جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

«بلیط ۲۰ میلیونی»برای سفر مجلسی‌ها

شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 422851
ناظر مجلس در هیأت نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان گفت: بلیت سفرهای خارجی مسئولان گران است، به زودی مجلس سفری دارد که هزینه یک بلیت ۲۰ میلیون تومان خواهد شد که با این مبلغ می‌توان یک قنات و یا یک مسجد را تعمیر کرد.
به گزارش جهان به نقل از افکارنیوز، حسن کامران ضمن انتقاد مجدد از عدم ساماندهی سفرهای خارجی مسئولان گفت: متأسفانه سفرهای خارجی غیرضروری از سوی مسئولان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: جاذبه «سفرهای خارجی» علیرغم فشارهای ما برای حذف این سفرها، توجیحاتی را در پی دارد. ناظر مجلس در هیأت نظارت بر سفرهای خارجی مسئولان تصریح کرد: اخیراً مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهند به کومور سفر کنند ولی باید پرسید چنین سفری آیا ضروری است؟!

وی افزود: بلیت سفرهای خارجی مسئولان گران است، به زودی مجلس سفری دارد که هزینه یک بلیت ۲۰ میلیون تومان خواهد شد که با این مبلغ می‌توان یک قنات و یا یک مسجد را تعمیر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس یک زمانی بتواند نظارت خودش را درست اعمال کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «حق ماموریت» یکی از موضوعات مهمی است که معمولا مورد بحث بوده و برخی از نمایندگان معتقدند باید در خصوص این مسئله تجدیدنظر شود.
حق ماموریت معمولا به مسئولانی داده می‌شود که علاوه بر دریافت حقوق ماهانه تمام هزینه‌های آن‌ها نیز به صوت رایگان از بیت المال پرداخت می‌شود.
به فرض مثال اگر مسئولی در راستای وظیفه ذاتی خود به سفر خارج از کشور می‌رود نه تنها تمام هزینه‌ها از جمله هزینه رفت و برگشت، هزینه اقامت و خوراک و... رایگان است بلکه ماهانه نیز حقوق رسمی دریافت می‌کند و پس از بازگشت، روزانه «حق ماموریت» می‌گیرد که معمولا معادل آن در هر روز ۵۸۰ هزار تومان است.

اما اخیرا روش جالبی نیز از سوی مسئولان برای پرداخت حق ماموریت در نظرگرفته شده است.

*دریافت حق ماموریت در زمان مرخصی

حسن کامران نماینده مردم اصفهان پیشتر در این رابطه گفت: همه مسئولان ایرانی که در ماموریت خارج از کشور به سر می‌برند وقتی به منظور مرخصی به ایران باز می‌گردند حتی در زمان مرخصی حق ماموریت می‌گیرند آن هم به دلار!

وی افزود: اولا نباید حق ماموریت بگیرند ثانیا اگر قرار است حق ماموریت بگیرند به ریال حق ماموریت بگیرند چرا به دلار دریافت می‌کنند؟

عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر سفر خارجی مسئولان تصریح کرد: متاسفانه به این هیئت فشار می‌آورند تا افرادی را که در تجدیدنظر با سفر آن‌ها مخالفت کرده‌ایم، مجددا به سفر بروند.

وی ادامه داد: ما از سه قوه انتظار داریم در عمل به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند پای‌بند باشند.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: حداقل در سال ۹۴ حق ماموریت ارزی را قطع کنند.

محمد
بابا کلی تلاش کرده تا نماینده شود دلی از عزا بیرون بیاورد
دمت گرم درست گفتی
خدا نگذره ازشون که آبروی کشور و مدیریت اسلامی را برده اند
وقتی میلیونها خرج میکند تا نماینده شود میخواهی برای ملت کار کند