سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
دیگران برای سازمان لیگ تصمیم می‌گیرند

رفاقت اصفهانی در فوتبال !

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب: 422588
عضو هیات مدیره باشگاه پیکان با بیان اینکه فکر می‌کند گروه دیگری برای سازمان لیگ تصمیم می‌گیرند، گفت: مسئولان سازمان لیگ رودررو مطالبی را می‌گویند اما در اجرا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد!
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسماعیل امیرحسینی در خصوص اتفاقاتی که در هفته های اخیر برای تیم پیکان رخ داده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: وقتی تیمی مشکل مالی ندارد و تمریناتش را هم به خوبی پیگیری می کند اما نتیجه نمی‌گیرد در جایی از کار عیب و مشکلاتی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از این مسائل بحث پرداخت پول به باشگاه راه‌آهن از سوی سازمان لیگ پیش از بازی با پیکان است، آن هم برای حل مشکلات مالی این باشگاه. متاسفانه رفاقت‌های اصفهانی در فوتبال مشکلاتی را ایجاد کرده و امیدوارم هر چه زودتر مجمع فدراسیون فوتبال برگزار شده و در مورد این اتفاقات تصمیم‌گیری شود.

عضو هیات مدیره باشگاه پیکان با اشاره به اینکه حتی غیر فوتبالی‌ها وقتی فهمیدند پیش از چنین بازی مهمی به راه آهنی‌ها برای حل مشکلات مالی‌شان پول پرداخت شده شوکه شدند، اضافه کرد: بحث دوم مشکلات داوری است که آخرین آن در بازی با راه آهن علیه پیکان اتفاق افتاد. شما اگر برنامه نود را دیده باشید متوجه می شوید دو پنالتی پیکان گرفته نشد و راه آهنی‌ها هم دو گل مشکوک به ثمر رساندند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: واقعا ببینید چه اتفاقی می‌افتد بازیکن حریف به خود اجازه می‌دهد بعد از گلزنی مقابل نیمکت تیم ما آن حرکت عجیب و غریب را انجام دهد.

امیرحسینی در ادامه خاطرنشان کرد: اتفاق مهم دیگر تخلف باشگاه راه‌آهن در استفاده از بازیکن خارجی است. مکاتبات لازم در این خصوص را با علی کفاشیان رئیس و علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال انجام دادیم تا هر چه زودتر کمیته انضباطی تشکیل جلسه داده و به این موضوع مهم رسیدگی کند.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد مسئولان سازمان لیگ، تصریح کرد: از زمانی که مهدی تاج وارد فدراسیون فوتبال شد وعده‌هایی در خصوص دریافت حق پخش از صدا و سیما و تبلیغات محیطی مناسب برای باشگاه‌ها داد ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. آنها حتی در ابتدای فصل با کانون ایران‌نوین قراردادی امضا کردند اما هنوز آنچه حق باشگاه‌ها از قبال این قرارداد است، پرداخت نشده است.

عضو هیات مدیره باشگاه پیکان با تاکید بر اینکه امروز باشگاه‌ها چوب تقابل فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش را می‌خورند، به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: ما مسئولان سازمان لیگ را می‌شناسیم اما فکر می‌کنم گروه دیگری در این سازمان تصمیم می‌گیرند زیرا مسئولان وقت در زمانی که با ما روبرو می‌شویم مطالبی را می‌گویند اما در اجرا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد. به طور مثال در مورد ممانعت از فعالیت مربیان و بازیکنان منشوری و مقابله با دلال‌ها، بارها مطالبی را مطرح کردند اما در عمل شاهدیم «ف. ک» ها همچنان در فوتبال ایران فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کمیته انضباطی هم واقعا مطلوب نیست، یادآور شد: آنها هر زمان که می خواهند علیه تیم یا بازیکنی رای بدهند، ۲۴ ساعته در مورد آن رای صادر می کنند، اما راجع به مسائل مهمی همچون استفاده از یک بازیکن غیرمجاز توسط باشگاه راه آهن واکنش به موقعی انجام نمی دهند. حداقل آنها اطلاعیه بدهند که تا مشخص شدن وضعیت نفرات متخلف، آنها حق همراهی تیم خود را ندارند.

امیرحسینی با طرح این پرسش که آیا واقعا بازی پیکان - راه‌آهن ناظر انضباطی داشته است، افزود: قاعدتا این ناظرها هر اتفاقی افتاده باید بلافاصله به کمیته انضباطی اعلام کنند و آنها هم در چنین هفته های حساسی سریعا در خصوص تخلفات صورت گرفته رای صادر کنند. متاسفانه کمیته‌هایی مانند کمیته اخلاق فدراسیون اصل کار را رها کرده و تنها با مو یا ظاهر بازیکنان برخورد می کنند.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و پیکان

وی با تاکید بر این موضوع که به نظر می رسد دست‌هایی در کار است، ادامه داد: واقعا نمی دانیم در کمیته داوران چه می گذرد؟ اگر در فوتبال تخلفی صورت گیرد با آن برخورد می کنند اما وقتی عملکرد یک داور روی نتیجه یک بازی تاثیر می گذارد، دوباره در یک بازی مهمتر از آن داور استفاده می شود. به طور مثال تورج حق‌وردی در یک بازی مهم گل سالم پیکان را نمی گیرد، دو هفته به لیگ یک می رود و دوباره در بازگشت به لیگ برتر در بازی استقلال و ذوب آهن آن اشتباه بزرگ را انجام می دهد. امروز اصفهانیان یک صحبت را مطرح می کنند و عسگری تصمیم دیگری می گیرد که دود این اختلافات به چشم ما می‌رود.

عضو هیات مدیره باشگاه پیکان با تشکر از علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: یک روز با ایشان نشستی داشتم و اعلام کردم قطعا نظراتشان برای فوتبال خوب و راهگشاست اما همین آقای شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان شاهد است بعد از آن نشست گفتم اسدی یا از فدراسیون فوتبال می رود یا با این افراد قاطی خواهد شد.

وی صحبت هایش را این گونه ادامه داد: به طور مثال آقای اسدی می گفت بعضی از افراد، افراد اضافه در فدراسیون هستند و یا مسئول یکی از کمیته ها ماهی ۷۰۰ هزار تومان می گیرد، ممکن است این فرد با یک پیشنهاد آلوده شود. بحث دیگر هم مقابله با دلالی و فساد در فوتبال بود و من همان زمان گفتم عقاید ایشان با آدم هایی که در فدراسیون کار می کنند سازگار نیست و یا ایشان منفعل شده و یا از این جمع کنار خواهد رفت.

امیرحسینی با طرح این سئوال که چرا کمیسیون اصل نود اسامی متخلفان در فوتبال را اعلام نمی کند و هر دفعه یک زمان جدیدی را برای اعلام نام این نفرات مطرح می کند، تصریح کرد: متاسفانه فوتبال هم از مسیر اصلی‌اش خارج شده است؛ موضوعی که کیفیت فنی آن را پایین آورده است و آدم‌های دور و اطراف فوتبال بیش از خود آن مهم هستند و از آن سود می برند.

وی در ادامه یادآور شد: دلمان می‌سوزد زیرا هر کسی این وضعیت فوتبال را می‌بیند حالش بد می‌شود. شما ببینید فوتبال ما چه بود، چه شد و قطعا در آینده وضعیت بدتر هم خواهد شد و در نهایت تیم‌های ملی و باشگاهی ما از این مشکلات لطمه خواهند خورد.

عضو هیات مدیره باشگاه پیکان با اشاره به اینکه متاسفانه آنهایی که خودشان را به خواب زده‌اند را نمی‌توان بیدار کرد، افزود: در این شرایط هم امیدوار هستم در روز پایانی لیگ اتفاقات فوتبالی تنها در مستطیل سبز رقم خورده و تیم ها به حق واقعی‌شان برسند، چه در مسیر قهرمانی و یا در بقاء در لیگ و سقوط به دسته اول.

وی همچنین تصریح کرد: در این شرایط به کادر فنی و بازیکنان گفته ام تا دقیقه ۹۰ و زمانی که سوت پایان دیدار تیم پیکان با استقلال اهواز به صدا درمی آید امیدوار باشید و تلاش خود را انجام دهید تا پیکان در لیگ برتر بماند.

امیرحسینی با بیان اینکه کادر فنی پیکان تغییر نمی کند، در پایان گفت: متاسفانه در این مدت کسانی که منافعشان در باشگاه پیکان قطع شده چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند. ما در نشست های هیات مدیره و کمیته فنی تصمیم گرفتیم که از صمد مرفاوی حمایت کنیم، زیرا مشکلات امروز پیکان به خاطر مدیریت قبلی و بسته نشدن خوب تیم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *