پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱

مجلس نمایندگان، اوباما را وتو کرد!/ تصویب بازنگری توافق‌هسته‌ای

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 422711
مجلس نمایندگان آمریکا به‌اتفاق آرا طرحی را تصویب کرد که به کنگره حق بازنگری و یا احتمالاً رد هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را خواهد داد.
مجلس نمایندگان، اوباما را وتو کرد!/ تصویب بازنگری توافق‌هسته‌ای
به گزارش جهان به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا پنج‌شنبه با ۴۰۰ رأی موافق در برابر ۲۵ رأی مخالف طرح بازنگری توافق هسته‌ای با ایران را تصویب و آن را به کاخ سفید ارسال کرده است. مقام‌های کاخ سفید تأکید کرده‌اند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این طرح را امضا و آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

این طرح هفته گذشته در سنای آمریکا نیز به تصویب رسیده بود. تصویب این طرح در سنا در شرایطی بوده است که برخی دیدگاه‌های سختگیرانه در خصوص طرح بازنگری توافق هسته‌ای با ایران، حذف شده و اوباما نیز تهدید خود برای وتوی آن را پس گرفته بود.

این طرح به کنگره ۳۰ روز فرصت خواهد داد تا هرگونه توافق نهایی هسته‌ای با ایران را مورد بازنگری قرار دهد. در این مدت ۳۰روزه، اوباما نمی‌تواند تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را که به تصویب کنگره رسیده، به‌صورت موقت، لغو کند.

جان بینر رئیس کنگره آمریکا تأکید کرد: این قانون تنها راه ممکن برای کنگره است تا بتواند از یک توافق بد با ایران جلوگیری کند. آمریکایی‌ها و متحدان ما نگران این هستند که کاخ سفید برای دستیابی به توافق با ایران، دست به هر اقدامی بزند.

ایران و قدرت‌های جهانی ۲ آوریل به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین المللی علیه تهران لغو می‌شود. دو طرف اکنون تا ۳۰ ژوئن فرصت دارند تا بر سر جزییات مربوط به توافق جامع هسته‌ای به توافق نهایی دست یابند.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه اوباما نگران باشه نه اعراب. همین تیم دیپلماستی مسئول مذاکره چنان در مقابل غربیها خود باخته و در مفابل مردم کشور پرخاشگر است که خود اوباما همچین خیالی هم نداشت. توافق در سال 92 در ژنو امضا شده بود بقیه اش سیاه بازی تیم برای جلوگیری از چالش آب یخ!! بر سر مردم بود مثل پختن قورباغه زنده
عاجز و مسکین ِ هر چه دشمن و بد خواه
دشمن و بدخواه ِ هر چه عاجز و مسکین