این ساختمان سری زدم.چه ماشین های لوکس و گرانقیمت در ذآنجا بود.ظاهرا چیزی که در این اواخر در کمیته امداد رخ داده بود ...
مدیر کل ها دارن می لرزن
Iran, Islamic Republic of
نحوه کمک مردم بصورت الکترونیکی (از طریق ATM و pose , اینترنتی را بیشتر تبلیغ نمایید چون صندوق های کمیته امام را معتادان خالی میکنند و مردم ترجیح میدهند بصورت دیگری عمل نمایند
علي
خيليهاهنوزيخچال ندارندوخيليه كه يخچال دارن وخراب شده پول تعميرندارن
محمدخ
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر ومادرت رو بیا مرزه
اما به برکت دولت تدبیر وامید الان همه یخچال ها همینطورین
خداقوت سید که باعث دربدری برخی از معاونین (بندگان قدرت وپست)شده ایدحتی با ناباوری به ماندشان امید دارند. زن وبچه هایشان را به شهرستان فرستاده اند وخودشان بر این باورند ومنتظرند یه پست مدیرکلی ناچیز در استان هایشان را به آنها بدهند وپیش زن وبچه هایشان که کوچ نموده اند بروند.