پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جایگزینی برای مصلی برای نمایشگاه نداریم

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 422754
وزیر ارشاد گفت: جایگزینی برای مصلی جهت برگزاری نمایشگاه کتاب وجود ندارد و لذا ما امیدواریم شبستان‌های در حال ساخت مصلی هر چه زودتر تکمیل شود تا ما بتوانیم فضای بیشتری را در اختیار ناشران بگذاریم.
به گزارش جهان،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر درباره کیفیت برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هر سال که تجربه بیشتری پیدا می‌کنیم، سعی می‌کنیم نمایشگاه را تقویت کنیم تا نمایشگاه بیشتر مورد استقبال قرار گیرد. بر اساس برآورد دقیقی که به صورت سرشماری به وجود آوردیم، نزدیک به ۳ میلیون نفر ظرف ۱۰ روز از نمایشگاه بازدید کردند و آنهایی که از طریق کارت‌های الکترونیک خرید می کردند، بیش از ۴۰ میلیارد تومان خرید کردند.

وی در ادامه درباره آمار بازدید مردمی و نیز خرید کتاب از نمایشگاه امسال کتاب تهران هم گفت: البته آمار امسال هنوز درنیامده است ولی بعد از پایان نمایشگاه هم تعداد بازدیدکنندگان و هم میزان خرید کتاب به صورت اجمالی شخص و اعلام خواهد شد.

جنتی در خصوص تمهیداتی که برای هر چه بهتر برگزار کردن نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده اندیشیده خواهد شد، گفت: عمده مشکل ما این است که غرفه‌های ما در فضای مناسبی نیستند و این جا هم برای نمایشگاه کتاب مناسب نیست. در عین حال جایگزینی هم برای این کار دیده نشده است. اگر شبستان‌هایی که در حال ساخت است، تکمیل شود و به صورت آبرومندی دربیاید که ما بتوانیم غرفه‌ها را گسترش دهیم و فضاهای بیشتری را در اختیار ناشران قرار دهیم، کمک بسیار بزرگی به حوزه نشر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *