سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۲

مرد شماره ۲ داعش کشته شد

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 422541
شبکه خبری المیادین اعلام کرد که مرد شماره ۲ گروه تروریستی داعش در یک حمله هوایی در غرب موصل کشته شده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین خبرداد: «ابوعلاء العفری» که لقب مرد شمار ۲ داعش را به وی داده اند، بر اثر حمله هوایی به شهرستان تلعفر در غرب موصل کشته شده است.

مجله نیوزویک حدود سه هفته قبل همزمان با انتشار اخبار ضد و نقیض از کشته شدن ابوبکر البغدادی به نقل از هاشم الهاشمی مشاور دولت عراق نوشته بود که ابوعلاء العفری به عنوان جانشین ابوبکر البغدادی تعیین شده و جایگاهش به عنوان سرکرده گروه داعش در غیاب البغدادی تثبیت شده است.

هاشمی همچنین گفته بود که بعد از زخمی شدن البغدادی، العفری ریاست گروه تروریستی داعش را آغاز کرده است.

به گفته مشاور دولت عراق العفری معلم فیزیک بوده و اهل منطقه الحضر در استان موصل است که در سلسله مراتب داعش بالارفت تا اینکه یکی از بارزترین عناصر گروه و حتی با اهمیت تر از خود البغدادی شد.

العفری نامزد بن لادن برای ریاست بر گروه تروریستی القاعده در عراق بعد از کشته شدن ابوعمر البغدادی و ابو ایوب المصری شده بود.

به نوشته مجله نیوزویک، گمان می‌رود که العفری در سال ۱۹۹۸ میلادی به افغانستان رفته باشد و بعد از ریاست زرقاوی برالقاعده و تعهدش به وفاداری به این شبکه در سال ۲۰۰۴ میلادی، یک سرکرده ارشد در این شبکه تبدیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید.
Iran, Islamic Republic of
دنیا بدون مزدوران وهابیت و صهیونیسم دنیای زیباتریست.
United States
مثل زامبی ها دوباره زنده میشوند این آدمخواران وهابی کثیف.