کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سقوط پیکان و رسیدن ذوب‌‌آهن به آسیا

سپاهان قهرمان لیگ برتر شد

25 ارديبهشت 1394 ساعت 22:59

چهاردهمین دوره لیگ برتر با قهرمانی تیم سپاهان اصفهان، آسیایی شدن ذوب‌آهن، رفتن استقلال خوزستان به پلی‌آف لیگ برتر و سقوط پیکان به دسته اول به پایان رسید. همچنین تراکتورسازی دوباره نایب قهرمان لیگ شد.


به گزارش جهان، هفته پایانی و سی‌ام  از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور شامگاه امروز جمعه ۲۵ اردیبهشت‌ماه با برگزاری ۷ دیدار همزمان برگزار شد که تیم فوتبال سپاهان اصفهان به لطف پیروزی ۲ بر صفر برابر سایپا البرز و تساوی ۳ بر ۳ تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران در تبریز به عنوان قهرمانی چهاردهمین دوره این مسابقات دست یافت.

همچنین تیم تراکتورسازی که نتوانست برتری ۳ بر یک مقابل نفت تهران را حفظ کند و در نهایت برابر این تیم به تساوی ۳ بر ۳ دست یافت، برای سومین مرتبه به عنوان نایب قهرمانی این جام دست یافت و نفت هم در رده سوم قرار گرفت.

ذوب‌آهن اصفهان هم با تساوی برابر پدیده در مشهد، با ۵۲ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد در رده چهارم باقی‌ماند. ذوب‌آهن که یکی از فینالیست‌های جام حذفی است، با قرار گرفتن در این رده، حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرد. فولاد خوزستان هم در این روز در زمین صبای قم پیروز شد اما در رده پنجم جدول باقی ماند.

از سوی دیگر تیم فوتبال پیکان تهران هرچند شکست برابر استقلال خوزستان را با تساوی عوض کرد، اما بعد از نفت مسجدسلیمان به عنوان دومین قعرنشین تیم لیگ چهاردهم، به دسته اول سقوط کرد.

تیم فوتبال استقلال خوزستان هم با این تساوی و به خاطر بردهای راه‌آهن و ملوان در دیدارهای خانگی، به بازی پلی‌‎آف لیگ دسته برتر رفت. استقلال خوزستان برای حفظ سهمیه‌اش در لیگ برتر، باید به مصاف تیم مس کرمان، تیم سوم رقابتهای لیگ دسته اول برود.

به گزارش مهر، در این روز، تیم پرسپولیس با پیروزی برابر استقلال در دربی ۸۰ و به لطف شکست صبا در خانه برابر فولاد و تساوی پدیده مقابل ذوب‌آهن، به رده هشتم صعود کرد تا لیگ چهاردهم را با قرار گرفتن در نیمه بالای جدول به پایان برساند.


نتایج کامل دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر به شرح زیر است:
* سپاهان اصفهان ۲ - سایپا البرز صفر
گل‌ها: مهدی شریفی (۱۶ و ۳۱) برای سپاهان

* راه‌آهن تهران یک - گسترش فولاد تبریز صفر
گل‌: رامین رضائیان (۷۲) برای راه‌آهن

* ملوان بندرانزلی یک - نفت مسجدسلیمان صفر
گل‌: فرزاد حاتمی (۱+۹۰) برای ملوان

* تراکتورسازی تبریز ۳ - نفت تهران ۳
گل‌ها: لوسیانو ادینیو (۳۶)، آندرانیک تیموریان (۱+۴۵) و فرید کریمی (۶۰) برای تراکتورسازی - علیرضا عزتی (۶)، علی قربانی (۷۵) و لئوناردو پادوانی (۸۰) برای نفت تهران
اخراج: آندرانیک تیموریان (۶۲) از تراکتورسازی

* استقلال خوزستان یک - پیکان تهران یک
گل: عبدالهادی خنیفر (۷۴) برای استقلال خوزستان و شهریار مغانلو(۸۶) برای پیکان

* صبای قم صفر - فولاد خوزستان ۲
گل: احمد آل‌نعمه (۳۰) و آلوز نانگ (۶۲) برای فولاد

* پدیده مشهد صفر - ذوب‌آهن اصفهان صفر

تراکتورسازی تبریز - نفت تهران

جدول آقای گل لیگ چهاردهم:
۲۰ گل:
لوسيانو ادينهو (تراکتورسازی)

۱۲ گل:
مهدی شریفی (سپاهان) و سجاد شهباززاده (استقلال)

۱۱ گل:
لوسيانو پريرا (سپاهان)

۹ گل:
امید ابراهیمی و رضا عنايتی (استقلال)، رامین رضائیان (راه‌آهن)، جابر انصاری (گسترش فولاد)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)، آلویز نانگ (فولاد) و سامان نریمان‌جهان (تراکتورسازی)


کد مطلب: 422774

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/422774/سپاهان-قهرمان-لیگ-برتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com